Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 27 aug 2016 14:32

th0m schreef:
brekson schreef:Reden 1 lijkt me een goeie, de rest valt op te lossen.
Wat is de oplossing voor een slap kader dan? Toch in ieder geval ook retour, wat meneer gedaan heeft.
Slap kader ? Is meer perceptie denk ik. bij mij voelt het kader ook soms slap aan als ik rechtstaand op de pedalen mijn stuur over en weer klapper, denk dat dit wat ligt aan het aantal spacers die er standaard tussen zitten
Stuur korter op het kader zal al wel een verschil maken
En mijn zipp achterwiel heeft ook een kleine speling, die zal ook niet bijdragen aan de stijfheid denk ik dan
Mijn mening maar hé
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2016 14:45

Wiliertoerist schreef:
ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
De fiets en rijder kwamen in aanraking met een ploegwagen van Cofidis, rijder werd gelanceerd en de fiets brak in 6 stukken. Niet zo vreemd, had met elk willekeurig andere fiets eenzelfde resultaat gehad.

http://cyclingtips.com/2016/08/my-bike- ... -team-car/

Afbeelding
Oh, dacht dat dit het nieuwe bouwpakket van Canyon was om een compacter pakket te kunnne versturen ;-)
Less is bore

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 27 aug 2016 18:10

ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Fiets van Taarame in de Vuelta. Als ik het goed heb is dit niet de eerste getoonde zwaar gehavende katusha canyon dit jaar. Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
Een auto reed hem kapot, zou met ieder zijn fiets gebeuren..
Misschien dat Canyon wat opener is in communicatie daar rond?

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 27 aug 2016 18:59

Dat dit met elke andere fiets zou gebeuren, is niet waar. Het geldt wel voor composiet frames. Een stalen of titanium kader zou, mits goed gelast, niet in stukken uiteen zijn gevallen. Hooguit zou de voorvork zijn gebroken (als die ook van carbon zou zijn). The American Bicycle Group (Merlin en Litespeed) heeft ooit een filmpje gemaakt waarin je kunt zien wat er met carbon, alu en ti frames gebeurt als je er met een auto overheen rijdt. Zeer leerzaam.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 27 aug 2016 20:58

Wat n drama voor n gesponsorde fiets...Had het nou nog eens de jouwe of de mijne geweest die zuur betaald werd!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 aug 2016 21:05

Nee en met je stalen fiets kan ne daarna doorrijden?
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.

Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 aug 2016 22:28

+1 voor wasbeer: met een alu of stalen fiets was het nu ook einde oefening.
Less is bore

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 27 aug 2016 22:30

Ik heb ook al iemand gezien met een aeroroad die vanvoor schudde in de afdaling en balhoofd stond vast .Was model met de reynolds wielen .Vermoed wel dat de aero minder stijf is als de ultimate .
Vorige model aeroad had er ook al last van

athhretjt
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 22 mar 2016 21:05

athhretjt 27 aug 2016 22:37

Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 27 aug 2016 23:37

athhretjt schreef:Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...
Idd is stijver dan vorige model ,kan ook aan de wielen gelegen hebben ? Tenzij kristoff een ander type carbon krijgt....?

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 28 aug 2016 09:53

enrique1 schreef:
athhretjt schreef:Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...
Idd is stijver dan vorige model ,kan ook aan de wielen gelegen hebben ? Tenzij kristoff een ander type carbon krijgt....?
dat vraag ik me dus af, of enkel de groep en componenten verschillen en wij als wielertoerist hetzelfde frame krijgen of niet...

als je zelf aangereden wordt zal normaal de verzekering van de bestuurder tussen beide komen, dan mag de bestuurder wel geen vluchtmisdrijf plegen :dislike:

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 28 aug 2016 10:58

wasbeer2006 schreef:Nee en met je stalen fiets kan ne daarna doorrijden?
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.

Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.
Precies. Het oogt dramatischer als een frame in stukken breekt, maar ook een stalen of aluminium ros zou afgeschreven zijn bij zelfde ongeval.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Plaats reactie