Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin 510 klikt niet meer in

Peter94
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 13 apr 2016 17:15

Heb twee jaar en acht maanden (geen garantie meer dus) een Garmin 510 gekocht. Afgelopen weekend reed ik over wat klinkertjes heen en toen zijn er een paar kleine stukjes afgebroken aan de achterkant (zie afbeelding). En is mijn Garmin uit de houder gevallen. Ook klikt mijn Garmin niet meer in in de mount. Iemand hier ervaring mee om dit zelf op te lossen?

Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 apr 2016 17:37

Peter94 schreef:Heb twee jaar en acht maanden (geen garantie meer dus) een Garmin 510 gekocht. Afgelopen weekend reed ik over wat klinkertjes heen en toen zijn er een paar kleine stukjes afgebroken aan de achterkant (zie afbeelding). En is mijn Garmin uit de houder gevallen. Ook klikt mijn Garmin niet meer in in de mount. Iemand hier ervaring mee om dit zelf op te lossen?

Afbeelding
Dogears (http://www.dogearsgps.com/) om eea weer te repareren.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2288
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 13 apr 2016 17:51

Wat zegt de winkel?

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 13 apr 2016 18:33

Ik had dat ook een keer met een Edge 500 en heb toen Garmin een mailtje gestuurd of ze die "achterkantjes" los verkopen. Dat deden ze niet, maar ik kreeg wel gewoon een compleet nieuw apparaat, ook al zat ik ruim over de garantie-termijn heen. Top service, dus. Ik zou even een mailtje sturen en het probleem uitleggen; wie weet wat er gebeurd, niet geschoten.......

Peter94
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 13 apr 2016 18:45

Heb de Garmin bij Mantel gekocht destijds en zij zeggen ook dat ik buiten de garantie termijn val. Wel kunnen zij de Garmin opgesturen naar Garmin Europe, maar dan moet ik de kosten zelf betalen.

@Joopi Heb vandaag ook met Garmin zelf gebeld en het enige wat zij mij kunnen aanbieden is om het apparaat te vervangen voor een prijs van €87,12, maar daar zit ik zelf niet op te wachten.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6131
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 apr 2016 18:56

Ik vind die oplossing van senior wel slim.
Zou zelfs een goede optie zijn voor non-garmin apparaten icm garmin mount. (omdat garmin mounts toch wel weer in meer variaties en voor meer oplossingen verkrijgbaar is dan, zeg, een sigma mount)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Peter94
Forum-lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 13 apr 2016 19:35

Ik zal morgen nog een keer contact opnemen met Garmin. Misschien dat er alsnog wat te regelen valt zoals bij Joopi. En anders ga ik met de oplossing van senior (bedankt daarvoor) aan de slag. Maar ben het nog steeds van mening dat het niet hoort te gebeuren bij normaal gebruik dat een deel van de achterkant van mijn Garmin afbreekt.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 13 apr 2016 19:52

Vraag mij af of Garmin happig gaat zijn om een en ander te regelen, zelf had ik laatst een software probleem met mijn garmin, net een maand na het aflopen van de Garantie. Naar veel gedoe kreeg ik uiteindelijk wel een ander toestel maar dat was niet van harte. Vraag mij wel af waarom er verschil zit in de prijs voor vervanging, aangezien bij mij werd verteld dat ik een toestel kon kopen voor 57,64.

Wat je eventueel nog wel zou kunnen proberen is via mantel beroepen op consumenten garantie al zal dat ook nog wel moeilijk worden.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

nucleus
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:47

nucleus 14 apr 2016 11:21

Hier een aantal weken geleden hetzelfde euvel, maar dan met een Edge 800. Ik wilde de Garmin mounten en zag dat een van de 'vleugeltjes' afgebroken was. Gebeurt waarschijnlijk doordat de mount tijdens het mounten in het plastic van de vleugeltjes snijdt, waarna deze na verloop van tijd afbreekt.... meestal als het ritje over steentjes of ruwe weg gaat.
Als je de fora vervolgens naloopt dan lijkt het een veelvoorkomend verschijnsel...

Ik ben al ver over de garantietermijn heen van mijn Garmin en heb nu de Dogears in bestelling. Is nog niet binnen, maar is goedkoper dan opsturen en vervolgens de reparatiekosten mogen betalen.

Een alternatief kan nog zijn op eBay proberen een nieuwe achterkantje te bestellen en zelf aan de slag te gaan. Mocht je daar aan beginnen, dan wel goed opletten bij bestellen, er schijnen kleine verschillen te zijn in de achterkantjes waardoor deze wel of net niet past.

Gebruikersavatar
OldSchoolBMX
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 okt 2012 13:17

Gebruikersavatar OldSchoolBMX 14 apr 2016 15:05

Dogears is niet meer de enige die een oplossing biedt:

http://www.racewaredirect.co/shop/garmin-tab-repair/

Ik heb mijn Edge 800 vorig jaar al gerepareerd met de dogears. Werkt prima, maar let met het in de mount klikken wel op. Omdat de dogears van aluminium is is deze behoorlijk scherp. Ik heb al gehoord van mensen dat ze hun mount vernield hebben doordat de Garmin niet stevig genoeg werd ingedrukt bij het draaien.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 14 apr 2016 16:08

De dogears kunnen, Ondanks het trommelproces, inderdaad nog scherpe randjes hebben waardoor je stukken uit je Mount snijdt. Ik heb deze Mount overigens weer vergoed gekregen van dogears.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk 4 Beta
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

verhto
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 10 jun 2016 22:34

indien uw garmin 800 edge nog binnen de garantieperiode valt, komt garmin dan op een of andere manier tussen indien er achteraan aan de mount een vleugeltje is afgebroken?

Mvg

Plaats reactie