Alles over vakanties op én met de fiets

Garda 2016

ericV77
Forum-lid

ericV77 11 apr 2016 12:23

In de zomer van 2016 gaan we naar Peschiera del Garda. Nu heb ik een MTB en een racefiets ter beschikking, maar ben ik nog aan het twijfelen over welke er mee 'mag'.
Wie kan mij adviseren?
;)

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 11 apr 2016 12:44

Racefiets,

zeker vanaf Peschiera, enorm veel asfaltweggetjes landinwaarts, paar leuke klimmen voor de deur (monte baldo) Is wel een knoepert hoor, zeker de oostflank na Spiazzi zitten er een paar stukken tussen van boven de 20% volgens Strava. Je kunt de Monte Baldo ook vanaf de meerkant heel leuk pakken (kun je ook naar verschillende hoogtes, omhoog naar San Zeno en dan op gelijke hoogte blijven is echt heel mooi, afdalen naar het meer bij Castelleto) maar je kan ook door naar Prada, ook de moeite meer dan waard). Ik zou wel via San Zeno omhoog gaan, niet via Castelleto (verschrikkelijk stijl, ik heb het iig niet eens geprobeerd). Je kunt de Monte Baldo via de zuidkant op allerlei manieren op (ook evt gewoon wat aan de voet blijven), van Garda de SP8 naar Costermano is ook een leuke imho.

Veel plezier. Sowieso (vouw)fietsen meenemen want op marktdagen staat de doorgaande weg urenlang vast.

Je kan evt (als jer er echt lang zit en de randen v/h meer zat bent) via Bussolengo, Negrar de heuvels pakken

Overigens (geintje wat nu volgt hoor) wel "peh skie eh raa" zeggen en niet "puh schie rah", en wen maar vast aan "viva la mama" elke avond op de kinderdisco van Bella Italia :D dat blijft nog jaren in je hoofd zitten (bij mij nu ook weer) ;)
Afbeelding

Plaats reactie