Hallo mensen, mijn eerst post en hopelijk een vruchtbare!
Een tijdje geleden begon ik te merken dat fietsen toch wel erg leuk kan zijn. Met mijn stadsfiets van 40 euro zat ik stukken van 80+ km op de pedalen voor de lol en het leek me leuk daar nu toch een wat geschiktere fiets voor te gaan vinden.
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro, waarvoor ook kleding e.d. aangeschaft moet worden. Wat ik me nu voornamelijk af zat te vragen is of er nou echt zo'n groot en vooral merkbaar verschil zit tussen de fietsen van 750 euro (de Duitse bouwsels) en de duurdere fietsen. Heb ik echt minder lol op een goedkopere fiets?
Daarnaast hoor ik graag van jullie wat aanraders zijn binnen mijn budget, rekening houdende met zo'n 350/400 euro dat gereserveerd is voor kleding/helm/enz. Zelf ben ik 1.87m en weeg een gezellige 90kg, dus ik had begrepen dat wielen/velgen een belangrijk punt zijn?
Nieuwe fiets, de verschillen en aanraders?
Hoi Rieno,
Ik fiets zelf op een Sensa Umbria v.v. Tiagra groep en Weinmann velgen. Prijs ligt zo rond de €700 en ik heb er gewoon erg veel plezier van. Is absoluut geen rommel, en tot nu toe volstaat het prima.
Het leuke van het fietsen is dat je met een relatief laag budget best wel een leuke fiets kunt kopen waar je een aantal jaren onbekommerd van kunt genieten. Na een aantal jaren fietsen weet jezelf beter wat belangrijk voor je is (frame, wielen, groep etc.) en kan je een betere selectie maken.
Succes met je aanschaf en veel mooie kilometers.
Ik fiets zelf op een Sensa Umbria v.v. Tiagra groep en Weinmann velgen. Prijs ligt zo rond de €700 en ik heb er gewoon erg veel plezier van. Is absoluut geen rommel, en tot nu toe volstaat het prima.
Het leuke van het fietsen is dat je met een relatief laag budget best wel een leuke fiets kunt kopen waar je een aantal jaren onbekommerd van kunt genieten. Na een aantal jaren fietsen weet jezelf beter wat belangrijk voor je is (frame, wielen, groep etc.) en kan je een betere selectie maken.
Succes met je aanschaf en veel mooie kilometers.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Geweldig, zo snel al reacties!
Het is dus helemaal niet zo'n heel groot en vooral merkbaar verschil als je voor een hogere groep gaat qua afmontage? En kan ik dan beter voor afmontage gaan of voor frame en wielen e.d.? En hoe zit dat nou met de wielen, moet ik daar echt rekening mee houden gezien mijn gewicht?
Het is dus helemaal niet zo'n heel groot en vooral merkbaar verschil als je voor een hogere groep gaat qua afmontage? En kan ik dan beter voor afmontage gaan of voor frame en wielen e.d.? En hoe zit dat nou met de wielen, moet ik daar echt rekening mee houden gezien mijn gewicht?
-
eelcoz
Om nog maar een suggestie te doen: de Stevens Stelvio, kost 1100 euro en is afgemonteerd met Shimano 105. Ook een Duits merk (net als Cube) met een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Zou zeker je fiets upgraden met een set goede wielen, je kan diverse mensen hier vragen maar je zal zeker het verschil merken.
Wellicht een Koga Miyata Flyer met 105 en dan wielen omruilen en wat investeren in goede kleding en je kan er tegen aan.
Succes ermee!!
Wellicht een Koga Miyata Flyer met 105 en dan wielen omruilen en wat investeren in goede kleding en je kan er tegen aan.
Succes ermee!!
Elke afdaling heeft een klim...
Nou, vandaag dan de fiets gekocht!
Het is een Scott S20 geworden en al met al was ik voor 1500 euro klaar
Vanmiddag de eerste kilometers gemaakt met een vriend van me en gelijk op m'n smoel gegaan bij het eerste stoplicht..klotenklikpedalen haha!
Het is een Scott S20 geworden en al met al was ik voor 1500 euro klaar
race-niek schreef:gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
een foto vinden wij altijd heel leuk;)
Haha, het oude internet 'pics or it didn't happen'-verhaal? :p
Nou kijk eens, mijn nieuwste aanwinst dus!
[img=http://i197.photobucket.com/albums/aa25 ... leiner.jpg]