Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 16 mei 2016 09:30

@larsG erg bedankt voor je reactie gaat dit uitproberen, bedankt.

Sinds enige tijd heb ik een volgende uitdaging, bij het aanzetten van mijn garmin edge 810 verschijnt wel dat hij mijn mappen laad etc. en even later verschijnt dat hij gps venbinding heeft en locatie bekend maar toch vertoond de kaart geen details. Ik kan dus ook geen route aanmaken naar een andere stad. Hij geeft dan een herkenningsfout op mijn garmin.
Weet iemand wat ik kan doen / moet doen op mijn verbinding te herstellen en kaarten weer gedetailleerd op mijn edge te laten verschijnen?

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 21 mei 2016 19:49

Vandaag limburgs mooiste gefietst. Alleen heb ik volgens mijn Garmin ca 400 hoogtemeters meer geklommen dan de bedoeling was. (Ook anderen op strava hebben wel de juiste hoogtemeters.

Iemand een idee wt ik huer aan kan doen?
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Echo
Forum-lid
Berichten: 479
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 21 mei 2016 20:28

in Strava je rit selecteren, bij hoogte"zie je een vraagtekentje. klikken en kiezen voor hoogte corrigeren. even geduld en de correcte hoogte wordt weergegeven.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 21 mei 2016 20:43

Echo schreef:in Strava je rit selecteren, bij hoogte"zie je een vraagtekentje. klikken en kiezen voor hoogte corrigeren. even geduld en de correcte hoogte wordt weergegeven.
Oké, dank voor de info. Dat is wel gelukt.
Weet alleen niet of deze gegevens dus wel betrouwbaar zijn in de toekomst. Ik heb natuurlijk niet altijd de juiste gegevens voorhanden.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Echo
Forum-lid
Berichten: 479
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 21 mei 2016 22:14

Nee dus. Mijn Garmin geeft bij een polderrit hier, af en toe een dijkje op en af of een brug over, soms wel 230 hoogtemeters :shock: Na correctie in Strava komt dat dan op een keurige 15 tot 20 meter.
Dit ligt aan de hoogtemeter van de Garmin, die is met wind behoorlijk onbetrouwbaar, staat het Garmin forum ook vol mee. Niets aan te doen, mee leren leven en alleen op de gecorrigeerde hoogte van Strava vertrouwen. :|
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user :like:

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 21 mei 2016 22:31

Is het ook mogelijk dat de garmin automatisch de hoogte van je startpunt leest vanaf de kaart. Ik heb een kaart met hoogte info geladen. Dit omdat ik dan niet elke keer handmatig de hoogte in hoef te voeren voordat ik start.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 26 mei 2016 07:02

Ik heb maar een mail gewaagd aan Garmin over het probleem met de Connect app en bluetooth. Zoals ik zelf al had gezien op o.a. het internationale Garmin forum bestaat het probleem, is het bekend en is er nog geen oplossing :dislike:
Hier de reactie van de NL support:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.

Graag help ik u verder.
Wij hebben hiervan inderdaad aantal meldingen gekregen. Deze probleem wordt momenteel onderzocht door onze teams.
Voorlopig is er inderdaad nog geen oplossing. Ik zou u voorlopig aanraden om het computer te gebruiken voor de synchronisaties tussen uw Edge toestel en Garmin Connect.
Onze excuses voor het ongemak.
Als er nog iets is waarmee ik u kan helpen, dan ben ik u uiteraard graag weer van dienst.
Als alternatief kunt u ook naar aanvullende informatie zoeken op onze website:http://www.garmin.com/nl/support/

Help ons om de service die we u bieden te verbeteren door deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek.

Met vriendelijke groeten,

Alexandra
Garmin Europe


Kortom, volgens mij moet ik maar afwachten een geduld hebben... En ondertussen na iedere rit de Garmin via de computer synchroniseren.
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 26 mei 2016 07:20

Ik heb het zelfde probleem met mijn iPhone 5s ,maar los het op door bij thuiskomst na het opslaan van de rit beide toestellen uit te schakelen en na een minuut weer op te starten.
Daarna werkt alles prima.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

PlanetX
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:41
Locatie: Rotterdam

PlanetX 26 mei 2016 07:24

Ikon schreef:Ik heb het zelfde probleem met mijn iPhone 5s ,maar los het op door bij thuiskomst na het opslaan van de rit beide toestellen uit te schakelen en na een minuut weer op te starten.
Daarna werkt alles prima.
Helaas, dat werkt ook niet. In de instellingen van de iPhone en op de Edge wordt aangegeven dat er verbinding is tussen beide apparaten. Het probleem zit hem in de Garmin Connect app. Daarin kan ik de Edge niet toevoegen (en bijvoorbeeld mijn Fenix 3 horloge wel).
Als ik hetzelfde doe als jij dan gebeurt er gewoon niets. Behalve dan dat beide apparaten verbonden zijn. Maar geen synchronisatie...
Mason Bokeh 650b en 700c
Scott Scale 900 RC

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 27 mei 2016 21:53

henkv schreef:Die 810 is die nu verbetert (tov de 800) mbt usb-poort corrosie en al die ongein? Hardware technisch lijkt er niet veel verschil in te zitten...
Ik zie in de poort lichte corrosie maar merk hier verder niks van.
Kan/moet ik hier wat aan doen zodat het niet erger kan worden?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

bertpleizier
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50

bertpleizier 27 mei 2016 22:16

Ik heb op dit moment een Garmin Edge 800. Een fietsvriend wil deze voor een nette prijs wel van me over nemen. Ik stap dan door naar de Edge 810.

Wat me op dit moment nog tegen houdt is dat ik vrij veel lees over (software)problemen op de "nieuwe" 810. Ik wil geen afscheid nemen van een goed werkende Edge 800 en me vervolgens de problemen met de Edge 810 op de hals halen.

Een leuke extra is de bluetooth verbindingsmogelijkheid, maar ook die heeft kuren.

Wie kan me vertellen of mijn angst echt gegrond is? De berichten hierboven geven in ieder geval aan dat nog niet alles is opgelost...

Ik heb overigens een iPhone 6 waar de Edge 810 mee zou moeten samen werken. Ik lees (alleen) over bluetooth problemen met de iPhone 5c?

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 27 mei 2016 22:33

Heb geen ervaring met de 800.
Ik ben zeer tevreden met de 810. (heb deze 2e hands gekocht)
Gebruik deze icm een iPhone 6. Upload met bluetooth gaat eigenlijk altijd goed.
Enige minpunt is dat de hoogtemeters soms (veel) te veel zijn.
Dit los ik dan op strava op met de optie hoogtemetercorrectie.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie