Klimmen in de buurt van Alphen aan den Rijn
-
Joostopdefiets
- Forum-lid
Hoi allemaal,
Ik wil graag meer hoogtemeters maken tijdens het trainen. Ik woon in Alphen aan den Rijn. Ik ken wel een aantal bruggen waar ik tijdens trainingen over heen kan, maar vraag me af of jullie nog bruggen oid in de omgeving die ik tijdens trainingen veel op en af kan?
Dank alvast!
Ik wil graag meer hoogtemeters maken tijdens het trainen. Ik woon in Alphen aan den Rijn. Ik ken wel een aantal bruggen waar ik tijdens trainingen over heen kan, maar vraag me af of jullie nog bruggen oid in de omgeving die ik tijdens trainingen veel op en af kan?
Dank alvast!
Hoe vaak moet je de brug op en af voor de hoogtemeters? vals plat eigenlijk.
Neem de trein naar Arnhem lekker op de posbank rijden en op de fiets retour via de Urechtse heuvelrug.
Neem de trein naar Arnhem lekker op de posbank rijden en op de fiets retour via de Urechtse heuvelrug.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Wind tegen fietsen, grote plaat er op, handjes losjes op het stuur, en je inbeelden dat je een berg op fietst.
-
Daniel1989
- Forum-lid
Ik rijd nog als eens naar den haag. En dan door het meijendel richting katwijk. Kun je best aardig los gaan
Ik dacht 60 km ongeveer.
En anders toch richting bloemendaal.
Of op een avond richting de brienenoord 10 op en af
Ik dacht 60 km ongeveer.
En anders toch richting bloemendaal.
Of op een avond richting de brienenoord 10 op en af
-
Daniel1989
- Forum-lid
Wieler parcours in leiden ?
En anders. Bij de hefbrug richting de haven omhoog. Naar beneden richting Boskoop.
1e links weer links dan volgas de viaduct op einde weer links.
Weer richting de hefbrug. Onder de weg door en nog een keer
En anders. Bij de hefbrug richting de haven omhoog. Naar beneden richting Boskoop.
1e links weer links dan volgas de viaduct op einde weer links.
Weer richting de hefbrug. Onder de weg door en nog een keer
Duik ook eens de duinen langs de kust in. Van Wassenaar tot Bloemendaal (of vice versa) is het bijna constant op en af over de fietspaden. Het zijn geen grote hoeveelheden hoogtemeters (zo'n 300), maar met de snufferd vol in de wind kun je goed afzien en is het lekker onregelmatig de hartslag opjagen.
Let wel, echt klimmen wordt het niet, daar zijn de hellingen simpelweg te kort voor en is het vaak teveel op de macht naar boven. Zoals robbebopper aangeeft, wind tegen, handjes op het stuur, grote plaat, lagere cadans en wat inbeeldingsvermogen is uiteindelijk wat het meeste op klimmen lijkt.
Let wel, echt klimmen wordt het niet, daar zijn de hellingen simpelweg te kort voor en is het vaak teveel op de macht naar boven. Zoals robbebopper aangeeft, wind tegen, handjes op het stuur, grote plaat, lagere cadans en wat inbeeldingsvermogen is uiteindelijk wat het meeste op klimmen lijkt.
-
Joostopdefiets
- Forum-lid
Dank! Zitten mooie stukken tussen. Ik ga lekker rijden!
+1. Nog beter: neem de trein naar Cuyk en rijdt dan terug naar huis over de stuwwal van de Maas, het Reichswald, pak de Posbank en de Veluwezoom mee. Steek dan door naar het zuidelijke deel van de Veluwe (Holleweg, Italiaanseweg, Wageningse berg). Dan de Gelderse Vallei over naar de Heuvelrug (Grebbeberg). En dan heuveltjes rijgen tot Zeist. Daar op de trein of doorkachelen naar huisnijkie schreef:Hoe vaak moet je de brug op en af voor de hoogtemeters? vals plat eigenlijk.
Meijendael, Scheveningen, en dan Wassenaarse slag aanhouden. Col de Scheveningen lijkt er nog een beetje op (en vind ik ook een mooi klimmetje trouwens, stukken mooier dan een brug op en af). Wassenaarse slag is ook nog wel aardig, en in die wijk die naast de Wassenaarse Slag ligt zit ook nog ergens een behoorlijk stijl stukje.
- TheTourist
- Forum-lid
Col de Scheveningen doet altijd pijn op een of andere manier... En ja, die weg naar Wassenaarse Slag is ook een prima klimmetje om een paar keer te doen!GJEvK schreef:Meijendael, Scheveningen, en dan Wassenaarse slag aanhouden. Col de Scheveningen lijkt er nog een beetje op (en vind ik ook een mooi klimmetje trouwens, stukken mooier dan een brug op en af). Wassenaarse slag is ook nog wel aardig, en in die wijk die naast de Wassenaarse Slag ligt zit ook nog ergens een behoorlijk stijl stukje.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0