Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen in Marina di Bibbona (Toscane)

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 14 mei 2010 15:03

Dit jaar ga ik met het gezin voor het eerst naar Toscane en de fiets gaat mee. Nu heb ik op het forum al behoorlijk wat gelezen over Toscane, de mogelijke hitte, het heuvelachtige landschap, etc dus ik weet inmiddels dat je vroeg op pad moet en het klimverzet klaar moet hebben.

We zitten in Bibbona, zo'n 40 km onder Livorno. Is er iemand bekend daar en zijn daar leuke routes te rijden? ik verwacht afstanden van zo'n 75 km te kunnen doen zodat ik ook weer op tijd terug om ben op met de rest van de familie de dag door te brengen.

edit: titel aangepast
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 07 jul 2010 10:36

Ben nog even aan het zoeken geweest naar wat details van mijn vakantiebestemming. We gaan dit jaar naar Marina di Bibbona en wat blijkt .... het is de woonplaats van Paolo Bettini :-) (zie ook dit artikel). In het naastgelegen Cecini heeft hij zelfs een eigen fietsenwinkel, daar moeten we dan natuurlijk zeker naar toe.

Nog weining info gevonden over leuke fietsroutes, maar blijf nog even zoeken. Als iemand meer weet over deze streek ... graag
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

gamiel
Forum-lid

gamiel 08 jul 2010 07:15

Zie mijn oude post in dit topic : hier
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

joopi
Forum-lid

joopi 09 jul 2010 00:47

Mooie plek! Ik zat ooit eens ietsje landinwaarts in Casale Marittimo. Mijn fiets activiteiten stelden toen niet veel voor, maar het is een prachtige omgeving om te fietsen zodra je van de kust weg bent, richting Volterra veel kronkelige en geaccidenteerde weggetjes. Off topic, maar je zit trouwens ook in het wijn paradijs van Italie, de duurste/mooiste rode wijn van Italie (Sassicaia) komt uit Bolgheri. Voor een koude dag: romeinse warme bronnen bij Venturina (25 km naar het zuiden). Vergeet Piombino, een smerig industriestadje.

robbey
Forum-lid

robbey 24 mei 2011 13:25

Hebben jullie toevallig ook nog leuke camping suggesties? Ik ga deze zomer met vriendin samen naar Toscane, willen iets zoeken wat gunstig ligt in buurt van sienna / lucca / florence.
Tips suggesties erg welkom!

koenraadt
Forum-lid

koenraadt 24 mei 2011 14:17

Hele mooie streek om te fietsen, hier en daar een venijnige klim. Blijf je voornamelijk aan de kust dan is her redelijk vlak. Inderdaad kun je beter in de ochtend of namiddag gaan fietsen.
Op gpsies.com, onder 'zoeken' en kiezen voor Italie en locatie Bibbona, vind je zo'n 200 routes. Aardig is dat je ook meteen het hoogteprofiel ziet, zodat je je 'mentaal' kunt voorbereiden.
Ton

Plaats reactie