Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wie herkent dit van Assos

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 16 apr 2016 15:04

De assos broeken pluizen meestal door een geborduurd zadel, ander licht ruw oppervlak of een het kleinste stukje stukje klittenband van een zadeltasje. Assos kleding en klittenband gaan niet samen zeker de oudere kleding met de open structuur stoffen.

Omdat ik op mijn fiets een SMP carbon zadel heb met geborduurd logo heb ik op veel van mijn assos S7 broeken zelfde lichte pluizige plekjes gekregen op de plek waar het binnenbeen tegen het geborduurde zadel aanwrijft. Het is geen groot probleem omdat al met de eerste ritten ontstaat en niet erger wordt, de stof vervilt oppervlakkig licht en verlies ook geen functie. Ik verslijt de broeken op andere plekken eerder dan daar.

Assos heeft in de LL_716 en Fugu broeken wel een probleem met de elastan aan de randen van de zeem bij de zitbotjes. Ik heb in de laatste jaren om het jaar mijn LL_716 via Salden naar Zwitserland gestuurd, omdat naast de zeem allemaal kleine witte puntje uit de stof staken. De de stof verloor daar ook een deel van zijn rekbaarheid zonder functionaliteit in te leveren tijdens het fietsen. Assos heeft iedere keer de broek vervangen waarbij ik de laatste keer een ipv een nieuwe LL_716 een Habu heb gekregen.

Nu heb ik hetzelfde probleem ook met mijn Fugu van meer dan een paar jaar oud, deze wordt door de zachte winters minder gedragen maar ook hier speelt het probleem langzaam op. Ik twijfel nog om hem op te sturen want de broek is al van rond 2012 en de broek verder gewoon functioneel blijft je ziet er alleen raar uit.
enjoy the ride

campasuper
Forum-lid

campasuper 17 apr 2016 10:12

rene schreef:
havana schreef:En wie was die verkopende partij? Die verdient het wel om genoemd te worden in dit topic, me dunkt ;)
Fa. Hopmans te Bergen op Zoom, gewoon heel erg goede service. Had nog genoeg broeken op voorraad - en zoals gezegd mocht ik kiezen ofwel shop tegoed of geld retour. Het omruilen van broek ...hmm deden ze liever niet ivm garantie afwikkeling bij Assos. Maar omdat ik toch weer dezelfde zou bestellen in de webshop boden ze me toch aan een nieuwe te sturen.

Ik heb gewoon te veel van Assos waar ik heel erg tevreden over ben, dus ik ga ook niet zomaar naar een ander merk.

Als het om Assos gaat kan ik trouwens ook Trentino Bikewear adviseren - geode voorraad en ook goede service.
Ik wil even kwijt dat ik ook heel positieve ervaringen met de garantie via Hopmans.
Als er echt iets aan de hand is gaat het eigenlijk altijd goed.
Waar ze niet van houden (en wie wel?) is een ongeloofwaardig verhaal en 'gezeik', naar mijn mening volledig te begrijpen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie