Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta start 2019 in Utrecht??

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 30 jun 2016 21:29

Klopt slecht voorbeeld als ik het lees. Maar als elk land dat doet dan verdwijnen alle sportevenementen omdat er niet genoeg geld opgehaald kan worden. Met het laatste wat u zegt zit je denk ik direct met een vrijwillige bijdrage want voor sommige dingen kun je geen entree vragen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar

IkBenSpecialized
Forum-lid

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 01 jul 2016 09:48

Quarantanove schreef:De niet-autobezitter betaalt niet mee aan de asfaltering van NL.
Maar de wel-autobezitter betaalt wel mee aan allerlei andere dingen via de wegenbelasting en benzine....

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 jul 2016 09:57

Dat er elk weekend heel veel gemeenschapsgeld uitgegeven wordt aan politie en ME bij zogenaamde risico-wedstrijden in het voetbal daar hoor je niemand over!

Het hele voetbalcircus in Nederland aangaande subsidies, leningen, vernielingen, politiebegeleiding etc, kost veel meer dan af en toe eens een grote ronde naar Nederland te halen, bovendien hoef je daar geen rellende supporters uit elkaar te halen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2016 10:30

Je kan altijd een vergelijking kiezen waar je goed uit komt. Valt lastig te ontkennen dat bij een wielerkoers er behoorlijk veel politie inzet nodig is in vergelijking met een korfbal of hockey wedstrijd. Wat mij betreft is dat het volledig waard, maar ik kan me voorstellen dat mensen die niets met de koers hebben daar heel anders over denken.

Deze grand departs mogen direct terug naar het gebied waar ze thuis horen. Gewoon een principe kwestie boven economisch gewin. De Giro hoort thuis in Italië en dat je een keer een buurland in gaat is prima, maar naar Nederland en dan alles het vliegtuig in...
Laat gemeentes het geld maar uitgeven aan Nederlandse koersen en dat programma dan beter aankleden. De laatste jaren is de Nederlandste kalender drastisch uitgedund omdat overal organisaties omvallen (diverse redenen). Dit in combinatie met een falende bond die geen enkele visie heeft lopen we een behoorlijk risico dat de sport steeds elitairder wordt en de kweekvijver dus steeds kleiner.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 01 jul 2016 14:58

IkBenSpecialized schreef:
Quarantanove schreef:De niet-autobezitter betaalt niet mee aan de asfaltering van NL.
Maar de wel-autobezitter betaalt wel mee aan allerlei andere dingen via de wegenbelasting en benzine....
Dat klopt en dat vind ik prima want er wordt veel te veel auto gereden. Maar dat is een heel andere discussie

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 01 jul 2016 15:02

colnagofreak schreef:Dat er elk weekend heel veel gemeenschapsgeld uitgegeven wordt aan politie en ME bij zogenaamde risico-wedstrijden in het voetbal daar hoor je niemand over!

Het hele voetbalcircus in Nederland aangaande subsidies, leningen, vernielingen, politiebegeleiding etc, kost veel meer dan af en toe eens een grote ronde naar Nederland te halen, bovendien hoef je daar geen rellende supporters uit elkaar te halen.
Dat klopt helemaal en ik vind de verspilling in die bodemloze put die het betaald voetbal is nog veel erger. Maar dat kan geen reden zijn om ook gemeenschapsgeld verknoeiende grote ronde starts te rechtvaardigen.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 01 jul 2016 15:05

amclassic-fan schreef:Je kan altijd een vergelijking kiezen waar je goed uit komt. Valt lastig te ontkennen dat bij een wielerkoers er behoorlijk veel politie inzet nodig is in vergelijking met een korfbal of hockey wedstrijd. Wat mij betreft is dat het volledig waard, maar ik kan me voorstellen dat mensen die niets met de koers hebben daar heel anders over denken.

Deze grand departs mogen direct terug naar het gebied waar ze thuis horen. Gewoon een principe kwestie boven economisch gewin. De Giro hoort thuis in Italië en dat je een keer een buurland in gaat is prima, maar naar Nederland en dan alles het vliegtuig in...
Laat gemeentes het geld maar uitgeven aan Nederlandse koersen en dat programma dan beter aankleden. De laatste jaren is de Nederlandste kalender drastisch uitgedund omdat overal organisaties omvallen (diverse redenen). Dit in combinatie met een falende bond die geen enkele visie heeft lopen we een behoorlijk risico dat de sport steeds elitairder wordt en de kweekvijver dus steeds kleiner.
Eens , dat de Nederlandse wielerwereld bijvoorbeeld dit , http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -de-lippen , maar eens snel oplost.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 jul 2016 16:31

Quarantanove schreef:
IkBenSpecialized schreef:
Dat klopt en dat vind ik prima want er wordt veel te veel auto gereden. Maar dat is een heel andere discussie
Wordt er veel te veel auto gereden? Of vind jij dat er veel te veel auto gereden wordt?

