Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 08 aug 2016 11:24

Inmiddels zo'n ~30 ritjes met de 810 gereden en hij is bij mij ook nog nooit vastgelopen. Gebruik de Benelux + Duitsland OFM versie.

Gister had ik mijn eerste probleempje. Was in Gieten uitgestapt en wou vanuit daar terugfietsen naar het hoge noorden (ca. 80km). Bij het calculeren van de route kreeg ik een error dat er onvoldoende geheugen beschikbaar was? Zit er een limiet aan hoe lang de route mag zijn? Bij vooraf via Basecamp gemaakte routes heb ik nooit problemen.

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 08 aug 2016 16:44

Ik heb het nu drie keer gehad,maar alleen als ik de navigatie gebruik.
Ik heb de Garmin kaart Europa ,deze had ik er bij gekocht.
En elke keer als ik vlak bij huis ben,dan valt alles uit en als ik hem weer opstart zijn al mijn rit gegevens verdwenen,terwijl de batterij nog op 75% staat.
Gebruik ik hem alleen als fietscomputer dan doet hij het goed.
Van de week nog de nieuwste update gedaan.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 08 aug 2016 17:01

Bij mij gebeurd dit ook bij het gebruik van de kaart. Niet altijd. Meestal gaat het fout als ik handmatig de kaart probeer te verschuiven. De gegevens van de laatste rit heb ik overigens wel terug kunnen vinden in de reguliere map op de garmin.
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 08 aug 2016 19:14

JM_H schreef:Bij mij gebeurd dit ook bij het gebruik van de kaart. Niet altijd. Meestal gaat het fout als ik handmatig de kaart probeer te verschuiven. De gegevens van de laatste rit heb ik overigens wel terug kunnen vinden in de reguliere map op de garmin.
Wat bedoel je met reguliere map ?
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 08 aug 2016 20:19

\Garmin\Activities\

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 08 aug 2016 21:38

Diegenen met vastlopers, check of je niet meer dan 1 kaart actief hebt. Twee routerende kaarten tegelijk aan vindt een Garmin niet leuk. Zeker niet wanneer er genavigeerd moet worden.
Dus naast de Basemap (is alleen voor ver uitzoomen) maar één kaart actief.

@ypuh. Bij lange calculaties kan het mislopen. Wanneer je een route maakt un Basecamp heb je misschien tussenpunten ingevoegd waardoor de Edge het makkelijker heeft. Hij hoeft alleen van start naar volgend punt en vervolgens weer naar volgend punt te berekenen. Dat vraagt minder dan helemaal van start naar finish.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 10 aug 2016 11:25

Heb nooit last van vastlopers. Ik heb er 4 kaarten in zitten van open fietsmap en heb deze allemaal een unieke bestandsnaam gegeven.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 14 aug 2016 16:33

Vandaag viel mij iets op aan mijn Garmin Edge 810. Ik fietste weg van huis, en de Garmin had pas na ongeveer 2 km een juiste snelheidsmeting. Voor die tijd gaf de hij een veel te lage snelheid aan.
Als ik een vergelijk maak van het gebruikte verzet en de cadans, dan zou ik een snelheid moeten hebben van +/-28 km/h. De Garmin gaf echter een snelheid aan van die begon bij 19 km/h en na verloop van tijd steeg de snelheid langzaam naar de juiste. Dit was echter dus pas na 2 km.
Het leek net alsof hij eerst even moest rekenen, en moeite had om aan de hand van de satellietverbinding de snelheid juist te bepalen.
Voor de duidelijkheid, ik woon niet in een bos of tussen hoge bebouwing. Na de koffiestop weer hetzelfde.
Is dit normaal of niet echt? Heb eerst maar een reset gedaan, maar nog niet opnieuw kunnen testen.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 15 aug 2016 11:48

Ik wil graag het hoogte profiel van een berg laten zien tijdens het fietsen, wanneer ik dit nu doe zie ik 1 rechte streep. Ik heb het geprobeerd met zowel een route als een spoor vanuit basecamp, maar zonder resultaat. De kaart die ik gebruik is openfietsmap full. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt, of is het niet mogelijk met openfietsmap.

Gebruikersavatar
RelicBert
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 01 apr 2012 23:39
Locatie: Apenheul

Gebruikersavatar RelicBert 15 aug 2016 11:59

richard-w schreef:Ik wil graag het hoogte profiel van een berg laten zien tijdens het fietsen, wanneer ik dit nu doe zie ik 1 rechte streep. Ik heb het geprobeerd met zowel een route als een spoor vanuit basecamp, maar zonder resultaat. De kaart die ik gebruik is openfietsmap full. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt, of is het niet mogelijk met openfietsmap.
Wanneer ik een route start en deze ga fietsen, is inderdaad het scherm met hoogteprofiel een rechte lijn, geen hoogte. De hoogtegegevens die de 810 meet worden echter wel opgeslagen en zijn in Garmin Connect / Strava wel terug te lezen.

Wat je wel kunt doen is starten met fietsen en op de start knop drukken. Je 810 begint dan met meten en registreren. Wanneer je dan een koers kiest en op fietsen drukt, gaat je edge navigeren en wordt je beeld met hoogteprofiel wel gevuld.
Avatar gebruiker

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 15 aug 2016 12:19

Als ik het hoogte profiel van de koers bekijk voordat ik op rijden druk is deze ook vlak. Net of word het niet mee geëxporteerd vanuit basecamp naar de garmin.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 15 aug 2016 12:47

Geen ervaring met basecamp.
Als ik een tcx exporteer met strava of gpsies krijg ik wel een hoogteprofiel als ik een route nafiets.
Gebruik geen tbt.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie