Allen,
Ik heb in dit forumtopic gezocht naar Charly Gaul (Echternach, 7 september), maar kon niets vinden. Iemand meer info over deze tocht? Is het een mooie, leuke tocht om te doen?
charly Gaul 7 september
Egg leuke cyclo/tocht. Parcours wisselt elk jaar, maar zit wel al enkele jaren in de regio rondom Echternach. Zolang je voor de bezemwagen blijft, staan er op vrijwel elke kruising verkeersregelaars. Daarnaast is de route zeer duidelijk met serieus grote pijlen uitgepijld. De komende tijd zal er ook nog wel meer info op http://www.lacharlygaul.lu/index.html gaan komen. Route voor dit jaar ziet er in ieder geval weer leuk uit, met een klimmetje vrijwel direct na de start.
Time is on my site.
Erg leuke en mooie tocht. Hou er wel rekening mee dat het een cyclo is en geen toertocht. De eerste keer (een aantal jaar terug) heb ik me daar erg door laten verrassen. Het ging direct na de start tegen de 40 aan het uur... Maar ik heb genoten en heb 'm een keer of drie gereden, nu.
Ken je het verschil tussen cylco en toertocht, dan zal je die verrassing bespaard blijven
(gezien je aantal jaarkilometers verwacht ik dat je het verschil zult kennen)
Ken je het verschil tussen cylco en toertocht, dan zal je die verrassing bespaard blijven
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Kan je dit parcour qua zwaarte ongeveer vergelijken met een amstel gold of luik - bastenaken -luik?
Ik zit er over na te denken om deze als eerste cyclo te gaan fietsen.
Maar wil wel voor de bezemwagen uit blijven fietsen.
Ik zit er over na te denken om deze als eerste cyclo te gaan fietsen.
Maar wil wel voor de bezemwagen uit blijven fietsen.
Specialized Diverge Axs
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ok, ik denk dat ik het maar ga doen.Dit jaar staan 6 limburgtrips en 3 Ardennen trips op de planning en lijkt me dit een mooie afsluiting en test om volgend jaar een cyclo in Frankrijk te gaan proberen.amclassic-fan schreef:Het parcours wisselt ieder jaar, extreem zwaar is het eigenlijk nooit.
De rest kan ik mooi nog trainen op mn tacx neo.
Specialized Diverge Axs
Fantastisch mooie cyclo. Perfecte wegen (op een paar mini-strookjes na), redelijk aantal hoogtemeters en zalige geleidelijke klims, geen muren van 20% zoals in de Luikse Ardennen, goede organisatie: ik ben zeker terug van de partij.

raven14 schreef:Fantastisch mooie cyclo. Perfecte wegen (op een paar mini-strookjes na), redelijk aantal hoogtemeters en zalige geleidelijke klims, geen muren van 20% zoals in de Luikse Ardennen, goede organisatie: ik ben zeker terug van de partij.
Het streven word dan toch om binnen de 6 uur te finishen.In de ranglijsten zie je wel een hoop landgenoten terug.
Iemand nog een tip voor een leuk hotel in de buurt?
Specialized Diverge Axs