Alles over vakanties op én met de fiets

E3 Harelbeke

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 17 feb 2016 18:19

Ik ben mijn aan het orienteren op een rustige voorjaarsklassieker. Mijn oog valt op de E3 mede gezien de mooie afstand van een kleine 140km. Van de E3 (dit jaar op 26/3) kom ik geen actuele informatie tegen op dit forum. Heeft er iemand recente ervaring met deze tocht?

Hoe massaal is dit? (Schatting van deelnemers)
Is het een mooie tocht?
Hoe is de organisatie (bewegwijzering)?
o'7o

carver83
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2014 22:05

carver83 18 feb 2016 12:55

Mijn mening: 10€ is veel te duur.
Ik ben zelf van de regio en zulke massa-events staan zeker niet in mijn agenda.

Kijk gerust eens op volgende site:
http://www.bloggen.be/wtcvleiedal/archi ... ID=2622972
Iedere week is er een andere rit uit de regio van Kortrijk georganiseerd door een andere lokale club.
Allemaal budgetvriendelijke (kleinschalige) events die nog niet opgekocht zijn door de grote organisatie.
De ene keer richting de Vlaamse Ardennen, een andere keer richting heuvelland.
Er is telkens keuze uit verschillende afstanden.

Laat maar iets weten mocht u meer info willen.

Carver

mkriens
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jan 2014 14:29
Locatie: Eindhoven

mkriens 18 feb 2016 15:39

Bedankt voor de tip Carver.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 feb 2016 16:04

Carver is zeker een geemigreerde Nederlander?
Als 10,- al te duur is voor een georganiseerde tocht dan weet ik het ook niet meer...
Voor 10,- bieden ze dit aan:
Kleedkamers & Douches.
Ophaaldienst bij panne. (indien ingeschreven)
Diensten van de mekanieker.
Deftige bevoorradingen.
Op beide bevoorradingen zijn er toiletten voorzien

Dat mag toch zeker wel iets kosten? Staat in een normalere verhouding dan bijv de 46,- voor een Amstelgoldrace die nota bene jaarrond vast is uitgepijld.
Less is bore

wdfl
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 18 feb 2016 16:29

E3 duur??? RVV staat daar mooi naast qua uitpeiling en bevoorrading.

mooie bevoorradingen van alles meer dan genoeg.
super druk weet ik niet, vorig jaar was klote weer en reed toen de 70km, dit jaar ingeschreven voor de 135km.

maar een massa zoals op een RVV met 16000 man en zeker afstappen op de hellingen moet je niet vrezen.
op een goeie dag verwacht ik rap 4à5000 man ofzo.

de rest vermelde Daniel1975 al
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 18 feb 2016 19:03

Ik rij de tocht volgende maand ook. Ik meen zelfs dat er een max inschrijving van 2500 man is.

dicksol
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:10

dicksol 18 feb 2016 19:29

2500 komt overeen met wat op hun site bij de bevoorrading staat, namelijk: Energiedrank (2500 voorzien). Ik ga hem zelf trouwens ook rijden.

carver83
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2014 22:05

carver83 18 feb 2016 20:26

daniel1975 schreef:Carver is zeker een geemigreerde Nederlander?
Neen hoor, geboren en getogen Vlaming :)

Is mijn mening he mannen.
Ik geef mijn geld niet graag uit aan organisaties die alleen maar op winst uit zijn.
Toertochten zoals ronde van vlaanderen ed staan dus al zeker niet op mijn agenda.
Lang leve de kleinere clubs die met passie een ritje organiseren.

Ik mag mij dan ook gelukkig prijzen dat ik geen douches/parking nodig heb want woon op 10km van de start :)

Signalisatie en bevoorradingen zijn over het algemeen goed in onze streken dus daar heb ik geen klagen over.
De meeste zetten ook een gpx op de site dus dat is ook positief.

Heb veel plezier op de E3. :winkthumb:

Carver

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 feb 2016 20:37

Ik begrijp Carver wel, als Nederlander rij ik in de zomermaanden bijna wekelijks in Belgie, heel veel mooie tochten, kleinschalig en goed georganiseerd.

Uitgebreide bevoorradingen vaak 3 stuks met rijk gevulde tafels, en dat alles voor vaak minder dan 5 euro.
Vooral de FFCB heeft met de BAD-kalender heel veel onontdekte pareltjes op de kalender staan, vooral bij de Kaaskoppen dan.. ;)

Maar ook in Vlaanderen zijn er in het voorjaar wekelijks prachtige tochten door de Vlaamse Ardennen georganiseerd door kleine clubs met enthousiaste vrijwilligers die je met open armen ontvangen en waar de vriendelijk, inderdaad zonder winstbejag voorop staat.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 feb 2016 20:58

Ik snap de aversie tegen dure tochten, maar TIEN hele euros is niet echt de hoofdprijs.

De clubs verdienen op die manier ook centjes om de boel draaiende te houden. Mijn hardloopclub organiseert ook meerdere evenementjes. Daar worden essentiele zaken van betaald! De onkostenvergoeding voor de (hulp)trainers, clinics, de vaste lasten van het clubhuis, cursussen voor de trainers, etc, etc.
En van die 10.- zijn ze ook al een deel kwijt aan de bevoorrading, etc.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 feb 2016 21:07

daniel1975 schreef:Ik snap de aversie tegen dure tochten, maar TIEN hele euros is niet echt de hoofdprijs.

De clubs verdienen op die manier ook centjes om de boel draaiende te houden. Mijn hardloopclub organiseert ook meerdere evenementjes. Daar worden essentiele zaken van betaald! De onkostenvergoeding voor de (hulp)trainers, clinics, de vaste lasten van het clubhuis, cursussen voor de trainers, etc, etc.
En van die 10.- zijn ze ook al een deel kwijt aan de bevoorrading, etc.
Tien euro is zeker niet de hoofdprijs, maar (bijna) alle clubs in Belgie laten zien dat het voor minder dan 5 euro d.m.v. enthousiaste vrijwillers en sponsers ook kan, dat is volgens mij wat Carver bedoeld.

Wat dat betreft zijn de Belgische toerfietsers verwend, hier in Nederland betaal je minimaal 5 euro en krijg je helemaal niets, nou ja een uitgepijlde route! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2016 08:35

Een organisatie die 10 euro vraagt kun je niet wegzetten als een organisatie die "alleen uit is op winst".

Bij bijvoorbeeld de AGR of de Dolomieten Marathon is zo'n typering zeker op z'n plaats.

Plaats reactie