Alles over vakanties op én met de fiets

Tips 1ste fietsbezoek Vlaanderen

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 30 mar 2016 22:57

wat waren voor jullie persoonlijk de zwaarste beklimmingen aldaar?
Ik heb droog alles kunnen rijden (behalve eikenberg) en vind denk ik toch de muur en de koppenberg (die loopt mijn inziens net ff iets te lang door) de zwaarste, rap gevolgd door de bosberg.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6185
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mar 2016 07:05

Persoonlijk vind ik De Muur wel meevallen. Koppenberg en Pater vind ik echt beid toch wel flink lastig. Op beide mag je eigenlijk geen foutjes maken. Bosberg vind ik ook niet lastig. Fietste ik in m'n jonge jaren op het buitenblad op.

Taaienberg is ook wel een lastig ding en de Oude Kwaremont doordat de kasseien daar deels erg slecht liggen en op de uitloper wel wind kan staan. De Eikenberg en de Berendries liggen me geen van beide terwijl het geen gruwelijk lastige hellingen zijn.

i-mac

i-mac 31 mar 2016 08:44

De Koppenberg is heel lastig. In zoverre dat ik er maar zelden boven geraak. De Paterberg (soms in het gootje) en de Muur lopen dan veel vlotter. Op de Oude Kwaremont heb ik altijd een moeilijk moment. Waarom is me een raadsel. Ik hou veel van het trio Haaghoek, Leberg en Bredendries.
Als je iets verder rijdt, zijn Nokere Berg en de Tiegemberg ook leuk.

En voor de liefhebbers, over de taalgrens (Wallonië) liggen ook een pak beklimmingen, waarvan je sommigen niet mag onderschatten. Ik ga nu even off-topic, maar de Safety Jogger rit (Oudenaarde) en de Verada-Follens Classic (Kortrijk) gaan die richting uit.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6024
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 31 mar 2016 13:31

Ik moet zeggen dat mij de Muur flink is tegen gevallen, zeker als je ziet hoe de profs daar omhoog knallen. Misschien mede door het feit dat ik een 39 binnenblad heb op mijn trainings fiets en er geen kleinere op kan. Alle andere klimmen van de rode lus die we gedaan hadden kwam ik wel redelijk boven. De blauwe lus heb ik eens gedaan op een 34/25 en dan ging me een stuk beter af. De Koppenberg / Oude Kwaremont en de Pater heb ik stuk betere ervaringen mee.

Ik heb op mijn PC ook nog ergens een ritje staan rond de taalgrens met ca 95 kilometers en niet te veel kasseien - wellicht binnenkort maar eens die kant op.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 31 mar 2016 17:28

i-mac schreef:En voor de liefhebbers, over de taalgrens (Wallonië) liggen ook een pak beklimmingen, waarvan je sommigen niet mag onderschatten. Ik ga nu even off-topic, maar de Safety Jogger rit (Oudenaarde) en de Verada-Follens Classic (Kortrijk) gaan die richting uit.
Inderdaad, nog héél veel moois te vinden net onder de taalgrens. En veel rustiger !
Voorbeeldje : http://www.climbbybike.com/climb.asp?Co ... inID=14252

Een héél vervelende puist, maar zo'n mooie omgeving in de buurt van Ronse.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6185
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 mar 2016 19:34

rocketboy schreef: En veel rustiger !
De CRVV routes rij ik het liefst op doordeweekse dagen. Heerlijk rustig Kan je som uren fietsen en niemand tegenkomen.
rocketboy schreef: Ronse.
Ik vind Ronse dus een drama stad om doorheen te fietsen, Eigenlijk gewoon gevaarlijk!

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 31 mar 2016 20:31

[/quote]Ik vind Ronse dus een drama stad om doorheen te fietsen, Eigenlijk gewoon gevaarlijk![/quote]

Groot gelijk, maar de streek onder Ronse, tussen Flobecq/Ellezelles/Saint Sauveur is echt de moeite. Als je goed uittekent, kan je via de Kanarieberg dan Ronse ontwijken.

Als je eens die kant op wil....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6185
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 01 apr 2016 13:19

rocketboy schreef:Als je eens die kant op wil....
JIj gaat veel te hard berg op. Ken de omgeving daar wel. Stuk onder Ronse (off topic ;) ) is echt prachtig.
La Hoppe, en deze heb ik altijd wel "plezier" aan :mrgreen:

Afbeelding

Plaats reactie