Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welk ondershirt/zweetshirt

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 aug 2016 14:38

Het zijn prima shirts, maar wel behoorlijk warm.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 aug 2016 14:58

Ik draag in de zomer (welke zomer?) graag de mesh-shirts van 21-virages. Bevallen prima. Verder heb ik wat van craft, lidl, en een aldi-meriono ondershirt. En zou ik bijna mijn Torm-ondershirt met lange mouwen vergeten...
Bevallen allemaal prima, met allemaal hun eigen inzet.

Een beetje veel eigenlijk, maar zo heb je wat te kiezen ;-)

wdfl
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 04 aug 2016 15:44

GortDroog schreef:Ik heb in het voorjaar een mesh ondershirt van Decathlon gekocht: http://www.decathlon.nl/ondershirt-zm-h ... 26534.html

Prima shirtje met een laag ingesneden kraag, zodat je hem ook onder een aeroshirt kunt dragen zonder dat het boordje er bovenuit steekt 8-)

Heb ook een mesh ondershirt van Castelli gehad, maar daar was ik niet zo over te spreken. Het boord irriteerde enigszins en na één seizoen gebruik kon ik hem weggooien, omdat op meerdere plaatsen de naden gescheurd waren.

yep hier ook dat shirtje,prima gevalletje.
da andere aerrofit's met lange mouwen zijn ook best goed
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
Jannijm
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2013 20:35

Gebruikersavatar Jannijm 05 aug 2016 15:47

Tegenwoordig gebruik ik het hele zomerseizoen de ondershirts van Outwet, de LP1 zonder mouwen. Dit zijn de enige shirts die mij tijdens wat warmere ritten goed droog houden, echt super. Ik heb ook Castelli ondershirts, de Active Cooling, maar die zijn meestal zeiknat als ik terugkom van een rondje lekker doortrappen. De Castelli Core Mesh bevalt me trouwens ook wel, die houdt me ook droog, maar zit wat krapper dan de shirts van Outwet.

henk1964
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2013 10:33

henk1964 06 aug 2016 12:09

Sinds enkele maanden ben ik overgestapt op "skinfoil" ondershirts van Assos waar ik nu 3 types van heb: 1 met lange mouwen voor de winter "early winter" (gebruik ik voor onder 10 graden met daar over heen een winterjack), 1 met lange mouwen voor lente/herfst "spring/fall" (gebruik ik voor temperaturen tussen 10 en 20 graden met daar over heen een shirt met lange of korte mouwen) en 1 mouwloze voor in de zomer "summer" (welke ik gebruik boven 20 graden). Deze ondershirts hebben het fietsen echt aangenamer gemaakt. Ze zitten als gegoten, voeren vocht goed af en bieden veel comfort en (indien nodig) warmte. Daarvoor had ik ondershirts van Craft maar die ervaar ik als toch echt wat minder. Voorlopig hou ik het bij de ondershirts van Assos !
Carrera Veleno evo: Sram Red, CSC 50mm
Winspace SLC 2.0: Sram Red/Force, Mavic Cosmic 45mm

JCS88
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mei 2014 16:25

JCS88 08 aug 2016 12:43

ypuh schreef:
JCS88 schreef:Gebruik al een paar jaar een goedkoop ondershirt van All Active, nergens problemen mee en zit top!
Stiekem zijn die van All Active ook mijn favoriet. Heb er 3 en gebruik ze al 5+ jaar wekelijks en ze zien er nog prima uit.

Volgens mij zijn het deze.
Lijkt er wel op ja. Maar deze is volgens mij zonder dichtgeweven voorkant, open geweven achterkant? Die heb ik namelijk. zit prima!

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 10 aug 2016 11:34

Ik heb de AGU Secco en van Craft de Stay Cool en mij bevallen die van AGU het beste.

fijne shirtjes. Prettige stof en comfortabel op je lichaam ,voelen ze aan.....dat laatste vooral.
Die Craft Stay Cool zijn weer van een andere stof(polyester) dan die van AGU.Voelen ook warmer aan je lichaam, ondanks de naam Stay Cool.

Tip:Koop een 2 pack.Ze zijn (nu)veel in de aanbieding van verschillende merken.Vooral Cyclewear heeft goede aanbiedingen.

Maar volgens mij zijn al die moderne sport-ondershirtjes wel van goede/behoorlijke kwaliteit. Het is gewoon je persoonlijke voorkeur, aan welke je het fijnst vind zitten .De goedkopere hebben ook vaak goede beoordelingen. Zweet afvoeren doen ze allemaal wel.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 12 aug 2016 13:24

Ik ben super tevreden van de baselayers van dhb (te koop bij wiggle). Zit erg aangenaam en doet wat het moet doen voor een mooie prijs (ca. 25€)

hayes

hayes 12 aug 2016 14:18

Ik heb een 15tal Btwin KM 500 ondershirts maar die worden intussen niet meer gemaakt. ik draag die eigenlijk winter en zomer.
In de winter zelfs twee :D

Nu maar deze KIPSTA ondershirts besteld.
Als ze even goed zijn als die Btwins, ben ik hele tevreden. Ik draag die eigenlijk elke dag als onderhemdje ook. Na enkele jaren (en heel wat wasbeurten) beginnen ze wat van hun vorm verliezen.

Afbeelding

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 13 aug 2016 09:20

Meshshirt van Brynje. Na alle geprobeerde typen en merken kom ik hier steeds op terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 15 sep 2016 14:44

Heb zelf even terug twee AGU Secco shirs gekocht, was een 1+1 gratis actie. Zijn naar mijn mening best heel fijn
Afbeelding

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 15 sep 2016 20:20

Ik zelf heb deze van Ekoi ooit aangeschaft, geen moment spijt van

Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Plaats reactie