Hallo
Ik ben nieuw op dit forum.
Afgelopen week ben ik in het bezit van de mio cycle 200.
Mijn eerste vraag betreft vermijden pontveren.
Bij route opties kan je aangeven
Voorkeur
toestaan
Vermijden
Vermijden snap ik, toestaan snap ik, maar voorkeur niet. ook de gebruiksaanwijzing geeft geen uitsluitsel.
ik wilden namelijk naar huis en de kortste route was via een zelfbedieningspont en daar had ik geen in,dus pontveer vermijden gebruikt. maar hij wilde nog steeds dat ik het pontje nam.
Na een stukje gereden te hebben en allerlei rare aanwijzingen te hebben gehad kwam op gegeven ogenblik toch een juiste route naar mijn huis.
mijn volgende vraag betreft de lijn die ik moet volgen, waarbij ik de ene keer de groene lijn zonder iets (bij een route van surprise me) en bij de route naar huis zag ik rode puntjes in de route..
Even voor de duidelijkheid, ik ben ook motorrijder en heb ervaring met de zumo 590 en die werkt met city navigator en de Mio met open street maps. Met andere woorden een handleiding hoe om te gaan met open street maps mis ik. Wat ik wel lees is hoe een route te maken, maar dat is voor mij geen probleem.
zo dat is een heel verhaal, maar ik ben nieuwsgierig naar reacties en misschien had ik toch een Garmin toestel moeten kopen. (overigens kan dat nog binnen 14 dagen ruilen bij Waypoint.
Ik ben benieuwd naar reacties en bij voorbaat mijn dank.
groetjes van in de eerste plaats een motorrijder, maar vaak ook een fietser (weliswaar elektrisch, maar ik word ook een dagje ouder).
mio cyclo 200
-
Loek Oosterwijk
- Forum-lid
De route met de rode puntjes is het deel van de route dat je eerder die dag al hebt gereden.