Eerste fiets
-
matthijsje6
- Forum-lid
hallo,
ik heb besloten om een eerste racefiets te gaan kopen. Nu heb ik al veel gelezen en gezien en ben ook al langs gegaan bij een fm. maar toch omdat het mijn eerste fiets is wil ik graag jullie mening horen zodat ik de goede keuze kan maken.
Wat wil ik ermee doen:
- aller eerst wil ik er gewoon op een middag een lekker stukje op fietsen
- ten tweede wil ik ook wel eens mee doen aan een triatlon (ik heb ook gekeken naar triatlon fietsen maar die vallen boven mijn budget).
mijn budget is 1500 euro
bij de fm heb ik veel mooie fietsen gezien en werd me geadviseerd om aan een Cannondale Caad9 105 of een specialized allez comp int c2 te denken.
nou is mijn vraag kunnen deze fietsen aan mijn wensen voldoen dan gaat het voornamelijk richting de triatlon. en welk van de twee zou dan de beste keuze zijn of hebben jullie misschien andere sugesties?
graag hoor ik het van jullie.
Matthijs
ik heb besloten om een eerste racefiets te gaan kopen. Nu heb ik al veel gelezen en gezien en ben ook al langs gegaan bij een fm. maar toch omdat het mijn eerste fiets is wil ik graag jullie mening horen zodat ik de goede keuze kan maken.
Wat wil ik ermee doen:
- aller eerst wil ik er gewoon op een middag een lekker stukje op fietsen
- ten tweede wil ik ook wel eens mee doen aan een triatlon (ik heb ook gekeken naar triatlon fietsen maar die vallen boven mijn budget).
mijn budget is 1500 euro
bij de fm heb ik veel mooie fietsen gezien en werd me geadviseerd om aan een Cannondale Caad9 105 of een specialized allez comp int c2 te denken.
nou is mijn vraag kunnen deze fietsen aan mijn wensen voldoen dan gaat het voornamelijk richting de triatlon. en welk van de twee zou dan de beste keuze zijn of hebben jullie misschien andere sugesties?
graag hoor ik het van jullie.
Matthijs
Mooi aluframe met ultegra. Op termijn een setje carbonwielen. Je kunt natuurlijk ook een mooie tijdritfiets kopen, maar daar heb je in groepsverband minder plezier van. Giant heeft voordelige tijdritfietsen en bij Canyon kun je wellicht ook wat vinden.
Matthijsje6 schreef:hallo,
mijn budget is 1500 euro
Bij drafting triatlons (waarbij je in groep mag rijden - vaak bij de kortere afstanden) mag je zelfs niet met een lang triatlonstuur fietsen. Dus tenzij je voor het langere werk gaat, kies je best voor goede racefiets.
Matthijsje6 schreef: (ik heb ook gekeken naar triatlon fietsen maar die vallen boven mijn budget).
mijn budget is 1500 euro
Heb je deze al gezien? Adviesverkoopprijs 1600 euri. Moet toch wel wat vanaf te praten zijn.
Wel met 105 groep maar dat is toch zeker niet slecht. Prachtige fiets.
Maar of dit nou je eerste racefiets moet worden?
[img=http://img169.imageshack.us/img169/275/ ... lonalu.jpg]
-
nieuweling
- Forum-lid
Wat je ook kan doen is gaan voor een cervelo s1: Staat bij math salden voor +-1750 euro. Is een racefiets met wat veranderingen voor de aerodynamica en ook helemaal ultegra afgemonteerd 
Farelli schreef:Matthijsje6 schreef: (ik heb ook gekeken naar triatlon fietsen maar die vallen boven mijn budget).
mijn budget is 1500 euro
Heb je deze al gezien? Adviesverkoopprijs 1600 euri. Moet toch wel wat vanaf te praten zijn.
Wie koopt nou een bianci met shimano? :S
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan
mathijst schreef:Farelli schreef:Matthijsje6 schreef: (ik heb ook gekeken naar triatlon fietsen maar die vallen boven mijn budget).
mijn budget is 1500 euro
Diegene die Bianchi niet eens goed kunnen spellen?:)
mathijst schreef:
Nogal wat mensen. In de folder van Bianchi staan meer fietskes met Shimano dan met Campagnolo. Hun profploeg Flaminia rijdt Shimano.
Je hoeft toch ook niet katholiek te zijn om op een Italiaanse fiets te rijden....
Verder knap off-topic en behooorlijk uitgekauwde discussie wat mij betreft.
@die andere Mathijs: kom je er al een beetje uit?
-
matthijsje6
- Forum-lid
allereerst allemaal bedankt voor het snelle reageren.
@ Farelli:
ja ik ben er uit en ga voor de cannondale caad9 ultegra compact.
misschien dat ik op langere termijn een ligstuur ga kopen maar dat ligt er even aan hoeveel triatlons ik ga doen en zoals thmarten al zei uberhaupt mag.
@ Farelli:
ja ik ben er uit en ga voor de cannondale caad9 ultegra compact.
misschien dat ik op langere termijn een ligstuur ga kopen maar dat ligt er even aan hoeveel triatlons ik ga doen en zoals thmarten al zei uberhaupt mag.
Heel mooi fietske om mee te beginnen! Veel plezier ermee.