Nieuw rankingsysteem UCI
Om het hele jaar door te presteren, veel wedstrijddagen te maken en uitslagen te rijden: een nieuwe stimulans voor dopinggebruik. UCI heeft boter op het hoofd.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Ik ben ook bang dat er straks renners hoog in de lijst staan die veel winnaar zijn op lager niveau maar het niet konden maken in de world tour. Geeft toch een vertekend beeld van wie de beste renners zijn.
Maak joe woar
Denk je echt dat renners eerder doping gaan nemen om nummer 1 te staan in de prestigieuze UCI-ranking dan om de TdF of een grote klassieker te winnen?klimmer schreef:Om het hele jaar door te presteren, veel wedstrijddagen te maken en uitslagen te rijden: een nieuwe stimulans voor dopinggebruik. UCI heeft boter op het hoofd.
Ik wil de eerste dopeur van de laatste 10 jaar wel is horen vertellen dat zijn drijfveer was om zo hoog mogelijk te staan in de World Tour.
Wat ze uitvinden bestaat ook al jaren, de CQ-ranking.
Ik verbaas me altijd over die ranking. In vergelijking tot het winnen van een klassieker of een grote ronde is het commercieel volstrekt oninteressant. Daar verbaas ik me ook altijd over in het tennis, waar die wereldranglijst wel erg belangrijk is. Maar misschien schat ik het verkeerd in. Mij interesseert het in ieder geval geen ruk.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Bij tennissen bepaald je ranking inderdaad of je mee mag doen met ATP toernooien, en je plaatsing positie.
Over het gehele jaar genomen klopt de ontstane strekte indeling behoorlijk.
ATP ranking = sponsor belang. = €€€
Zeker bij de echte toppers waar prijzengeld bijzaak is en sponsor inkomsten een veelvoud is , is ranking belangrijk.
Over het gehele jaar genomen klopt de ontstane strekte indeling behoorlijk.
ATP ranking = sponsor belang. = €€€
Zeker bij de echte toppers waar prijzengeld bijzaak is en sponsor inkomsten een veelvoud is , is ranking belangrijk.
Wielrennen is toch niet te vergelijken met tennis? Bij tennis spelen twee mensen tegen elkaar en de winnaar krijgt ATP-punten en gaat door naar de volgende ronde en de verliezer krijgt geen punten en valt af. Hoe wil je dat vergelijken met wielrennen, waar 200 renners starten en de eerste 10 punten krijgen, waarna weer de hele groep van 200 start en punten kan krijgen. ATP geeft aan wie de beste is en de UCI ranking geeft aan wie het regelmatigste is in de top.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Het werkt bij fietsen. Bij Tennis krijgt je punten n.a.v. je prestatie op je gespeelde tormooi/wedstrijd. Hoe ga je dat dan met fietsen doen, krijgt de winnaar van de eindsprint punten, en de rest van de sprinttrein niets. In een ronde krijgt de winnaar punten en de rest van de hem ondersteunde renners niets. Krijg je nooit een goede lijst. Een tennisser kan ook zelf kiezen of en waar hij gaat spelen, en ook dat kan een wielrennen niet, dat bepaald z'n ploeg.