Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginneling

desissendeslang
Forum-lid

desissendeslang 13 jul 2016 13:04

Beste mensen,

Ik ben 14 jaar, en heb een net als wel wat andere mensen een soort gedrevenheid om in iets goed te zijn. Ik voetbal met mijn voetbalteam op topklasse niveau in de C1 van mijn ploeg, ik wil met gym altijd de beste zijn en toen ik 2 jaar geleden tafeltennis leuk vond ben ik dagelijks tegen een muur begonnen met spelen tot ik al mijn vrienden en familie weg kon spelen. Kortom, met mijn motivatie en overigens ook mijn conditie zal niets mis zijn.

Ik ben al een tijdje met het idee bezig dat ik wil gaan wielrennen. Ik wil ergens komen en ik denk dat als ik 14 ben en er al wel wat vanaf weet (nouja, ik kijk tour de france en daar houdt het bij op) ik nog redelijk wat kan bereiken als ik doorzet en er plezier in houd.

Ik heb alleen heel veel vragen. Onder andere, ik ben 14 jaar en heb een klein budget, ben 1.75M en zoek een goeie fiets. Ik zou ook willen weten hoe ik al het trainen begin en hoe ik veel kennis op doe. Ik wil ook weten of je niet te laat bent als je 14 jaar bent om ergens te geraken en of er ook wielerploegen zijn waarbij ik me kan aansluiten. (woon in katwijk, omgeving Leiden).

Ik hoor het nog wel, alvast bedankt.

oldsteel

oldsteel 13 jul 2016 13:19

je kan bij een wielervereniging veel info over de wielersport krijgen.

bij jou in de buurt zit Swift in Leiden, of de Bollenstreek in Lisse.

de wielersport kost geld, met alleen een fiets ben je er nog niet.

kleding, helm, schoenen, licentie en niet te vergeten reiskosten als je aan wedstrijden door

het hele land deel neemt.

succes.

bve
Forum-lid

bve 13 jul 2016 13:23

14 jaar is een perfecte leeftijd om te beginnen. Ik ken de clubs van je omgeving niet, daar moet je eerst achteraan. Zij kunnen je verder helpen. Een vereniging met actieve jeugd groep heeft wel een leenfiets voor de eerste paar trainingen.
Met een goede tweede hands fiets, kleding (van vereniging), pompje, schoenen en helm ben je toch zo duizend euro kwijt.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 13 jul 2016 13:25

Ga je door met voetbal of stop je daarmee?
Maak joe woar

desissendeslang
Forum-lid

desissendeslang 13 jul 2016 13:45

Ik ga niet stoppen met voetbal, en ik hoop daarom ook dat ik in middag/avonden kan rijden. Ik ga rondzoeken en hopelijk heb ik over een maand of 3 de spulen bij elkaar. Ik heb ook een behoorlijke opleiding (tweetalig VWO) maar ik wil het gewoon en dan vind ik wel een weg.

anderson99
Forum-lid

anderson99 13 jul 2016 13:52

Swift Leiden ligt achter de bult en wat iemand al zei kan je korting krijgen op fietsen.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 13 jul 2016 14:06

desissendeslang schreef:Ik ga niet stoppen met voetbal, en ik hoop daarom ook dat ik in middag/avonden kan rijden. Ik ga rondzoeken en hopelijk heb ik over een maand of 3 de spulen bij elkaar. Ik heb ook een behoorlijke opleiding (tweetalig VWO) maar ik wil het gewoon en dan vind ik wel een weg.
Ik denk dat je volgend jaar nieuweling word(welk jaar ben je geboren?) Dat houd in dat je straks 10-12 uur in de week traint op de fiets. Je bent minimaal 2 avonden in de week bezig met voetbal. En de Zaterdag ook. De koersen zijn vaak op Zaterdag dus als je goed wil worden dan word het kiezen. Een trainingskoersje midden in de week is ook mooi meegenomen. Fietsen kost veel meer tijd dan voetbal. Je woont wel gunstig want er zijn veel wedstrijden bij jouw in de buurt. Maar dan nog steeds wil je ook wel minimaal een uur voor de start aanwezig zijn dus je bent bij een wedstrijd ook veel tijd kwijt.

