Bruine armen witte handjes
-
- Forum-lid HC
Ik kan met heel warm weer niet zonder handschoenen rijden, mijn handen glijden anders constant weg van het zweet en dan ben ik meer daar mee bezig dan met fietsen.
Ik heb de Roeckl Solars en je handen worden onder de handschoen bijna net zo bruin als je armen dus wat dat betreft werken ze.
Ik vind ze alleen niet zo degelijk, het zijn de enige handschoenen die ik heb waarvan oort stiksel en padding kapot ging. Daarnaast zit (voor mij) de padding niet ideaal geplaatst.
Ik zou ze trouwens toch weer kopen want egaal bruin is toch mooier... nu nog een zomer shirt van dat spul.
Ik heb de Roeckl Solars en je handen worden onder de handschoen bijna net zo bruin als je armen dus wat dat betreft werken ze.
Ik vind ze alleen niet zo degelijk, het zijn de enige handschoenen die ik heb waarvan oort stiksel en padding kapot ging. Daarnaast zit (voor mij) de padding niet ideaal geplaatst.
Ik zou ze trouwens toch weer kopen want egaal bruin is toch mooier... nu nog een zomer shirt van dat spul.

C a s r a n schreef:Fietsen met handschoentjes is zo passé
Handschoentjes zijn om te koersen of om lekker retro met een oldtimer te rijden; voorts dienen ze enkel om de kledij-industrie te sponsoren, ik heb er in geen 2 jaar aangedaan en begrijp ondertussen al lang niet meer waarvoor dat accessoire ooit nuttig was.
"Dankzij" het feit dat ik RSI heb zijn handschoentjes voor mij een must. Gebruik ze zelfs op de Tacx. Ze hoeven dan geen schokken op te vangen maar ik heb de indruk dat ze helpen de druk beter te verdelen.

Je handen zijn toch erg kwetsbaar bij valpartijen. Handschoentjes kunnen een hoop ellende voorkomen.
Ik rijd sindkort met deze: grand tour gloves
Kosten wat meer, maar zitten heerlijk, gaan zeer lang mee, zorgen nog voor enige bruining op de rug van je hand en je knokkels
en zien er (imho) ook nog eens retevet uit 
Ik rijd sindkort met deze: grand tour gloves
Kosten wat meer, maar zitten heerlijk, gaan zeer lang mee, zorgen nog voor enige bruining op de rug van je hand en je knokkels

raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
C a s r a n schreef:Fietsen met handschoentjes is zo passé
Handschoentjes zijn om te koersen of om lekker retro met een oldtimer te rijden; voorts dienen ze enkel om de kledij-industrie te sponsoren, ik heb er in geen 2 jaar aangedaan en begrijp ondertussen al lang niet meer waarvoor dat accessoire ooit nuttig was.
Ben jij dan ook in de gelukkige omstandigheid dat je twee jaar lang niet bent gevallen?
Bij de paar valpartijen die ik (tijdens rustige ritjes, ik koers niet) heb meegemaakt ben ik toch altijd heel blij dat ik handschoentjes aan had; door de reflexen die met een valpartij gepaard gaan land ik steevast altijd ook op een van mijn handen (op de handpalm).
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Niklas2 schreef:C a s r a n schreef:Fietsen met handschoentjes is zo passé
Ben jij dan ook in de gelukkige omstandigheid dat je twee jaar lang niet bent gevallen?
Bij de paar valpartijen die ik (tijdens rustige ritjes, ik koers niet) heb meegemaakt ben ik toch altijd heel blij dat ik handschoentjes aan had; door de reflexen die met een valpartij gepaard gaan land ik steevast altijd ook op een van mijn handen (op de handpalm).
Waarom zou ik nu in godsnaam op training vallen? Ik zie putten ed. heus wel liggen. Die gasten die op training vallen omdat ze een bocht even scherp aansnijden als ik koers vind ik redelijk belachelijk; het eerste principe dat ik op training toepas is veiligheid inbouwen (houdt onder meer in dat ik nooit meetrain met groepen wielertoeristen van wie ik de fietservaring niet 100% betrouw: zou te zot zijn om door zo'n gasten blessureleed te riskeren). Ik ben op solo training, denk ik, nog maar 1 keer gevallen en dat was 's winters op een gladde plek; toen had ik winterhandschoenen aan voor de kou. Vandaar: handschoentjes zijn voor mij goed voor wedstrijden, op training zie ik er het nu niet van in.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@Casran. Ik ben de laatste twee jaar ook niet gevallen... Maar dat wil niet zeggen dat dat komt omdat ik putten e.d. altijd wel zie. Het kan zomaar gebeuren dat je valt buiten je eigen schuld om. Bijv. doordat een auto je aanrijdt. Of train je altijd op een afgesloten parcours?
Neemt niet weg dat als jij je lekkerder voelt zonder handschoentjes dat je dat zeker zo moet houden.
Neemt niet weg dat als jij je lekkerder voelt zonder handschoentjes dat je dat zeker zo moet houden.

ZorroI schreef:Hoi,
@Casran. Dus dan draag je ook geen helm lijkt me.
Mvg, Zorro
Het soort bescherming waartegen een valhelm je moet beschermen is van totaal ander niveau dan handschoentjes. Als ik word aangereden zal het al of niet dragen van handschoentjes heb laatste van mijn zorgen zijn. Is het je trouwens al opgevallen dat het vaak dezelfde mensen zijn die veel valpartijen op training hebben (ook aanrijdingen), en andere niet?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
met Casran eens, rij al meer dan 5 jaar zonder handschoenen, 2 keer flink ongeluk gehad, niks aan het handje. Gewoon uitkijken! En als je hard crasht val je meestal toch eerst op je schouder. Hoe dan ook, ik begrijp jullie wel. Maar ik heb liever ook bruine handjes.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!