Enquête: Koop jij je fiets online of in de winkel?
-
roeldejong
- Forum-lid
Hallo,
Ik lees als fanatiek fietser al de nodige tijd mee hier op het fiets forum. Op dit moment ben ik bezig met mijn fiets gerelateerd afstudeer onderzoek, hopelijk ben ik hier op het juiste adres en willen jullie helpen.
Het gaat over het koopgedrag bij een nieuwe fiets. Koop je die online of offline in de winkel? De enquête is gemakkelijk binnen 5 minuten in te vullen en je maakt ook nog eens kans op een VVV bon van €50. Vragen of opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Hier de enquête: http://goo.gl/forms/V6GaETTVjp
Bedankt voor het invullen!
Roel
Ik lees als fanatiek fietser al de nodige tijd mee hier op het fiets forum. Op dit moment ben ik bezig met mijn fiets gerelateerd afstudeer onderzoek, hopelijk ben ik hier op het juiste adres en willen jullie helpen.
Het gaat over het koopgedrag bij een nieuwe fiets. Koop je die online of offline in de winkel? De enquête is gemakkelijk binnen 5 minuten in te vullen en je maakt ook nog eens kans op een VVV bon van €50. Vragen of opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Hier de enquête: http://goo.gl/forms/V6GaETTVjp
Bedankt voor het invullen!
Roel
Laatst gewijzigd door roeldejong op 29 feb 2016 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ga bij vraag 1 al de mist in; ik koop geen hele fiets, maar frame en losse onderdelen. Kan je dus helaas niet helpen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Supergrover
- Forum-lid HC
mss is het ook niet de goede doelgroep, er wordt gevraagd naar de aanschaf stads/electrische fiets.
dit forum is er voor de racefiets/atb....

- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik heb weinig voorkeur waar ik mijn fiets koop.
Als ik een nieuwe nodig heb, zou ik mij online orienteren op het aanbod. En dan - indien mogelijk - in het echt bekijken (beurs of bij een fietsenmaker). En ook een martkplaats of fietsforum zou ik zeker niet uitsluiten (of telt dat bij online?).
Ik zou dus overal kijken
.
Als ik een nieuwe nodig heb, zou ik mij online orienteren op het aanbod. En dan - indien mogelijk - in het echt bekijken (beurs of bij een fietsenmaker). En ook een martkplaats of fietsforum zou ik zeker niet uitsluiten (of telt dat bij online?).
Ik zou dus overal kijken
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
roeldejong
- Forum-lid
Erg bedankt tot nu toe!Supergrover schreef:mss is het ook niet de goede doelgroep, er wordt gevraagd naar de aanschaf stads/electrische fiets.
Ik weet dat FIETS voornamelijk over Race & ATB gaat. Echter komt natuurlijk een groot deel van het koopgedrag overeen en hebben de meesten natuurlijk ook een stadsfiets (ga ik van uit). Gezien ik jullie hulp erg kan gebruiken heb ik hem toch maar gedeeld. Als je eerder online een racefiets hebt gekocht, koop je dan ook eerder een stadsfiets online?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ingevuld
Ik zou een stadsfiets niet snel nieuwe kopen. Maar als nieuw, en als online voordeliger is, dan sneller online dan een racefiets. Althans, een racefiets wil ik per definitie gezien hebben in het echt (op een beurs, bij een vriend of bij een fietsenmaker), ik kan deze daarna prima online bestellen. Een stadsfiets zou dat voor mij minder gelden die hoef ik niet per se gezien te hebben denk ik.
Overigens is mijn laatste racefiets online gekocht
. Maar mij WIND dan weer behoorlijk custom behandeling.
Ik zou een stadsfiets niet snel nieuwe kopen. Maar als nieuw, en als online voordeliger is, dan sneller online dan een racefiets. Althans, een racefiets wil ik per definitie gezien hebben in het echt (op een beurs, bij een vriend of bij een fietsenmaker), ik kan deze daarna prima online bestellen. Een stadsfiets zou dat voor mij minder gelden die hoef ik niet per se gezien te hebben denk ik.
Overigens is mijn laatste racefiets online gekocht
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- ophetkantje
- Forum-lid
Ik fiets iedere dag, maar heb geen stadsfiets, dus kan helaas niet helpen.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
roeldejong
- Forum-lid
Om wat meer achtergrond te geven. Voor mijn studie Commerciële Economie is het schrijven van een marketing plan nodig om af te studeren. Dit doe ik bij een fietsenwebwinkel, om het onderzoek neutraal te houden noem ik geen naam. Ik weet dat veel mensen liever in de winkel zelf kopen, maar wil met dit onderzoek achterhalen wat hierbij de belangrijkste redenen voor zijn. Op die manier kan de webwinkel de strategie hierop aanpassen door bijvoorbeeld zelf een winkel (of meer) te openen, servicepunten of busjes, of misschien wel cruciale aanpassingen op de website.NicoNB schreef:Wat ik nou altijd jammer vind is dat iemand wel van alles van mij wil weten maar niet de moeite neemt om even uit te leggen wat het doel van het onderzoek is, in opdracht van wie het onderzoek wordt uitgevoerd enz enz.
Gezien Nederland een fiets land is heeft iedereen wel ervaring (gehad) met het kopen van een fiets. We bezitten tenslotte gemiddeld 1,3 fiets per inwoner. En waar kun je nou beter veel nederlanders vragen om een mening naar een fiets dan op het grootste fiets forum. Ik waardeer jullie hulp dan ook ontzettend!