Hierom heen heb je nog school. Uit eigen ervaring weet ik dat VWO aardig wat tijd vergt maar school komt altijd op de eerste plaats!

Persoonlijk heb ik het gevoel dat je er wat te makkelijk over denkt.
Maak joe woar

JorBak
Forum-lid

Gebruikersavatar JorBak 13 jul 2016 14:21

Welkom hier!

Gewoon lekker een keertje bij ons langskomen bij Swift en meefietsen, zoals Chrissiewizzie al zei. Veel jongens en meiden van jouw leeftijd, en veel kennis binnen de club voor al je vragen. Hier op het forum natuurlijk ook dus je hebt wel wat huiswerk te doen. Maar uiteindelijk kom je er maar op 1 manier achter, gewoon beginnen met trappen.

Succes en plezier!

FrankvandenBroek
Forum-lid

FrankvandenBroek 13 jul 2016 21:58

Hi,

Ik ben een nieuweling (15/16 jarige) van RTV de Bollenstreek uit Lisse. Ik heb een ploegmaat, hij is vijftien jaar en hij komt ook uit Katwijk. Hij is nu ongeveer een jaar lid en hij zat ook op voetbal (QB). Hij is er dit seizoen mee gestopt. Ik stuur je zijn nummer via een PB, dan kan je hem appen. Hij wilt je graag verder helpen met eventuele vragen.

Voetballen in de selectie en wedstrijden rijden lijkt mij een moeilijke combinatie, maar het is niet onmogelijk.

Veel succes!

desissendeslang
Forum-lid

desissendeslang 13 jul 2016 22:50

Fietsen?altijd schreef:
desissendeslang schreef:Ik ga niet stoppen met voetbal, en ik hoop daarom ook dat ik in middag/avonden kan rijden. Ik ga rondzoeken en hopelijk heb ik over een maand of 3 de spulen bij elkaar. Ik heb ook een behoorlijke opleiding (tweetalig VWO) maar ik wil het gewoon en dan vind ik wel een weg.
Ik denk dat je volgend jaar nieuweling word(welk jaar ben je geboren?) Dat houd in dat je straks 10-12 uur in de week traint op de fiets. Je bent minimaal 2 avonden in de week bezig met voetbal. En de Zaterdag ook. De koersen zijn vaak op Zaterdag dus als je goed wil worden dan word het kiezen. Een trainingskoersje midden in de week is ook mooi meegenomen. Fietsen kost veel meer tijd dan voetbal. Je woont wel gunstig want er zijn veel wedstrijden bij jouw in de buurt. Maar dan nog steeds wil je ook wel minimaal een uur voor de start aanwezig zijn dus je bent bij een wedstrijd ook veel tijd kwijt.

Hierom heen heb je nog school. Uit eigen ervaring weet ik dat VWO aardig wat tijd vergt maar school komt altijd op de eerste plaats!

Persoonlijk heb ik het gevoel dat je er wat te makkelijk over denkt.
Niet alles klopt, wat je nu zegt. Ik voetbal op niveau dus ik ben er 3 avonden aan kwijt en ik kan na 15.00 op zaterdag vrijwel altijd meedoen. Ik ga er overigens waarschijnlijk een paar jaar later mee beginnen want de kosten zijn te hoog.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 13 jul 2016 23:20

Ik wist niet hoe vaak je trainde. Maar elke team traint sowieso al 2 keer in de week bij de c'tjes vandaar die minimaal, maar bij mijn voorbeeld maakt dat niet veel uit. Na 3 uur kunnen is niet genoeg, je moet soms 12 uur starten, soms 4 uur maar als je vanaf 3 uur kan dan lukt dat laatste niet eens. Nogmaals je denkt er wat te makkelijk over, het is denk ik wel goed dat je het een paar jaar uitstelt.
Maak joe woar

Plaats reactie