Alles over vakanties op én met de fiets

La Flèche de Wallonie

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 mei 2016 09:47

rob74 schreef:
BAMCAN schreef:.....Gaat dat lukken met 39-30 (equivalent 34-27) als lichtste verzet en 96kg aan de haak.
AU! Ik zeg, dat wordt harken tenzij je natuurlijk mega sterk bent. Maar ik fiets met mijn 72 kg ook met een 34-27
Omdat die steile krengen ontbreken zou ik misschien mijn rohloff (atb-triple bereik) trekkingfiets thuis kunnen laten. Of zijn er nog andere kuitenbuiters in het parcour opgenomen om rekening mee te houden. Thier de Coo lijkt me nu de zwaarste beklimming, maar misschien zie ik nog een paar over het hoofd. Voor welke beklimmingen is het nu sparen sparen sparen?

Benito
Forum-lid

Benito 04 mei 2016 10:25

BAMCAN, het klinkt alsof je nog niet eerder in de Ardennen hebt gefietst. Ik zou willen zeggen, vergis je niet. Zelfs zonder de Stockeu en de Redoute valt er nog genoeg pijn te lijden. Een klim na 150 km is ook niet hetzelfde als er fris aan beginnen. Je wilt natuurlijk liever op de racefiets dan op je trekkingfiets, maar ik denk dat het een probleem gaat worden met 39-30.

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 mei 2016 10:47

Vaak genoeg in de Ardennen gefietst, waaronder een stuk of vier keer de WP. Echter nu ben ik een stuk zwaarder en logger en de route is veranderd en herinner ik me vooral nog de drieling st/w/tdc waar de kramp toesloeg. Ik doe de langste route, maar wel zodanig dat ik hem kan uitfietsen. Als Rudy Langen de Elfstedentocht kan voltooien dan moet de WP een eitje zijn. Maarruh serieus OT, zijn er nieuwe kuitenbuiters voor in de plaats zijn gekomen nu de redoute, stockeu en de wanne zijn vervallen?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 mei 2016 10:59

@BAMCAN; advies pak maar de rohloff (atb-triple bereik) trekkingfiets..., blijven 3600HM met 204km anders vrees ik lopen op Thier de Coo.
YFood !!!

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 mei 2016 12:46

csteenbe schreef:@BAMCAN; advies pak maar de rohloff (atb-triple bereik) trekkingfiets..., blijven 3600HM met 204km anders vrees ik lopen op Thier de Coo.
tja wat is wijsheid, een 8kg zwaardere fiets of een net te zwaar verzet nu de zwaarste hellingen aan het eind wegvallen (met de thier als uitzondering). Ik denk dat ik voor de zware fiets ga..... zoveel mogelijk de fiets uitkleden en dan lekker op souplesse de benen de hele rit soepel en relatief onverzuurd houden.

Zijn er in het begin van de route (richting westen) nog mooie nieuwe beklimmingen bijgekomen? Of is het toch nog veel deels de oude route?

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 mei 2016 14:10

Het vreemde is wel als je de parcoursfiche route bekijkt op:
http://bel.garmin.com/Parcours/Fleche/index_NL.html
dan zit de stockeu en de wanne er niet in

open je het gpx bestand, dan zit de drieling stockeu, wanne en thier de coo er wel in?

Is die genoemde klimtijdrit op de stockeu de hele dag?

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 04 mei 2016 15:34

In deze link (staat naast het gpx bestand) zie je duidelijk dat de Stockeu en Wanne er niet in zitten (en je over de grote weg naar de Thier de Coo rijdt):
http://bel.garmin.com/Parcours/Fleche/f ... en228.html

Wellicht is het gpx bestand nog van vorig jaar want de route is eigenlijk hetzelfde, minus Stockeu en Wanne.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 mei 2016 20:21

BAMCAN schreef: Rudy Langen
Ik hoefde niet eens te klikken om te weten wie je bedoelde! :D :D :D
Rudy uit Assen, die het kruisje wilde voor zijn ongeboren kindje! :cry: :cry: :cry: :cry:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 mei 2016 20:50

Zelfs de Cote St Jacques alias Mont de Fosse zit er niet meer in. Dat was ook zo'n vast baken in de storm. Er is nog heel weinig over van de prachtige tocht van vroeger :(
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 05 mei 2016 08:08

Wie weet is de nieuwe tocht ook mooi, maar daar zul je hem eerst voor moeten rijden. In dit stuk van Belgie zijn er zoveel mooie stukken om te fietsen, vorige week nog de Philippe Gilbert gereden, verrassend mooi!

Eerlijk gezegd, vind het goed dat een organisatie soms eens wat anders doet, om voor de tigste keer de Redoute op te rijden......
YFood !!!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 mei 2016 08:45

Tsja jij woont om de hoek en kunt iedere week vanuit huis de Redoute op bollen. Voor mensen die 400 km moeten rijden om aan de start te staan ligt dat anders ;)

feddesman
Forum-lid

feddesman 05 mei 2016 09:01

havana schreef:Tsja jij woont om de hoek en kunt iedere week vanuit huis de Redoute op bollen. Voor mensen die 400 km moeten rijden om aan de start te staan ligt dat anders ;)
Idd had wel gehoopt op het ouderwetse parcours maar het word vast een mooie rit.
Volgende maand kan je anders ook de Aywaille-Bastogne-Aywaille doen daar zitten de wanne en de redoute wel in.
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie