Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
John-C
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2015 14:17

Gebruikersavatar John-C 08 mar 2016 23:00

alliance_0 schreef:Nu bedenken ze een mooie manier om de sensor aan de fiets te bevestigen, positioneren ze hem zo dat je nog steeds zo'n foeilelijk magneetje met tie wraps op je crank moet bevestigen ipv een mooi klein magneetje op de pedaalas. Ik zet liever mijn sensor vast met tie wraps dan dat ik dat met het magneetje moet doen.
Godgodgod...zeuren over een tie-wrapje op een crank....booooah..
Jah....met alle respect hoor...maareh..aan muggezifters weer geen gebrek.. :roll:
En dubbelzijdig tape...ja...kan altijd...maar totdat ie toch vroeg of laat een keertje los laat, en dan ben je je magneetje onderweg kwijt... :cry:


Wat betreft het verschil tussen de TCR en de Propel...
De TCR is gewoon een top fiets hoor....begrijp me niet verkeerd !
En mijn voorkeur is dan ook puur persoonlijk..
Op de TCR heb ik me alleen nooit zo "thuis" gevoeld...voelde gewoon niet lekker...
Na een testritje met de Propel was ik meteen verkocht...alsof ik een oude jas aantrok..
Maar dat is voor iedereen verschillend...
In principe bied de TCR meer comfort dan de Propel...
En dat zullen de meesten hier ook wel bevestigen....en ik zou ook iedereen meteen geloven...maar gek genoeg...was dit voor mij precies het tegenover gestelde.....

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 mar 2016 23:20

Ik heb beide en overall is de tcr isp vanaf 2012 de betere allround fiets (wat stijver maar stuurt vooral veel strakker door bochten) maar de verschillen zijn niet heel groot (voor heel hard rechtdoor op Nederlandse wegen is de Propel veel prettiger)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 09 mar 2016 09:54

[quote="John-C"]Vanmiddag even de Propel kunnen uitlaten...
Wat schakelt die Di2 toch heerlijk...
Ook een heel verschil van fiets, ivm m`n vorige TCR...
Geen spijt van die "wissel"...

Afbeelding

Mooie fiets.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 09 mar 2016 10:30

John-C schreef:
alliance_0 schreef:Nu bedenken ze een mooie manier om de sensor aan de fiets te bevestigen, positioneren ze hem zo dat je nog steeds zo'n foeilelijk magneetje met tie wraps op je crank moet bevestigen ipv een mooi klein magneetje op de pedaalas. Ik zet liever mijn sensor vast met tie wraps dan dat ik dat met het magneetje moet doen.
Godgodgod...zeuren over een tie-wrapje op een crank....booooah..
Jah....met alle respect hoor...maareh..aan muggezifters weer geen gebrek.. :roll:
En dubbelzijdig tape...ja...kan altijd...maar totdat ie toch vroeg of laat een keertje los laat, en dan ben je je magneetje onderweg kwijt... :cry:

Dat is mij echt nog nooit overkomen :-). Lijkt mij ook niet echt muggenziften, kan er zelf ook wel voldoening uit halen om het zo mooit mogelijk weg te werken. Niet alles hoeft functioneel nut te hebben ;)

Wat jij met de TCR hebt heb ik met de Propel, kan daar niet lekker op zitten alhoewel ik mij ook afvraag of dat niet gewoon wennen is. Persoonlijk vind ik de TCR mooier, maar dat komt ook door de maat, een Propel maat S ziet er toch een beetje raar uit.

@Krokie,
Ik heb ongeveer het zelfde gedaan maar dan met een Pioneer :like:

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 09 mar 2016 11:14

Nee, geen muggenziften :mrgreen: . Moet gewoon perfect natuurlijk! Oplossing een huis tuin en keuken magneetje van een paar € cent aan de binnenkant van je krank plakken en voila! Valt dat ding eraf dan plak je er toch weer een nieuwe op!
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
John-C
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2015 14:17

Gebruikersavatar John-C 09 mar 2016 11:52

@TumTumTum,
Dankjewel !

