Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 07 aug 2016 22:58

TumTumTum schreef:Ik krijg er al geen goed gevoel bij als ik iemand met zijn/haar rug op een stenen richel zie vallen en dan niet meer op zie staan.
Klinkt gek.... maar krijg t beeld niet uit m'n kop :|
is het fietsen aan het her-ontdekken

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 07 aug 2016 23:24

Je bent niet de enige :(
M.vr.gr. André

Gebruikersavatar
Bartholomaus
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
Locatie: Den Haag

Gebruikersavatar Bartholomaus 07 aug 2016 23:48

Zware hersenschudding en scheurtjes in de wervelkolom, aldus de NOS.
http://nos.nl/rio2016/artikel/2123843-v ... kolom.html

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 aug 2016 08:09

de zwarten schreef:Ik zag toch wat anders bij Gilbert.
Het besef dat GvA heeft gedaan waarvoor ze Gilbert hadden meegenomen, maar wat Gilbert niet kon waarmaken. Wellicht dacht Gilbert toen hij gelost werd: ik maak het hier niet waar, maar wellicht vallen de andere Belgen ook door de mand.

Zijn blik was er voor mij dus eentje van een ietwat arrogante kopman die GvA al heel lang mentaal heeft geïmponeerd (en af en toe ook gewoon gekleineerd, met de benen), en nu inziet dat de waardeverhoudingen (en aandachtsverhoudingen van pers en publiek) definitief in GvA zijn voordeel zijn beslecht. Best dat die niet meer samen in de ploeg zitten... al heb ik Gilbert altijd mentaal hoger ingeschat als kopman, en het zou mij niet verrassen dat hij volgend seizoen nog 1 keer op redelijk niveau rijdt, een niveau dat dan niet moet onderdoen voor GvA, die ik toch nog altijd niet veel koersen zie winnen in zijn carriere.
Ik denk ook dat Gilbert verrast was. Terloops: vergelijk de aankomst van Van Avermaet in het BK en Gilbert op de OL zaterdag en wie zou het sipst gekeken hebben denk je?
Soms zie je wat je wil zien.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 aug 2016 08:42

Zag 'm gisteren al, maar geen zin te posten. Duikt een filmpje op van een toeschouwer die de val filmde. Echt de keerzijde van sociale media/het feit dat iedereen tegenwoordig een camera heeft. En maar blijven filmen.. Verschrikkelijk beeld. Enige zinvolle vind ik persoonlijk is om te laten zien wat je in zo'n situatie moet doen : NOOIT iemand zomaar van z'n plek halen of aan gaan sjorren. Maar aangeven dat er iemand bij haar is en er hulp onderweg is is toch wel het minste..

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 08 aug 2016 08:56

https://www.youtube.com/watch?v=eyxgToqzKR0

Het duurt wel heel lang voordat er hulp bij is.

Maar misschien is dat ook wel goed. Je wilt niet dat een of andere prutser zich er mee bemoeit als iemand mogelijk rug- of nekletsel heeft.

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 08 aug 2016 09:44

Erg vervelend filmpje inderdaad. Goede keuze van de filmer om haar niet te bewegen, volgens mij controleerde hij/zij wel of ze nog ademde maar daarna had het filmen van mij wel mogen stoppen.

Vreselijk dubbel gevoel, gun het Anna van harte, ze heeft het perfect afgemaakt en de medaille is dik verdiend, team heeft ook geweldig werk geleverd, maar de crash van Annemiek was heel heftig om te zien.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 aug 2016 10:11

Fijn voor Nederland dat ze hier een gouden medaille halen.
Als neutrale kijker stel ik me toch enkele vragen, zeker als ik de vergelijking maak met het heren-wielrennen.

Mara Abott van Wiggle rijdt op kop, achtervolgd door het trio Borghini (Wiggle), Johansson (Wiggle) en Van der Breggen van Rabobank. Het vervolg is gekend. Het lijkt me dat ze dit bij Wiggle niet echt geweldig zullen vinden. Zou een gelijkaardige situatie in het heren-wielrennen op dezelfde manier verlopen? Ik geloof het niet.

Verder vraag ik me af of VanVleuten er niet beter aan gedaan had om rustig met Abott naar beneden te rijden (er vielen druppels op dat moment) en haar kansen in de sprint te wagen. Een race winnen in een afdaling is o zo gevaarlijk (ik veronderstel dat de dames toch ook naar de herenrit gekeken hadden).

Erg mooi parcours overigens, mits beheerst afdalen. En een goede beeldverbinding van onder al die bomen, dat was wel anders bij de Classica SanSebastian.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 aug 2016 10:22

Van Vleuten kreeg wel een keer via een bord van een motorrijder te zien wat haar voorsprong op de achterliggende groep was. Of ze rustig naar beneden had kunnen rijden met voldoende voorsprong is echter moeilijk te zeggen. Uiteindelijk werd Abott ook ingehaald voor de streep. Het was dus geen uitgemaakte zaak dat Abott en Van Vleuten het samen konden uitvechten. Normaal had Van Vleuten wel harder dan Abott op het vlakke gefietst. Zekerheden bestaan echter niet in sport.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2016 10:23

Poels gaf tijdens de Tour al aan dat hij tegen Froome zou rijden en niet voor.

Van Vleuten had veel harder gereden en ze hadden het voordeel gehad van samen rijden. Dat had ze zonder enige twijfel gehaald. annemiek kan tijdrijden!
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 08 aug 2016 10:27

Dat had je (vooral) ook moeten zeggen toen Froomieh 11 seconden won met ware doodsverachting in het begin van de Tour. Ja het was een ongelooflijk gevaarlijke afdaling met al die bochtjes, de smalle weg en die enorme betonnen rand maar ze was er bijna. Enorm spijtig dat het zo af is gelopen.

Wiggle Wiggle (don't stop moving baby) . Dit zijn de Olympische spelen, je vertegenwoordigd je land en jezelf. Bij de heren spelt commercie al een veel te grote rol.
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 aug 2016 10:50

Waarom liggen er bij het eerste de beste K-criterium strobalen in elke bocht en hier niet? Was het stro uitverkocht, of heeft de bond (UCI?) vooraf z'n taak niet goed gedaan en het parcours niet goed gecontroleerd?

Plaats reactie