Ik kom de laatste tijd wat vaker in de buurt van Haarlem en kan daar nog niet goed de weg vinden om wat verkeersluwe, stoplichtluwe, toeristenluwe fietsroutes te vinden om lange (rechte) stukken te vinden voor een flinke duurtraining. Afstand 65 - 100km. Iemand tips, advies?
Ik ben al wel naar Bloemendaal aan Zee en dan zuidwaarts richting Zandvoort en Noordwijk gefietst. Maar de boulevard is natuurlijk hopeloos en in Noorwijkerhout houdt dat pad op (?). Het 'binnenland' kent veel kruisingen en stoplichten. Niet zo geschikt dus. Hoor graag.
Thx.
Fietsroutes, lange doortrapstukken rondom Haarlem
- henschoten
- Forum-lid
In Bloemendaal uiteraard eerst het kopje op. Dan totaan zandvoort pak je de "busbaan" (andere kant van de weg) ipv de boulevard. Dan het fietspad tot langervelderslag, of eventueel totaan Noordwijk of nog verder door naar Katwijk. Vanaf daar steek je door naar de Ringvaart. Vast trainingsrondje voor mij, 80 tot 100 km.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
Heppiebianchi
- Forum-lid
Ringvaart,75 km alleen je neus achterna rijden..
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/vie ... lemmermeer
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/vie ... lemmermeer
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Of via de duinen naar ijmuiden en de sluizen over, dan direct bij wijk aan zee weer de duinen in, dan net zover noord-holland in als je wilt en met boog ten oosten van beverwijk en heemskerk terug zodat je daar de drukte vermijdt, pondje over bij spaarnwoude. Die lus in NH kan je dan net zo lang maken als je wil, makkelijk 100+ te doen zonder oponthoud afgezien van het pondje dan. Overigens is een gps aan te raden om de leukste weggetjes te vinden als je de regio niet kent.
Kijk ook eens naar het gebied ten zuid-oosten van Hoofddorp (Leimuiden, Mijdrecht, Nieuwkoop, Alphen). Daar zijn genoeg lange rechte stukken te vinden en als je dat zat bent zoek je het water op (Amstel, Waver, Drecht, Winkel, Hoep, Meije).
Vanuit Haarlem is volgens mij wel genoeg te verzinnen, ringvaart en de duinen natuurlijk!
Als je zegt dat bij Noordwijk het pad ineens ophield weet ik niet waar je zat, maar vanaf Bloemendaal (zelfs IJmuiden) kun je tot aan Hoek van Holland grotendeels door de duinen fietsen. Op een paar kleine stukjes over boulevards en door Scheveningen.
Zelf heb ik nooit moeite met de boulevard van Bloemendaal en Zandvoort. Het is niet ideaal, maar goed te doen. Daarna naar Langevelderslag en daar kiezen om het schelpenpad te nemen (eind rechtdoor langs de slagboom) of verhard door naar Noordwijk. Zelf neem ik gewoon het schelpenpad. Kwaliteit is zeer goed te noemen.
Als je routes zoekt, en je weet niet hoe door de duinen heen te komen, kijk een op Strava heatmap. Dat vind ik een handig tooltje...
Als je zegt dat bij Noordwijk het pad ineens ophield weet ik niet waar je zat, maar vanaf Bloemendaal (zelfs IJmuiden) kun je tot aan Hoek van Holland grotendeels door de duinen fietsen. Op een paar kleine stukjes over boulevards en door Scheveningen.
Zelf heb ik nooit moeite met de boulevard van Bloemendaal en Zandvoort. Het is niet ideaal, maar goed te doen. Daarna naar Langevelderslag en daar kiezen om het schelpenpad te nemen (eind rechtdoor langs de slagboom) of verhard door naar Noordwijk. Zelf neem ik gewoon het schelpenpad. Kwaliteit is zeer goed te noemen.
Als je routes zoekt, en je weet niet hoe door de duinen heen te komen, kijk een op Strava heatmap. Dat vind ik een handig tooltje...
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
http://routeplanner.fietsersbond.nl/
Je kunt de fietsrouteplanner een rondje laten plannen over een door jou gewenste afstand dat aan de door jou gewenste criteria voldoet zoals bijv. 'makkelijk doorfietsen' of 'autoluw'.
Je kunt de fietsrouteplanner een rondje laten plannen over een door jou gewenste afstand dat aan de door jou gewenste criteria voldoet zoals bijv. 'makkelijk doorfietsen' of 'autoluw'.
- henschoten
- Forum-lid
Dank je, ik heb vooralsnog een rondje van 80 uitgezet door langs de kust nr Noordwijkerhoudt te gaan. Dan naar Ringvaart, Schiphol, Heemstede. Leuk!