Winterfiets Elfstedentocht 14 februari 2016
-
Quarantanove
- Forum-lid
De tocht is stil gelegd. Degenen die vanmorgen zijn vertrokken kunnen geplaatst worden in de categorie met hooguit twee hersencellen.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Nou ja zeg, mag t wat minder?
Waarom is de tocht eigenlijk stilgelegd?
-
Quarantanove
- Forum-lid
http://www.omropfryslan.nl/nijs/te-kald ... tocht-stilAmstelGoldRaas schreef:Nou ja zeg, mag t wat minder?
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Hmmm, dan kan er ook nooit meer een schaats-Elftedentocht verreden worden, aangezien t dan nog wel wat kouder is.
Veiligheidstijdperk hè, risico's moeten zoveel mogelijk worden uitgesloten....
Precies. Je wilt niet weten wat je aan social-media-diarree over je heen krijgt als je bij zo'n evenement niet vroegtijdig de boel stopt en er gaat iets mis. Als er iemand (al reed hij/zij ook in korte broek) afgevoerd was vanwege onderkoeling, dan had de organisatie het gedaan.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Binnen! En de volle afstand gereden. En beide 2 cellen hebben het overleefd 
Ik kan me vinden in de beslissing van de organisatie. Met een kleine 100 kilometer tegen deze noordooster en constante regen net boven het vriespunt, zijn de omstandigheden voor velen te zwaar. Ik hoorde bij Franeker al dat men mensen direct naar Leeuwarden gestuurd zouden gaan worden en bij Dokkum greep de EHBO goed in bij een aantal fietsers die er slecht uitzagen. Al met al een echte 11 steden!
Enne vanavond volgt de strava link: if ti's not on strava, it didn't happen
Ik kan me vinden in de beslissing van de organisatie. Met een kleine 100 kilometer tegen deze noordooster en constante regen net boven het vriespunt, zijn de omstandigheden voor velen te zwaar. Ik hoorde bij Franeker al dat men mensen direct naar Leeuwarden gestuurd zouden gaan worden en bij Dokkum greep de EHBO goed in bij een aantal fietsers die er slecht uitzagen. Al met al een echte 11 steden!
Enne vanavond volgt de strava link: if ti's not on strava, it didn't happen
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Natte sneeuw, temperaturen rond het vriespunt, wind: een uitstekende mix om onderkoeld te raken. Een verstandige organisatie gaat dan inkorten.
Wie wel eens zeiknat bij temperaturen rond het vriespunt op de fiets gezeten heeft, weet dat dat geen pretje is.
Wie wel eens zeiknat bij temperaturen rond het vriespunt op de fiets gezeten heeft, weet dat dat geen pretje is.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
Maar leg me nu eens uit wat het verschil is met een schaatstocht van 200 km bij -5 met sneeuwbuien en windkracht 5 uit t oosten.