De topic titel aanpassen zal zeker meer reacties geven. Het is immer de klim-index. Een fietsindex is het aantal fietsen wat je hebt bij een bepaalde demografische eigenschap
Ik rij al 45 jaar supercols. IN 1971 begonnen met de Grossglockner.
Heb in al die jaren tientallen rekenmethodes langs zien komen en eigenlijk zijn ze allemaal ruk.
Of allemaal geweldig!
Het aantal hoogtemeters wat je binnen een bepaalde afstand moet overbruggen zegt wel iets maar.
1000hm in 15km kan een eitje zijn maar ook een gruwel.
Als die 1000hm netjes over die 15km verdeeld zijn zal 87,5% van dit forum "probleemloos" omhoog rijden.
Is het de eerste 8km slechts 2-3% en moet de rest in het tweede deel worden gedaan hebben we toch ineens een heel ander paar mouwen.
Daarnaast vind ik 700 hm van 2000 naar 2700 toch echt een heel ander ding dan van 0 naar 700!
Dan het wegdekaspect. 18% strade bianche (bv op de Monte Sante Marie) is toch een heel wat lastiger als 18% kasseien wat weer lastiger is dan 18% asfalt.
Leuk voor wie graag overal een algoritme voor maakt maar mijn aanpak is er zoveel mogelijk te doen
