Alles over vakanties op én met de fiets

Fiets huren curacao

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 26 jan 2007 13:19

op curacao is het leuk om te duiken en te mountainbiken ,maar zeker niet op een racefiets te zitten ,ze rijden je de kreukels uit je broek als je niet al in een gat in de weg  bent gereden of ze moeten de weg afzetten dan gaat het nog.
je zou al gek zijn om een racefiets te verhuren op het eiland en zeker te huren
ga lekker mountainbiken  is veel leuker en geen gevaar voor je leven
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

theriddler
Forum-lid

theriddler 08 mar 2007 22:00

ik ben net terug, voor de liefhebbers, je kan MTB's huren bij een DASIA vestiging! en dan het WB parcours rijden.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Lector
Forum-lid

Lector 06 mei 2015 08:55

Even dit topic nieuw leven in blazen:

Einde 2015 gaat mijn vriendin voor 10 weken stage lopen in curacao. Ik ben van plan 3 weken daar naar toe te gaan en het als een soort trainingsstage te beschouwen: kilometers draaien ter voorbereiding van seizoen 2016. Dit zou ik het liefst doen op de racefiets, maar zoals ik hier boven lees is dat echt levens gevaarlijk. Echter, de berichten komen uit 2007, het is nu 8 jaar later, zijn er recente ervaringen dat het er wat beter op geworden is? Ik zat de denken aan rondje willemstad-westpunt, met een beetje je best doen kan ik dan elke dag 120 km + 1000hm fietsen, lijkt me een top training.

Of zeggen jullie, een MTB huren en 3 weken lang daar rondjes op gaan rijden. Zijn er ook CX fietsen te huur?

@edit: dit is het rondje dat ik in gedachte had om elke ochtendvroeg te gaan doen. https://www.strava.com/routes/2284507 kent iemand de wegen? is dit enigszins veilig?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 mei 2015 16:01

Niet doen als je je leven je dierbaar is. When in Rome, do as the Romans do. En dat betekent MTB'en. Dat kan daar prachtig en heerlijk rustig. Prachtige routes.

jeroennl
Forum-lid

jeroennl 09 mei 2015 17:32

Toen ik daar voor mijn werk moest zijn, heb ik dit rondje een aantal keer gereden https://www.strava.com/activities/216166933.

Dat is buiten het 1e deel een redelijk rustige route, heb me nooit onrustig gevoeld door het overige verkeer. Naar mijn mening zijn al die reacties hier zwaar overdreven, over het algemeen rijdt men vrij rustig in Curacao. Was vorige week aan fietsen in Italië, daar rijdt men veel harder. Ook daar voelde ik me overigens niet onveilig, dus misschien ligt het aan mij. Ben vandaag in Nederland aangereden door een bejaarde die uit de bocht vloog op haar fiets, dat is me in Italië en Curacao nooit gebeurd. Dure koersbroek kapot door haar stuur, we zijn beide gelukkig niet gevallen.

Zou wel alleen richting westen fietsen, ten oosten van Willemstad kon ik geen fatsoenlijke routes vinden.

Racefiets kan je overigens prima huren bij Dasia huren (info@dasiacuracao.com).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 mei 2015 19:59

Dat mag jij natuurlijk vinden. Ik denk er toch anders over en ik heb er 14 maanden gewoond.

sprint100
Forum-lid

sprint100 26 feb 2016 13:21

Lector schreef:Even dit topic nieuw leven in blazen:

Einde 2015 gaat mijn vriendin voor 10 weken stage lopen in curacao. Ik ben van plan 3 weken daar naar toe te gaan en het als een soort trainingsstage te beschouwen: kilometers draaien ter voorbereiding van seizoen 2016.
En hoe is het je bevallen? Ik heb er vroeger als kind gewoond (Julianadorp). Wij wilde als echte Hollanders op de fiets naar school, dat was van korte duur nadat m'n broer door waakse honden achterna gezeten was. Toen bleef het maar bij rondjes fietsen door de straat met andere kinderen. :D

Mountainbiken kan er inderdaad erg goed, vooral in de ochtend als de koele wind nog de hitte drukt!

Plaats reactie