Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 15 mar 2016 22:11

coen76 schreef:Ik denk ook dat voor mij de XXL de beste maat is, anders zou de markt daarvoor ook wel erg klein zijn. Ik had onlangs eens wat sportievere modellen geprobeerd bij de fietsenwinkel, het viel mij op dat ik vaak niet eens het allergrootste model nodig heb. Vandaar dat ik ben gaan twijfelen of dat bij canyon ook niet het geval zou zijn. Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met fietsen met zo'n geometrie ben ik er van overtuigd dat ik voor aankoop naar canyon ga om te passen en te testrijden (geen idee of dat laatste kan eigenlijk)

Ik wil juist een diepere zit, en heb het vermoeden dat de wat langere reach van de aeroad mij goed zal bevallen
Je kunt in Koblenz je laten opmeten en vervolgens kun je de modellen in jouw maat op het (mega) parkeerterrein 'testen'. Zadelhoogte zetten ze voor je goed, maar een langere of kortere stuurpen gaan ze niet omzetten, gaat vaak ook niet ivm het h11 of h36 stuur. Een paar (alle) spacers eronder uit halen ging bij mij na enig aandringen wel. De testfietsen hebben gewone pedalen, dus die hoef je niet mee te nemen.
Ga maar gewoon van XXL uit zeker gezien je stuurhoogte, daar ga je niet aan komen met een toren aan spacers.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 16 mar 2016 08:29

vraag over voorvork voor een winterfiets project: denken jullie dat het mogelijk is om de 1 1/2 naar 1/1/4 vork van de de oude Ultimate CF generatie (ander ontwerp maar ook 1 1/2 naar 1/1/4) te monteren op een nieuwer generatie frame?
Laatst gewijzigd door arnoudrace op 16 mar 2016 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 16 mar 2016 08:44

Ik heb binnenkort een nieuwe verende VCLS 2.0 zadelpen over van een Endurace. Is hier een markt voor en wat zou een realistische, leuke prijs zijn?

Zadelpen kan net niet ver genoeg het frame in voor de juiste zadelhoogte dus wordt vervangen door een ander exemplaar van carbon :)

meuk
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 16 mar 2016 08:58

Volgens mij verkoopt ie altijd snel/goed hier op het forum! (Mijn ervaring...)

labean
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
Locatie: Twente

labean 16 mar 2016 09:03

coen76 schreef:Ik heb mijn Roadlite 3XL eens over een foto van een Aeroad XL gelegd. Je krijgt dat natuurlijk nooit helemaal kloppend, maar het geeft een aardig beeld. Dat wordt een behoorlijk diepe zit. Van de Aeroad 2XL heb ik geen goede haakse foto helaas.

[...]
Gezien de spacers die je bij je Roadlite toepast zou ik toch ook voorzichtig kijken naar een Ultimate ;).

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 16 mar 2016 09:20

Klopt, ik wil dit seizoen de spacers gaan verwijderen (in stapjes). Ik merk dat ik veel rechter op zit dan mijn fietmaatjes. Omdat ik ook veel hoger zit vang ik nu erg veel wind, zelfs als ik in het wiel zit.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 16 mar 2016 11:31

coen76 schreef:Klopt, ik wil dit seizoen de spacers gaan verwijderen (in stapjes). Ik merk dat ik veel rechter op zit dan mijn fietmaatjes. Omdat ik ook veel hoger zit vang ik nu erg veel wind, zelfs als ik in het wiel zit.
Wat gebeurt er met je als je in de beugels rijdt? Gaat gemakkelijk of voelt het minder prettig?

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 16 mar 2016 12:13

In de beugels kan ik best een tijdje volhouden, mijn achterliggers klagen dan wel eens dat ik wat slinger, maar dat komt denk ik door vermoeidheid en doordat ik dan wat minder ver voor uit kijk.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 16 mar 2016 14:41

pieterdijk schreef:Ik ben ook heel benieuwd hoe ze het probleem met mijn aeroad gaan oplossen. (oude type) Er was een bout van de zadelpenbevestiging afgeknapt tijdens het rijden. Na inspectie in Eindhoven eerst te horen gekregen dat de bout niet verwijderd kon worden en ik een nieuw frame zou krijgen. Helaas was er geen aeroad maat L meer beschikbaar. En toen in besloten om de fiets naar Duitsland te sturen, daar was het toch ineens gelukt de bout te verwijderen. En razendsnel stond UPS voor mijn deur. Niks aan de hand zou je zeggen! Tot na het eerste fiets ritje mijn pen 2 cm was gezakt. Ik heb toen maar eens gekeken na hoe vast de bout zat. Tot mijn schik kon ik de kant waar de afgeknapte bout zat bewegen bij bijna volledig indraaien. Ik denk dus dat de bout uitgeboord is in Duitsland. Maar goed nu moet de fiets dus weer weg. Ik moet zeggen canyon is wel snel in het ophalen en het inspecteren. ik hoop alleen wel dat ik nu netter wordt behandeld dan deze keer. Ik vind het namelijk niet kunnen dat je een fiets zo terug geeft aan een klant. Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben gehad met hun aeroad?
Hoe zit het hiermee? Mijn bout is weer geknapt. Aangedraaid met momentsleutel, dus ben weer benieuwd. Ik hoop maar dat ik gewoon aanspraak kan maken op de garantie. Geluk bij een ongeluk dat afgelopen week mijn SLX binnen is gekomen. Indien gewenst kan ik er een foto opzetten.

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 16 mar 2016 16:44

Iemand nog een v13 stuurpen liggen in lengte 80mm??

Kempen01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 okt 2015 17:29

Kempen01 16 mar 2016 17:49

Ha Canyon liefhebbers, ik probeer een aantal spacers van mijn Ultimate CF SL te verwijderen maar krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de twee bouten van mijn stuurpen los gemaakt maar krijg het stuur daarmee nog niet los. Ik vroeg me ook af hoe je het beschermkapje er af haalt en of deze weer makkelijk/netjes terug te plaatsen is? Iemand die mij kan helpen?

En ja, vast een noob vraag....:)

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 16 mar 2016 20:04

Het heeft even geduurd (5 maanden om precies te zijn) maar ik heb sinds gister ook eindelijk mijn canyon aeroad binnen.
Het monteren van de fiets zat helaas even tegen, de bout van de topcap was zo krom als een hoepel, foutje bedankt
Uiteindelijk toch weer goed gekomen maar nou ben ik de maten van mijn oude fiets over aan het zetten en daarbij wil ik mijn zadel waterpas zetten. (Staat nu licht met de punt omhoog) maar dat lukt dus niet. Klopt het dat de s27 seatpost van canyon niet kantelbaar is?

Plaats reactie