Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

fietstasje

Jeefp
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 dec 2013 18:08

Jeefp 25 aug 2016 18:39


GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 25 aug 2016 20:43

Ik had dat filmje al een keer gezien, maar voormij nog geen optie.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 25 aug 2016 21:28

Heb geen ISP, het is wel een mooie oplossing.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 aug 2016 22:13

Afbeelding


Biba, 3 lichters,plakkers in doosje,multitool,CO2 patroon,pompkop,ventielverlenger.


Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

whistle
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:11

whistle 30 aug 2016 09:58

Koop een paar nieuwe onderbroeken en gebruik de verpakking, met snelsluiting, om een binnenbandje, twee bandenlichters en evt. een CO2 pomp in te doen. Stop dit vervolgens in je achterzak.

Net zo handig.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 30 aug 2016 10:21

th0m schreef:
alien schreef:JAlpenbrevet is géén "lange rit". :lol:
Chapeau voor je prestatie maar 46 uur fietsen op 72 uur moving time is natuurlijk niet één lange rit, maar ik begrijp in tijden van Strava dat het stoerder staat zo.
Wat jij (of een ander) stoer vindt, interesseert me geen klap. Maar als ik een 1000km-brevet rijdt, dan is dat wat mij betreft één activiteit in Strava. Maar dat is niet echt het punt; punt is dat ik meer rommel meesleep als ik duizend kilometer ga fietsen (verspreid over meerdere dagen), dan voor een ééndaags toertochtje van een dikke tweehonderd.

Anyway. De Conti MTB versie, voor een lange rit:

Afbeelding
Zo is-ie door Conti bedacht.

Afbeelding
Maar dit prop ik er allemaal in.

Afbeelding
Eerst de opgerolde kabeltjes, multitool, noodspaak, remblokjes, kettingschakels en schoenplaatje erin.

Afbeelding
Latex handschoentjes, flesje ketttingolie, binnenbandjes en plakkertjes daar bovenop.

Afbeelding
Dan alcoholdoekjes, buitenbandplakkers en extra bandenlichter (in de multitool zit ook één bandenlichter).

Afbeelding
Voilá!
Laatst gewijzigd door alien op 04 jun 2021 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorsprung durch Pedantik

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 30 aug 2016 10:28

En dan, voor de volledigheid, ook nog even de kleine versie:

AfbeeldingWederom de visie van Conti. Hoop ruimte over, ondanks de dikke binnenband.

Afbeelding
De volledige inhoud, uitgestald. In deze multitool zitten twéé bandenlichters, dus die hoeven niet los mee.

Afbeelding
Beetje bedachtzaam inpakken. Deze heeft, in tegenstelling tot de MTB-versie, een vakje in het deksel. Handig voor de plakkers en het doekje.

Afbeelding
Gaat nog steeds makkelijk dicht.

Afbeelding
Lekker klein en stevig (niet wiebelen!) onder het zadel.
Laatst gewijzigd door alien op 04 jun 2021 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 31 okt 2016 17:20

even dit ouder topic terug van onder het stof halen. ben zelf op zoek naar het ultieme zadeltasje. eentje dat zonder veel gedoe tussen meerdere fietsen gewisseld kan worden, er genoeg in kan (bandje, bandenlichters, 2 co2-patronen, opzetstukje co2 patroon, .. ? ), een gemakkelijke openings/sluiting heeft dat niet snel kapotgaat, goed onder je zadel zit, geen flapperende dingen, duurzaam, etc etc...

sloeren schreef:Dan nog de Lezyne s-caddy. http://www.lezyne.com/product-orgnzrs-caddys-scaddy.php Gaat ook goed open en dicht als hij onder de modder zit en je vingers bevroren zijn. Mijn fijnste tasje.
heb deze gehad, net als met veel dingen van Lezyne vind ik het een mooi design maar heeft het geen al te lange levensduur. door een co2-patroon dat lang op dezelfde plaats in het tasje zat, begon er zich een gat te ontwikkelen aan de achterkant.
de rits heeft het ook snel opgegeven, was niet meer fatsoenlijk dicht te krijgen.
de (handige) velcro straps hadden snel last van slijtage waar ze aan de zadelrails hingen.
ook nog, het vakje voor een multitool in te steken, dat was echt te klein om er eentje in te krijgen en het vakje dicht te krijgen. :dislike: maar wel mooi...

heb nu een zadeltasje van BBB waar er net zoveel in kan maar het hangt niet zo stevig onder het zadel door de bevestiging met klikgespen, waarvan de gespen dan goed afgesteld moeten worden. het duurt ook langer om het te wisselen van fiets. en als je de gespen aantrekt, kan je dat met een soort elastiek wel "vasthouden" zodat het niet flappert, maar na verloop van tijd komt dat toch te flapperen. erg frustrerend allemaal...

je ziet, ik en zadeltasjes... erg moeilijk huwelijk. :lol:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 okt 2016 18:22

Daarom ben ook nooit aan dat huwelijk begonnen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 31 okt 2016 19:07

@xml. Ik heb dezelfde ervaring gehad met de lezyne caddy s. Ook bij mij kwam de co2 patroon er door. Heb nu de http://www.lezyne.com/product-orgnzrs-c ... BeHgXTtShA.
Deze is veel beter. En is ook mooier weggewerkt onder het zadel. Stuitert ook niet tegen de stuurpen.

Is overigens wel een stuk duurder dan een vergelijkbaar zadeltasje van conti
o'7o

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 01 nov 2016 10:23

Deuter XS.
Deze gebruik al zeker 4 jaar zonder problemen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 nov 2016 13:06

Douglas schreef:@xml. Ik heb dezelfde ervaring gehad met de lezyne caddy s. Ook bij mij kwam de co2 patroon er door. Heb nu de http://www.lezyne.com/product-orgnzrs-c ... BeHgXTtShA.
Deze is veel beter. En is ook mooier weggewerkt onder het zadel. Stuitert ook niet tegen de stuurpen.

Is overigens wel een stuk duurder dan een vergelijkbaar zadeltasje van conti
Dat mag ik hopen dat het niet tegen de stuurpen stuitert :mrgreen:

Plaats reactie