Voor mijn CX ben ik op zoek naar nieuwe remblokken. Ze moeten goed kunnen remmen zonder dat de velg wordt ingevreten.
Graag tips
Bedankt
Welke remblokken voor V-brakes
Ik kan het mishebben maar als het gaat om de CX-70 remmen dan zijn dat strikt genomen cantilevers, daar gaan de normale Shimano cartidges in net als race en daar kun je bv de Koolstop Dura 2 in gebruiken. Of Shimano origineel, het laatste type is meen ik R55C4. En dan zijn er nog veel meer merken die vast hieronder gaan verschijnen....
-
campasuper
- Forum-lid
Ik heb korte Jagwire houders met blokken gekocht nadat mijn lange MTB blokken versleten waren.
Passen prima op mijn Avid Shorty's.
Die oude krengen piepten als een gek en vraten ook de velg in rap tempo op, te hard.
Nu met zachtere blokken (Shimano passing) geen gepiep en ook de velgen blijven heel.
Op de CX rem ik weinig (ga niet hard genoeg?) en slijtage valt nog redelijk mee.
Die oude krengen piepten als een gek en vraten ook de velg in rap tempo op, te hard.
Nu met zachtere blokken (Shimano passing) geen gepiep en ook de velgen blijven heel.
Op de CX rem ik weinig (ga niet hard genoeg?) en slijtage valt nog redelijk mee.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Woefdram schreef:Ik kan het mishebben maar als het gaat om de CX-70 remmen dan zijn dat strikt genomen cantilevers, daar gaan de normale Shimano cartidges in net als race en daar kun je bv de Koolstop Dura 2 in gebruiken. Of Shimano origineel, het laatste type is meen ik R55C4. En dan zijn er nog veel meer merken die vast hieronder gaan verschijnen....
Shimano heeft ook blokken voor V-brakes, ik zal eens kijken
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
De prijs van Jagwire valt ook mee zie ik, bedanktcampasuper schreef:Ik heb korte Jagwire houders met blokken gekocht nadat mijn lange MTB blokken versleten waren.
Albert Einstein
Albert Einstein
- fietser1972
- Forum-lid
Ik ook. Zijn hele goede remblokken.JoostG schreef:Ik gebruik tot volle tevredenheid Koolstop Salmon.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Hoe staat het met de slijtage aan de velg van deze blokken?fietser1972 schreef:Ik ook. Zijn hele goede remblokken.JoostG schreef:Ik gebruik tot volle tevredenheid Koolstop Salmon.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
scott&focus
- Forum-lid
Ik heb de salmons een jaar lang gebruikt. Ca 1200 km alleen op de weg onder alle weersomstandigheden. Wielen fulcrum 5. Normale slijtage.