Alles over vakanties op én met de fiets

Kaapstad

Tijs89
Forum-lid

Tijs89 24 jan 2016 22:07

Heeft iemand ervaring met fietsen in Zuid-Afrika, en dan voornamelijk in de omgeving van Kaapstad? Ik vertrek over een paar weken voor een paar maanden naar Zuid-Afrika en wil de eerste weken gaan fietsen. Is het verkeer veilig genoeg, zijn er plekken die ik beter kan vermijden, zijn er clubs of groepen waar ik eventueel bij aan kan sluiten, fora/websites die ik kan raadplegen, routes die ik niet moet missen? Tips zijn van harte welkom!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2016 13:08

Heel klein beetje info als opwarmer...
Er wordt ten noord-oosten van KS redelijk veel gefietst. Rond Paarl, Stellenbosch, etc.
Wegen zijn van gemiddeld prima kwaliteit en het is er buiten de bebouwing redelijk rustig. De algemene veiligheid is op zich best goed, je moet uiteraard alleen geen sightseeing rond een township gaan doen. Bij de grote township tussen KS en het vliegveld staan langs de snelweg grote borden " Danger Area, do not stop" :-)
Maar buiten de risicogebieden om is er echt niks aan de hand en is de bevolking erg vriendelijk. Zeker in de hele westkaap vergeet je makkelijk dat je in Afrika bent.
De fietsmogelijkheden zijn legio; er trainen niet voor niets vele ploegen in de winter in de Paarl-regio. Afgelopen november zaten we naast de nationale dameswielerploeg in het vliegtuig, die gingen lekker 3 weken in de zon fietsen (ca. 25gr en zon).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

louise
Forum-lid
Contact

louise 25 jan 2016 15:21

Ik ben in 2008 vanuit Windhoek naar Kaapstad gefietst langs de westkust, als slotstuk van de Tour d'Afrique, en daarna vanuit Kaapstad op eigen houtje een rondrit over het schiereiland naar Kaap de Goede Hoop. Allemaal prima te doen en leuk & mooi, geen enkele 'onveiligheid' meegemaakt. Enige nadeel: we waren er begin mei en toen was het soms alleen niet al te best weer, kil en druilerig.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Plaats reactie