Volgens mij moet het wellicht wel lukken om op een Aeroad mechanisch frame achteraf Di2 te steken.
Als je kijkt op de tekening is het enige verschil de gaatjes in de onderste buis voor de batterijhouder.
Als je die door iemand kan laten boren, zie ik niet in waarom het niet zou lukken.
https://www.canyon.com/downloads/suppor ... BOM_ts.pdf
Canyon
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Dat wist ik niet. Goed dat er inderdaad verschil gemaakt gaat worden in frames. Het viel mij juist op dat bij het bekijken van fietsen, op internet en in de winkel, meestal met DI2 en draadloos, geschakelde fietsen, wel zijn voorzien van een of meer niet gebruikte kabelingangen. Ik denk dat Canyon een uitzondering is. Ik zag hier laatst nog een Pinarello (DOGMA F8W) van ruim €10.000 voorbijkomen, die alleen maar remkabels heeft, maar wel aan beide kanten van het frame een ongebruikte kabelingang. Zie trouwens wel dat er bij het bovengenoemde Canyon frame op de site bij staat "COMMING SOON", en we weten inmiddels waar dat bij Canyon voor staat!!!monsieurpinot schreef:als je een di2/EPS frame koopt heb je hier geen last van hooralliance_0 schreef:atbspeedy schreef: Zit er nu aan de kant van de crank bij het balhoofd een "afdekdop" voor eventueel een kabel, of lijkt dit zo op de foto?
Hebben een DI2 specifiek frame vandaar de vraag.
Bijna alle merken frames hebben in geval van DI2 of zelfs wireless schakelen niet gebruikte kabelingangen op het frame zitten. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp en zelfs zo lelijk vind, dat ik daarvoor zelfs een dergelijke fiets niet neem. Want meestal is zijn die kabelingangen op een gekleurd frame ook nog eens met zwart plastic afgewerkt.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 dec 2015 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens de exploded view is dat inderdaad het enige echte verschil (en kabelingangen maar die zijn overbodig en niet missend ). Maar ik maak niet graag zelf gaten in het deel wat in mijn ogen zwaar belast wordt. Sowieso maak ik geen gaten in een frame. Trap eens een watt of 1000 (dat moet makkelijk lukken) weg tijdens een sprint of kort aanzetten. Wat gebeurt er dan met slordig geboorde gaatjes? Een carbonkenner die daar meer van weet?jenssss schreef:Volgens mij moet het wellicht wel lukken om op een Aeroad mechanisch frame achteraf Di2 te steken.
Als je kijkt op de tekening is het enige verschil de gaatjes in de onderste buis voor de batterijhouder.
Als je die door iemand kan laten boren, zie ik niet in waarom het niet zou lukken.
https://www.canyon.com/downloads/suppor ... BOM_ts.pdf
RuudRuud schreef:
Volgens de exploded view is dat inderdaad het enige echte verschil (en kabelingangen maar die zijn overbodig en niet missend ). Maar ik maak niet graag zelf gaten in het deel wat in mijn ogen zwaar belast wordt. Sowieso maak ik geen gaten in een frame. Trap eens een watt of 1000 (dat moet makkelijk lukken) weg tijdens een sprint of kort aanzetten. Wat gebeurt er dan met slordig geboorde gaatjes? Een carbonkenner die daar meer van weet?
Zelf zou ik het ook niet doen
Maar voor de seatpost batterijen er waren, moest je altijd in je kader boren om de externe batterij te monteren. Dus zoveel kwaad zal het wel niet kunnen als je het door een professional laat doen?
RuudRuud schreef:Zoom even in (foto openen en ctrl + in je browser (of ctrl en scrollen met je muis, of pinch and zoom op je touchscreen)) en je ziet dat het gewoon een vlekje van het een of ander is.apollo schreef: Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
Klopt! Is een plek van de montagepasta. Dit weekend ga ik om een productje om het mat een beetje proper te kunnen houden Op deze foto zie je het duidelijker :
Vandaag 140km gereden en tevreden van de fiets
Had geen tijd meer gehad om de continental 4000 gp's er op te leggen , die geven me toch wat meer vertrouwen dan de mavic banden.
Is het normaal dat de exalith wielen nogal lawaai maken bij het remmen ? (te vergelijken met het geluid van cantilever remmen). Moet ook nog eens uitzoeken hoe ik de direct mount remmen correct moet afstellen
Ook het fijnregelen van het DI2 gebeuren moet ik nog eens uitzoeken. Want van de fabriek uit is het nog niet 100% in orde. Zo werkt de auto trim van de voorste derailleur niet geheel zoals het moet. Maar komt wel in orde.
Op je fiets zitten geen direct mount remmen, maar die hebben ook een stelschroefje aan de zijkant waarmee je kunt regelen dat de remblokjes de velg gelijktijdig aangrijpen.
Het piepende geluid wordt wel wat minder nadat de remmen en Veldens zijn ingeremd.
Was vandaag een prachtige dag om mooie KM s te maken, hier in Limburg ruim 17gr. Helaas zelf geen tijd om m'n nieuwe aeroad uit te laten...
Kreeg wel m'n vlakke balhoofdkapje binnen, maar helaas het verkeerde, van de oude aeroad in 1 1/8 ipv 1 1/4....
Het piepende geluid wordt wel wat minder nadat de remmen en Veldens zijn ingeremd.
Was vandaag een prachtige dag om mooie KM s te maken, hier in Limburg ruim 17gr. Helaas zelf geen tijd om m'n nieuwe aeroad uit te laten...
Kreeg wel m'n vlakke balhoofdkapje binnen, maar helaas het verkeerde, van de oude aeroad in 1 1/8 ipv 1 1/4....
oh nu ga ik helemaal de mist in rij al lange tijd met schijfremmen vandaar :pResch2 schreef:Op je fiets zitten geen direct mount remmen, maar die hebben ook een stelschroefje aan de zijkant waarmee je kunt regelen dat de remblokjes de velg gelijktijdig aangrijpen.
Het piepende geluid wordt wel wat minder nadat de remmen en Veldens zijn ingeremd.
Was vandaag een prachtige dag om mooie KM s te maken, hier in Limburg ruim 17gr. Helaas zelf geen tijd om m'n nieuwe aeroad uit te laten...
Kreeg wel m'n vlakke balhoofdkapje binnen, maar helaas het verkeerde, van de oude aeroad in 1 1/8 ipv 1 1/4....
Gisteren het Fizik Arione zadel van de Aeroad vervangen voor een simpele Selle Italia SLS van een andere fiets... Wat een verademing voor mij.. Niet mijn zadel zo'n Arione
Nu wachten op de aangepast zadelklemmen van Canyon zodat er een 7*9mm rail in kan
Nu wachten op de aangepast zadelklemmen van Canyon zodat er een 7*9mm rail in kan
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Het Rapha Sram vrouwenteam durft inderdaad wat kleur te gebruiken. Niet verkeerd.