Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaring met de carbonvelgen van maatwielen.nll

eonderde
Forum-lid

eonderde 06 jan 2016 21:41

Is er op dit forum ervaring met de Carbon velgen van maatwielen.nl?
Ik overweeg een set te laten bouwen, maar ben nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteit van Carbon velgen. De prijs is behoorlijk scherp en het ziet er goed uit. Maar het moet wel heel blijven en een beetje remmen.
Allee input is welkom

kawouter
Forum-lid

kawouter 07 jan 2016 08:51

ik heb een carbon voorwiel voor mijn tt-fiets van maatwielen.nl, bevalt me prima. Hij bestelt ze in China. Dus zou het china-wielen topic bekijken.

Nijmegen
Forum-lid

Nijmegen 07 jan 2016 21:33

Hai

Zelf heb ik daar ook een set laten maken voor mijn racefiets. Heb er nu een paar wedstrijden op gedaan. En ze reden erg goed vind ik.

bert01
Forum-lid

bert01 07 jan 2016 23:29

Ik heb geen ervaring met een volledige set via Maatwielen, maar heb er alleen een voorwiel weg. Had enige specifieke wensen en daardoor hier beland. Keurig naar wens samengesteld en al de nodige kilometers gebruikt in de tijdritfiets. Hebben al de nodige remactief overleeft vanaf hoge snelheden.
Zou overigens wel kijken naar waarvoor je gebruiken gaat, ik vind carbon niet geschikt voor alle gebieden (bergen bijv) maar dat staat los van deze vraag,

Thijssie!
Forum-lid

Thijssie! 08 jan 2016 21:07

Gents,

Ik ben sinds het voorjaar eigenaar van een setje custom carbonwielen gebouwd door Maatwielen. Inmiddels heb ik er ongeveer 3000km mee gefietst en ben er nog steeds content mee. Prima overleg gehad over de wensen en eisen en daar prima advies over gekregen...

Als je dan eenmaal je wensen en eisen hebt overlegd krijg je dit:
Afbeelding

Ik heb gekozen voor 50mm carbonwielen. Velgoppervlak ziet er nog steeds prima uit ondanks behoorlijke (rem)mishandeling. IK heb gekozen voor een setje Reynolds blauw remblokken en deze remmen uitstekend. Wel heb je (uiteraard) last van een slechtere remweg tijdens nat weer.Qua zijwindgevoeligheid heb ik geen klachten ondanks dat je dit toch veel leest.

Al met al is Maatwielen wat mij betreft een prima adres om een setje strakke carbonwielen te laten maken tegen een aantrekkelijke prijs.

Succes met de keuze!
Race: Bianchi Infinito C2C 2013
MTB: Specialized Stumpjumper Comp 2009

eonderde
Forum-lid

eonderde 08 jan 2016 22:35

Dat ziet er inderdaad top uit. En goede referenties. Ik ga maar een setje bestellen.

wielracer
Forum-lid

wielracer 08 jan 2016 22:55

Wat zijn de prijzen van een setje?
Het zijn dezelfde velgen als van light bicycle, dus even kijken hie de prijs is.

wolfszijlstra
Forum-lid

wolfszijlstra 10 jan 2016 12:10

Afgelopen mei heb ik een set met die velgen laten bouwen door Maatwielen omdat ik op zoek was naar een mooie, snelle set voor mijn triatlons. Ik ben 204m weeg 90 kilo en ben dus geen gemiddelde renner. Maatwielen kwam met een goed onderbouwd advies: onder meer voldoende spaken in het achterwiel voor de stijfheid/duurzaamheid, lagere voorvelg voor het rijcomfort, lager aantal spaken in het voorwiel voor aerodynamica, messing nippels ipv aluminium. Ik heb er al zo’n 1500 km probleemloos mee gefietst. Mijn wielen staan ook op de site: http://maatwielen.nl/Projecten/FCdraad5.html (de fiets is niet van mij, de wielen wel).
Theo Wolfs

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 10 jan 2016 12:21

Geen ervaring met de carbonwielen van hem. Toen ik bij hem was, was hij hier net mee aan het starten. Ik heb wel een aantal samples gezien van de velgen.

Goede service en aardige man.
Previous name Jansen01

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 jan 2016 14:16

wielracer schreef:Wat zijn de prijzen van een setje?
Het zijn dezelfde velgen als van light bicycle, dus even kijken hie de prijs is.
Tel je ook de invoerkosten btw etc etc mee.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Maatwielen
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 10 jan 2016 19:50

Hier het verhaal erachter: http://www.maatwielen.nl/Tips/Full%20ca ... osten.html

Vriendelijke groet,

Hans van Leeuwen

Maatwielen
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 10 jan 2016 20:02

nijkie schreef:
wielracer schreef:Wat zijn de prijzen van een setje?
Tel je ook de invoerkosten btw etc etc mee.
- de prijs is in dollars en ze willen via PayPal betaald krijgen, dus je moet via PayPal tegen een zeer ongunstige koers dollars kopen
- los hiervan rekent PayPal ook nog transactiekosten
- kosten van verzending van de velgen (ongeveer €30 per velg, uit mijn hoofd); als je meerdere velgen tegelijk koopt, worden de verzendkosten per velg wel lager)
- transportkosten van schiphol naar je adres
- 21% btw + invoerrechten

Soms ontspringen particulieren de dans en hoeven ze geen btw te betalen, maar van tevoren weet je natuurlijk niet of jezelf ook dat geluk hebt. Dit is natuurlijk ook heel oneerlijk: bedrijven moeten immers wel altijd de btw betalen.

.

Plaats reactie