Ik heb momenteel een weekje een Powertap naaf te leen en de kalibratie gedaan met de Garmin, vervolgens heb ik de rit opgenomen met een telefoon met ANT+ en de Wahoo Fitness app.
Maar nu vraag ik mij dus af of in die Wahoo app die kalibratie wordt meegenomen, dus wordt dit naar de naaf gecommuniceerd die ervoor zorgt dat de fietscomputer (of telefoon) het juiste vermogen ontvangt, of ontvangt de computer een getal en berekent hij dáárna op basis van de kalibratie het vermogen? In het laatste geval heb ik dan dus niks aan de app namelijk.
Powertap naaf kalibratie
Ik heb inmiddels het antwoord gevonden:
"When you "calibrate" a Powertap on a Garmin, you are not in fact calibrating anything, you are just forcing the Garmin unit to recognize what a zero load condition looks like, i.e. manual zero, or zeroing the torque."
Dus de gegevens die ik opvang met mijn telefoon na het kalibreren op mijn GPS zijn helaas niet goed.
"When you "calibrate" a Powertap on a Garmin, you are not in fact calibrating anything, you are just forcing the Garmin unit to recognize what a zero load condition looks like, i.e. manual zero, or zeroing the torque."
Dus de gegevens die ik opvang met mijn telefoon na het kalibreren op mijn GPS zijn helaas niet goed.