Hallo,
Ik ben aan het overwegen om op mijn mtb een sram singlespeed te leggen. Enkel vooraan de triple vervangen door een enkel kettingblad en de voorderrie en shifter eraf halen. Is dit een goed idee? Wat is de kostprijs om dit om te zetten?
Mvg
Sram singelspeed
-
Carl Bosman
- Forum-lid
Het is wel jouw idee, maar het is geen singlespeed. Het is oneby (vul zelf maar in). De kosten zijn de kosten van singlespeed bladboutjes (en je derailleur laten zitten) en/of de kosten van een narrow/wide blad.
-
Carl Bosman
- Forum-lid
ow ik had dit verkeerd in mijn hoofd met de xx1. Ik denk dat ik gewoon een oneby groep ga aanschaffen en men X9 groep dan verkopen. of zou ik enkel de crank van de xx1 kopen?
Mvg
Mvg
Het wordt een 1x9 als je het zo doet.Carl Bosman schreef:Hallo,
Ik ben aan het overwegen om op mijn mtb een sram singlespeed te leggen. Enkel vooraan de triple vervangen door een enkel kettingblad en de voorderrie en shifter eraf halen. Is dit een goed idee? Wat is de kostprijs om dit om te zetten?
Mvg
Je drie voorbladen moeten eraf, je crankstel kun je behouden.
Op de plek van het middenblad komt een 34-tands wide-narrow-wide blad en je heb iets nodig om de ketting op z'n plaats te houden. Dat kan op verschillende manieren.
Het zal niet veel kosten. Zeker als je besluit je crankstel te houden. Het W-N-W kettingblad zal het duurste zijn.
-
Carl Bosman
- Forum-lid
1x10 dan. X9 is 10-speed
en ik denk dat ik dan zo een chainguide ga halen, een wide-narrow wide blad en de boutjes voor een singleblad. Bedankt! en met een 34 vooraan en 36 achter zal ik hier in belgie al rond komen en de volgende cassette wordt dan een 40 of 42.