Ervaring met de carbonvelgen van maatwielen.nll
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ow, nooit geweten dat bedrijven ook BTW moeten betalen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Ik probeer alleen maar aan te geven dat er heel wat kosten bij komen voordat je zulke velgen in huis hebt. Ik help overigens ook mensen die die velgen zelf aanleveren en daarmee door mij wielen willen laten maken.japiecarbon schreef:Ow, nooit geweten dat bedrijven ook BTW moeten betalen.
Website: https://www.maatwielen.nl
Je geeft daarnaast ook aan dat het heel oneerlijk is.Maatwielen schreef:Ik probeer alleen maar aan te geven dat er heel wat kosten bij komen voordat je zulke velgen in huis hebt. Ik help overigens ook mensen die die velgen zelf aanleveren en daarmee door mij wielen willen laten maken.japiecarbon schreef:Ow, nooit geweten dat bedrijven ook BTW moeten betalen.
Trouwens, particulieren moeten ALTIJD BTW betalen boven een bepaald bedrag (45 euro). Jij kunt dit nog kwijt in je administratie een particulier nooit.
De kosten voor vervoer binnen Nederland zijn al bij verzending betaald, tenzij je dit anders afspreekt.
Waar de vervoerder nog graag voor betaald wil worden is het inklaren van de goederen. Die kosten hoef jij als leverancier niet te betalen als je het anders aanpakt.
een ondernemer betaalt toch ook altijd BTW en ja het is verrekenbaar maar helaas geen winst. Dus inderdaad dat ben je dat hoe dan ook kwijt.
hoe kan een kleine ondernemer de inklaarkosten 'ontlopen'? Volgens is dat alleen mogelijk door enorme kosten te maken omdat je speciale kennis en vergunningen daarvoor nodig hebt. Al met al veel goedkoper als je het door een douaneagent laat doen.
hoe kan een kleine ondernemer de inklaarkosten 'ontlopen'? Volgens is dat alleen mogelijk door enorme kosten te maken omdat je speciale kennis en vergunningen daarvoor nodig hebt. Al met al veel goedkoper als je het door een douaneagent laat doen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
dat is dan ook precies het hele idee van BTW, een belasting voor de consument (of voor de volledigheid ook voor organisaties/ondernemers die niet BTW plichtig zijn). Wat bedoel je met kwijtkunnen in je administratie? Bedrijven hebben gewoon recht op vooraftrek dat is verder geen ingewikkelde administratieve handeling.RuudRuud schreef:Maatwielen schreef:Trouwens, particulieren moeten ALTIJD BTW betalen boven een bepaald bedrag (45 euro). Jij kunt dit nog kwijt in je administratie een particulier nooit.japiecarbon schreef:Ow, nooit geweten dat bedrijven ook BTW moeten betalen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
BTW is een ondernemer niet kwijt, zoals ik hierboven tiep is btw gewoon een consumentenbelasting (als je zelf je wielen uit China haalt betaal je ook gewoon btw). En, de btw die een ondernemer bij import aftikt aan de NL overheid mag ie ook gewoon weer terugvragen, dus daar zit geen dubbele BTW voor de consument.Maruss schreef:een ondernemer betaalt toch ook altijd BTW en ja het is verrekenbaar maar helaas geen winst. Dus inderdaad dat ben je dat hoe dan ook kwijt.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Het 'kwijt zijn' was een kwinkslag op de suggestie dat je de BTW kwijt zou kunnen in je administratie. Het is echter geen consumenten belasting, anders zou ik als ondernemer die niets met consumenten doet er niets van merken. Ik moet toch echt BTW afdragen (over mijn toegevoegde waarde), maar gelukkig is het wel verrekenbaar op mijn inkopen anders zou het leven erg duur worden.monsieurpinot schreef:BTW is een ondernemer niet kwijt, zoals ik hierboven tiep is btw gewoon een consumentenbelasting (als je zelf je wielen uit China haalt betaal je ook gewoon btw). En, de btw die een ondernemer bij import aftikt aan de NL overheid mag ie ook gewoon weer terugvragen, dus daar zit geen dubbele BTW voor de consument.Maruss schreef:een ondernemer betaalt toch ook altijd BTW en ja het is verrekenbaar maar helaas geen winst. Dus inderdaad dat ben je dat hoe dan ook kwijt.
Als ondernemer ben je voor de BTW gewoon 'tussenpersoon' en draag je namens de consument de door de consument aan jou betaalde BTW netjes af aan de fiscus.Maruss schreef:Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Het 'kwijt zijn' was een kwinkslag op de suggestie dat je de BTW kwijt zou kunnen in je administratie. Het is echter geen consumenten belasting, anders zou ik als ondernemer die niets met consumenten doet er niets van merken. Ik moet toch echt BTW afdragen (over mijn toegevoegde waarde), maar gelukkig is het wel verrekenbaar op mijn inkopen anders zou het leven erg duur worden.monsieurpinot schreef:BTW is een ondernemer niet kwijt, zoals ik hierboven tiep is btw gewoon een consumentenbelasting (als je zelf je wielen uit China haalt betaal je ook gewoon btw). En, de btw die een ondernemer bij import aftikt aan de NL overheid mag ie ook gewoon weer terugvragen, dus daar zit geen dubbele BTW voor de consument.Maruss schreef:een ondernemer betaalt toch ook altijd BTW en ja het is verrekenbaar maar helaas geen winst. Dus inderdaad dat ben je dat hoe dan ook kwijt.
Wat bij het ene bedrijf inkopen zijn en bij het andere verkopen wordt dus per saldo niets aan de fiscus betaald.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
het is wel een concumentenbelasting (het gaat om de eindgebruiker bij de btw). want op jouw inkopen mag jij btw terugvragen en op verkopen moet je btw afdragen.Je rekent dus met netto bedragen (en niet bruto bedragen, zoals de consument). Het feit dat jij niets met consumenten te maken hebt zegt niets over of je wel of geen btw moet rekenen of betalen. jij bent dus als ondernemer niet belast door de btw, dat wil niet zeggen dat je geen btw zou moeten rekenen en afdragen of moet betalen en terugvraagt.Maruss schreef:Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Het 'kwijt zijn' was een kwinkslag op de suggestie dat je de BTW kwijt zou kunnen in je administratie. Het is echter geen consumenten belasting, anders zou ik als ondernemer die niets met consumenten doet er niets van merken. Ik moet toch echt BTW afdragen (over mijn toegevoegde waarde), maar gelukkig is het wel verrekenbaar op mijn inkopen anders zou het leven erg duur worden.monsieurpinot schreef:BTW is een ondernemer niet kwijt, zoals ik hierboven tiep is btw gewoon een consumentenbelasting (als je zelf je wielen uit China haalt betaal je ook gewoon btw). En, de btw die een ondernemer bij import aftikt aan de NL overheid mag ie ook gewoon weer terugvragen, dus daar zit geen dubbele BTW voor de consument.Maruss schreef:een ondernemer betaalt toch ook altijd BTW en ja het is verrekenbaar maar helaas geen winst. Dus inderdaad dat ben je dat hoe dan ook kwijt.