En dat is exact het punt van het moeten samenleven met 17 miljoen mensen, in een sociale ondersteunende samenleving. Je betaald mee aan dingen waar jij geen gebruik van maakt. Of je betaald voor dingen die je doet waar opbrengsten (deels) naar zaken gaan die jou niks aan gaan. We werken met zijn allen om de AOW van de ouderen op te brengen (Wat niet houdbaar is met de vergrijzing). We betalen veel verzekeringsgeld met zijn allen, om een gedeelte van mensen die het nodig hebben ook te kunnen helpen.

En dit alles doen "we" (als Nederlanders), om een kwalitatief zo goed mogelijk leven te geven. En daar hoort ook amusement en ontspanning bij. Zoals zwemwaters controleren (je kan zeggen "ik zwem niet, dus ik wens niet dat gemeenschapsgeld daarvoor gebruikt wordt."). "De gebruiker betaald". Maar dan zie je, in mijn ogen (dus mening) alles wat er gedaan wordt en gebeurd, te binair en losgekoppeld van elkaar. Als je met wat gemeenschapsgeld kunt stimuleren dat mensen het naar hun zin hebben, of dat bepaalde bedrijven daarop geld binnen halen, dus mensen kunnen betalen etc etc. dan is dat goed voor de breedte van het hele volk.

Zo'n grand depart hoort wat mij betreft in het land van de grote ronde. Vanuit de basis van het evenement. Maar los daarvan, dat de horeca profiteert van zo'n evenement is op zichzelf niet slecht. En dat gemeenschap daarvoor betaald maakt ook niet zoveel uit, want het betekend dat al die mensen die geld uitgegeven hebben, dat in Nederland gedaan hebben ipv ergens anders. En aan Nederlandse ondernemers ipv, bijv aan chinese electronica. Die uitgaven, dat geld, komt via belastingen ten goede aan de gemeenschap.

Zeg je "horeca moet het dan maar betalen". En dan ook nog "dan zul je zien dat het niet gebeurd". Dan kijk je te kortzichtig en geïsoleerd naar dit ene evenement. Zeker als de eindafrekening voor de overheden nagenoeg nivellerend is geweest (op 4 ton na). Dat is wat anders dan dat het simpelweg 15 miljoen gekost heeft.

Los daarvan is de voetbal wel erg duur, door omvallende clubs die overeind gehouden worden. En zijn lokale wedstrijden misschien wel net zo belangrijk, maar om andere redenen, dan een grand depart organiseren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 aug 2016 17:31

De start van de Ronde van Spanje (Vuelta) moet Utrecht drie dagen wielerpret brengen. De Utrechtse lobbydelegatie die volgend weekeinde afreist naar Spanje gaat voor een Gran Salida: een tijdrit op vrijdag, een etappe op zaterdag en een start op zondag.

Niet alleen de stad, maar ook de provincie Utrecht is dit keer nauw betrokken bij het wielerevenement dat in het derde weekeinde van augustus wordt verreden. Het is de bedoeling de Hollandse Waterlinie (die in 2019 hoopt op de lijst van Werelderfgoed te staan) nadrukkelijk in het parcours te betrekken. Maar ook de Utrechtse Heuvelrug en de dijken moeten in beeld komen.

Dat Utrecht het wil én kan, krijgt de organisatie van de Ronde van Spanje niet alleen van de lobbydelegatie te horen; ook Tourdirecteur Christian Prudhomme gaat bij de leiding van de Vuelta een goed woordje doen voor de stad Utrecht. ,,Ik sprak Christian Prudhomme na een etappe tijdens de afgelopen Tour de France'', zegt BPU-woordvoerder Cor Jansen. ,,Hij vindt het een logische gedachte dat Utrecht de start van de Vuelta krijgt. Prudhomme is nog altijd razend enthousiast over het Grand Départ. Net als de Tour de France valt de Vuelta onder de ASO. Maar het is niet zo dat Prudhomme ook beslist over de aanwijzing van steden die de Vuelta mogen organiseren. Zijn aanbeveling sterkt onze kandidatuur natuurlijk wel.''

In Ourense, waar de Ronde van Spanje zaterdag start, is het BPU er luid en duidelijk bij. De delegatie is gehuld in rode shirts met opdruk : Companeros de Gran Salida (vrienden van het grote vertrek). De delegatie, die wordt geleid en getolkt door boegbeeld Mathieu Hermans, heeft twee ontmoetingen gepland met de directie van de Vuelta. ,,Dat doen we in klein verband'', zegt Jansen. Daarnaast staan ontmoetingen op de rol met de wielerploegen van Lotto Jumbo en Giant Alcepin. Het BPU wil, met de nodige media aandacht, intentieverklaringen ophalen bij de ploegen voor het plan om de Vuelta naar Utrecht te halen.

De reis naar Spanje is de eerste zichtbare lobbyactie van het BPU. ,,Na deze trip gaan we onze ervaringen overbrengen aan gedeputeerde Van den Berg en aan wethouder Kreijkamp.''

Jansen wil benadrukken dat de mogelijke komst van de Vuelta naar Utrecht geen poging is om de Tourstart te evenaren of te overtreffen. ,,De Vuelta is kleiner dan de Tour en anders. Maar het gevoel van verbondenheid en de samenwerking tussen zoveel verschillende partijen tijdens de Tourstart smaakt naar meer.''

Bron: Algemeen Dagblad, zaterdag 13 augustus 2016

Plaats reactie