Ik wil binnenkort een nieuw sporthorloge gaan kopen, momenteel heb ik een Polar RCX3 alleen ben ik klaar met het haperende GPS. Over het algemeen werkt het horloge goed maar het lijkt zo te zijn dat vooral met drukke evenementen het GPS volledig faalt, ik heb dan vaak van begin tot eind geen ontvangst.
Nu ben ik me dus aan het oriënteren en ik ben uitgekomen op de Polar V800 of de Garmin Forerunner 235. Het horloge zal gebruikt worden bij fietsen en bij hardlopen. Bij het fietsen zit het horloge op mijn stuur en heb ik dus een hardslagband nodig.
Hieronder even globaal de voor en nadelen van elk horloge:
Bij de Garmin moet ik er nog een aparte hardslagband bij kopen. Het voordeel van de Garmin is het kleurenscherm en dat er ANT+ op zit en dus ook werkt met niet Garmin apparatuur mocht ik hier later nog iets mee willen (cadens sensor oid).
Het mooie van de Garmin is dat deze gedurende de hele dag de harslag in de gaten houdt zodat je ook je herstel kunt monitoren.
De Polar vind ik mooier om te zien wat ook niet onbelangrijk is bij dagelijks gebruik. De V800 meet alleen hardslag met een hardslagband dus daar heb ik geen extra kosten van. Gelijk ook het nadeel dat ik met hardlopen dus wel een hardslagband om moet maar dit vind ik niet heel erg.
Welk advies zouden je me hierin geven en wat zijn jullie ervaringen met de horloges?
Advies gevraagd: Polar V800 of Garmin Forerunner 235
-
Rouge baste
- Forum-lid
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
de Garmin Forerunner 230 ..,
Behalve als je het heel belangrijk vindt om het horloge de hele dag te dragen en altijd je hartslag te kunnen zien.
Maar de 235 kopen en dan nog extra een hf band erbij klinkt mij wat omslachtig in de oren omdat de 230 gewoon bedoeld is op die manier en verder identiek is.
Je kan bij dcrainmaker de toestellen vergelijken met de V800:
http://www.dcrainmaker.com/
Behalve als je het heel belangrijk vindt om het horloge de hele dag te dragen en altijd je hartslag te kunnen zien.
Maar de 235 kopen en dan nog extra een hf band erbij klinkt mij wat omslachtig in de oren omdat de 230 gewoon bedoeld is op die manier en verder identiek is.
Je kan bij dcrainmaker de toestellen vergelijken met de V800:
http://www.dcrainmaker.com/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
veretennikov
- Forum-lid
Ik heb zelf een garmin forerunner (ouder model) en ben daar zeer tevreden over.
Voor fiets heb ik garmin 800 en al mijn trainingen kan ik gemakkelijk uploaden in garmin connect.
bovendien is het een eenvoudige en duidelijke bediening.
Voor fiets heb ik garmin 800 en al mijn trainingen kan ik gemakkelijk uploaden in garmin connect.
bovendien is het een eenvoudige en duidelijke bediening.
- daniel1975
- Forum-lid HC
230 met band!!
De polsmeting is nog steeds lang zo goed niet als met een band.
De polsmeting is nog steeds lang zo goed niet als met een band.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heb een v800, sinds 4 maanden. Ben er blij mee.
Zwemmen is ook ideaal voor mij, baan tijden, slag etc. Veel mogelijkheden.
Herstel montering en slaap monitoren vind ik ook erg prettig, geeft ook een goed beeld wanneer trainingen erg intensief zijn geweest. Was voor mij een eyeopener.
Hartslagband vind ik geen probleem, hartslag monitoren in rust doe ik af en toe met mijn telefoon en een app.
Hij zit prima en is met werk prima te combineren ook onder een pak kan het goed. Niet te groot of te aanwezig. Kijk even voor een goede aanbieding dat scheelt ook veel geld.
Mijn keuze voor de polar v800 komt omdat ik het mooier vond, hij maar de helft ongeveer koste van een Garmin en ik polar flow wel geinig vond.
Geen ervaring met Garmin, kan dus niet vergelijken
Zwemmen is ook ideaal voor mij, baan tijden, slag etc. Veel mogelijkheden.
Herstel montering en slaap monitoren vind ik ook erg prettig, geeft ook een goed beeld wanneer trainingen erg intensief zijn geweest. Was voor mij een eyeopener.
Hartslagband vind ik geen probleem, hartslag monitoren in rust doe ik af en toe met mijn telefoon en een app.
Hij zit prima en is met werk prima te combineren ook onder een pak kan het goed. Niet te groot of te aanwezig. Kijk even voor een goede aanbieding dat scheelt ook veel geld.
Mijn keuze voor de polar v800 komt omdat ik het mooier vond, hij maar de helft ongeveer koste van een Garmin en ik polar flow wel geinig vond.
Geen ervaring met Garmin, kan dus niet vergelijken
Persoonlijk verkies ik Garmin boven Polar. Polar was de pionier maar Garmin is de standaard. Ik heb zelf de Forerunner 930xt. Weliswaar wat duurder maar doet het perfect bij het fietsen, hardlopen en zwemmen. De FR 230/235 lijkt een mooi alternatief als je de triathlonfunctie van de 930xt niet nodig hebt.
De optical sensor is leuk, maar uiteindelijk wil je vooral je ochtendhartslag kennen want dit zegt wat over je herstel. Wat mijn hartslag op kantoor, in de file is,... boeit me niet. De website van dcrainmaker is inderdaad "the place to go" om je keuze te bepalen!
De optical sensor is leuk, maar uiteindelijk wil je vooral je ochtendhartslag kennen want dit zegt wat over je herstel. Wat mijn hartslag op kantoor, in de file is,... boeit me niet. De website van dcrainmaker is inderdaad "the place to go" om je keuze te bepalen!
-
Rouge baste
- Forum-lid
Bedankt voor jullie reactie's, ze zijn erg nuttig voor me. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Garmin waar ik eerst voor de Polar wou gaan. Even wachten op mijn salaris en dan de knoop definitief doorhakken.
De triatlon functie biedt voor mij onvoldoende toegevoegde waarde om daar de keus door te laten beïnvloeden.
De triatlon functie biedt voor mij onvoldoende toegevoegde waarde om daar de keus door te laten beïnvloeden.