Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zo uit het niets pijn aan buitenzijde knie

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 03 mei 2016 10:13

plagiaat.

Mike the Bike
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 aug 2015 11:52

Mike the Bike 06 mei 2016 15:10

Ik heb dezelfde klachten.
Na 10 a 12 km komt het weer opspelen. Heb van fysio oefeningen mee gehad en zolen voor in mn schoenen.
Klacht heb ik nu al ongeveer een maand of 4.
Kan langdurig zijn heb ik begrepen.
Trek Domane 2.3
Shimano 105

trimmer
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 jul 2009 19:24

trimmer 15 mei 2016 09:37

Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb mijn zadel ongeveer een halve centimeter naar voren gezet en de klacht verdween en is nooit meer terug gekomen

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 mei 2016 13:43

Mike the Bike schreef:Ik heb dezelfde klachten.
Na 10 a 12 km komt het weer opspelen. Heb van fysio oefeningen mee gehad en zolen voor in mn schoenen.
Klacht heb ik nu al ongeveer een maand of 4.
Kan langdurig zijn heb ik begrepen.
Ik heb sinds begin dit seizoen ook last van de knie, waarschijnlijk door overbelasting de eerste rit. Ook steunzolen in bestelling staan en een lijst met stretch oefeningen na elke rit, naast het aanpassen van de schoen- en zadelpositie.

Heb wel gewoon door kunnen fietsen (op lagere intensiteit) en de pijn is wel langzamerhand minder geworden. Eerst voelde ik het al aan de start van de rit en ook nog lange tijd na het afstappen, inmiddels voel ik alleen na 100km nog wel iets. Heb nog steeds het gevoel dat ik niet 100% voluit durf te gaan, zeker niet voor lange tijd. Heb wel het plezier terug gekregen door nu -80km met redelijke intensiteit te kunnen fietsen.

Wat het meeste hielp was 1 of meerdere dagen rust (wat ik veel te weinig gedaan heb) en stretchen na elke rit.
trimmer schreef:Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb mijn zadel ongeveer een halve centimeter naar voren gezet en de klacht verdween en is nooit meer terug gekomen
Het verschil kan zo klein zijn en dat maakt het erg lastig om op te sporen, maar dit is natuurlijk heel persoonlijk en geen advies. Het kan net zo goed het zadel een halve cm omlaag/omhoog of iets totaal anders zijn(!)

Plaats reactie