@Marcels,
Ik ben het helemaal met je eens...een fiets, dat is iets persoonlijks.
Ik heb de TCR een jaar gehad, maar kon m`n plek gewoon net niet vinden op de fiets...ik betwijfel of dat een kwestie van wennen is, hoor....maar dat terzijde...
Niet dat ik nu zo slecht op de TCR zat, hoor....dat nou ook weer niet...
Maar ik merkte het verschil, hoe minimaal ook, pas bij de overstap naar de Propel...
Optisch vind ik beide mooi, maar dat geld ook voor de Defy, alleen kan ik maar niet wennen aan die schijfremmen op een racefiets...sorry.. :oops:

Wat betreft dat magneetje, waarschijnlijk heeft Sharkman113 wel gelijk met z`n suggestie met een drupje lijm of wat dubbelzijdig tape...
Ik ben alleen altijd zo`n pechvogel dat ik het magneetje onderweg dan net verlies, waardoor ik alsnog geen cadance gegevens heb...daar baal ik dan pas van.. :lol:
Maar het tie wrapje zie je nauwelijks, ja...tìs natuurlijk mooier als je het niet ziet...
Maar dat doet niets af aan de ridesense sensor aan zich...dat dingetje doet gewoon perfect en storingsvrij z`n werk...en wat wil je nou verwachten voor pak `em beet 50 Euri.
De originele Garmin cadance sensor zit toch ook met een veredeld elastiekie om je crank..
Achja...
Laten we maar ophouden met "er over te lullen", een blik naar buiten en ik zie dat het mooi fiets weer is... :D :winkthumb: ;) ;) ;)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 09 mar 2016 16:30

Ik ben ook zo'n sukkelaar die zich zorgen maakt om de kleinste details, vindt de Garmin elastiekjes nu net weer niet storend, maar die rubberband met de sensor voor het aantal omwentelingen van het wiel die je om de hub moet doen komt er mooi niet op, wat een gedrocht. Zou ik een Propel hebben (ooh wat mooi) en zou ik de moeite nemen voor die sensor in het frame dan is het ook wel netjes om je magneetje perfect weg te werken.
Afbeelding

Steven007
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2015 22:08

Steven007 09 mar 2016 21:18

In de toekomst maar eens een testritje maken dan. Misschien past ie mij ook wel goed. Dan kan ik m'n TCR mooi voor woon-werk verkeer houden!

Gebruikersavatar
John-C
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2015 14:17

Gebruikersavatar John-C 10 mar 2016 02:14

Steven007 schreef:In de toekomst maar eens een testritje maken dan. Misschien past ie mij ook wel goed. Dan kan ik m'n TCR mooi voor woon-werk verkeer houden!
Haha...er heerst echt "Propel-koorts" ... :lol: ;) ;)
Ja joh, gewoon een keer lekker even een stukkie vrijblijvend "proeftrappen" en dan voor jezelf beslissen wat je beter bevalt.. :winkthumb:

Nu heb ik hier zoveel over druppies lijm en dubbelzijdig tape gelezen, dat ik toch daadwerkelijk begin te twijfelen...
Misschien morgen dan toch maar eens die tie wrap doorknagen, en.... :lol:

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 10 mar 2016 08:53

Ik ga straks kijken of het met een corsagemagneet lukt.
Voor 50 cent lijkt dat wel een aardige oplossing.
Specialized Diverge Axs

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 10 mar 2016 09:13

Ik gebruik ook een corsagemagneet. Werkt prima

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 10 mar 2016 09:19

Magneetje op de pedaalas werkt alleen als je de sensor op de juiste plaats kan plaatsen. Dat gaat niet met een sensor die op een daarvoor bestemde plaats op het frame kan worden gemonteerd. De sensor zit dan te ver naar voren en kan het signaal van het magneetje niet opvangen.

Plaats reactie