Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 17 dec 2015 11:41

Volgens mij moet het wellicht wel lukken om op een Aeroad mechanisch frame achteraf Di2 te steken.
Als je kijkt op de tekening is het enige verschil de gaatjes in de onderste buis voor de batterijhouder.
Als je die door iemand kan laten boren, zie ik niet in waarom het niet zou lukken.

https://www.canyon.com/downloads/suppor ... BOM_ts.pdf

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 dec 2015 12:26

monsieurpinot schreef:
alliance_0 schreef:
atbspeedy schreef: Zit er nu aan de kant van de crank bij het balhoofd een "afdekdop" voor eventueel een kabel, of lijkt dit zo op de foto?
Hebben een DI2 specifiek frame vandaar de vraag.

Bijna alle merken frames hebben in geval van DI2 of zelfs wireless schakelen niet gebruikte kabelingangen op het frame zitten. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp en zelfs zo lelijk vind, dat ik daarvoor zelfs een dergelijke fiets niet neem. Want meestal is zijn die kabelingangen op een gekleurd frame ook nog eens met zwart plastic afgewerkt.
als je een di2/EPS frame koopt heb je hier geen last van hoor
Dat wist ik niet. Goed dat er inderdaad verschil gemaakt gaat worden in frames. Het viel mij juist op dat bij het bekijken van fietsen, op internet en in de winkel, meestal met DI2 en draadloos, geschakelde fietsen, wel zijn voorzien van een of meer niet gebruikte kabelingangen. Ik denk dat Canyon een uitzondering is. Ik zag hier laatst nog een Pinarello (DOGMA F8W) van ruim €10.000 voorbijkomen, die alleen maar remkabels heeft, maar wel aan beide kanten van het frame een ongebruikte kabelingang. Zie trouwens wel dat er bij het bovengenoemde Canyon frame op de site bij staat "COMMING SOON", en we weten inmiddels waar dat bij Canyon voor staat!!!
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 dec 2015 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 17 dec 2015 12:56

jenssss schreef:Volgens mij moet het wellicht wel lukken om op een Aeroad mechanisch frame achteraf Di2 te steken.
Als je kijkt op de tekening is het enige verschil de gaatjes in de onderste buis voor de batterijhouder.
Als je die door iemand kan laten boren, zie ik niet in waarom het niet zou lukken.

https://www.canyon.com/downloads/suppor ... BOM_ts.pdf
Volgens de exploded view is dat inderdaad het enige echte verschil (en kabelingangen maar die zijn overbodig en niet missend ;) ). Maar ik maak niet graag zelf gaten in het deel wat in mijn ogen zwaar belast wordt. Sowieso maak ik geen gaten in een frame. Trap eens een watt of 1000 (dat moet makkelijk lukken) weg tijdens een sprint of kort aanzetten. Wat gebeurt er dan met slordig geboorde gaatjes? Een carbonkenner die daar meer van weet?

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 17 dec 2015 15:28

RuudRuud schreef:
Volgens de exploded view is dat inderdaad het enige echte verschil (en kabelingangen maar die zijn overbodig en niet missend ;) ). Maar ik maak niet graag zelf gaten in het deel wat in mijn ogen zwaar belast wordt. Sowieso maak ik geen gaten in een frame. Trap eens een watt of 1000 (dat moet makkelijk lukken) weg tijdens een sprint of kort aanzetten. Wat gebeurt er dan met slordig geboorde gaatjes? Een carbonkenner die daar meer van weet?

Zelf zou ik het ook niet doen ;-)
Maar voor de seatpost batterijen er waren, moest je altijd in je kader boren om de externe batterij te monteren. Dus zoveel kwaad zal het wel niet kunnen als je het door een professional laat doen?

Snoepdogg
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:49

Snoepdogg 17 dec 2015 18:25

RuudRuud schreef:
apollo schreef: Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
Zoom even in (foto openen en ctrl + in je browser (of ctrl en scrollen met je muis, of pinch and zoom op je touchscreen)) en je ziet dat het gewoon een vlekje van het een of ander is.

Klopt! Is een plek van de montagepasta. Dit weekend ga ik om een productje om het mat een beetje proper te kunnen houden ;) Op deze foto zie je het duidelijker :

Afbeelding

Vandaag 140km gereden en tevreden van de fiets :winkthumb:

Had geen tijd meer gehad om de continental 4000 gp's er op te leggen , die geven me toch wat meer vertrouwen dan de mavic banden.

Is het normaal dat de exalith wielen nogal lawaai maken bij het remmen ? (te vergelijken met het geluid van cantilever remmen). Moet ook nog eens uitzoeken hoe ik de direct mount remmen correct moet afstellen :roll:

Ook het fijnregelen van het DI2 gebeuren moet ik nog eens uitzoeken. Want van de fabriek uit is het nog niet 100% in orde. Zo werkt de auto trim van de voorste derailleur niet geheel zoals het moet. Maar komt wel in orde.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 17 dec 2015 19:46

Op je fiets zitten geen direct mount remmen, maar die hebben ook een stelschroefje aan de zijkant waarmee je kunt regelen dat de remblokjes de velg gelijktijdig aangrijpen.
Het piepende geluid wordt wel wat minder nadat de remmen en Veldens zijn ingeremd.
Was vandaag een prachtige dag om mooie KM s te maken, hier in Limburg ruim 17gr. Helaas zelf geen tijd om m'n nieuwe aeroad uit te laten...
Kreeg wel m'n vlakke balhoofdkapje binnen, maar helaas het verkeerde, van de oude aeroad in 1 1/8 ipv 1 1/4....

Snoepdogg
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:49

Snoepdogg 17 dec 2015 20:23

Resch2 schreef:Op je fiets zitten geen direct mount remmen, maar die hebben ook een stelschroefje aan de zijkant waarmee je kunt regelen dat de remblokjes de velg gelijktijdig aangrijpen.
Het piepende geluid wordt wel wat minder nadat de remmen en Veldens zijn ingeremd.
Was vandaag een prachtige dag om mooie KM s te maken, hier in Limburg ruim 17gr. Helaas zelf geen tijd om m'n nieuwe aeroad uit te laten...
Kreeg wel m'n vlakke balhoofdkapje binnen, maar helaas het verkeerde, van de oude aeroad in 1 1/8 ipv 1 1/4....
oh nu ga ik helemaal de mist in :oops: :oops: :) rij al lange tijd met schijfremmen vandaar :p

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 17 dec 2015 20:23

Het jankende geluid is goed te minderen door de remblokjes juist af te stellen.
Na een paar honderd kilometer zou het dan veel minder moeten zijn.
En inderdaad ... geen direct mount remmen.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 18 dec 2015 08:48

Gisteren het Fizik Arione zadel van de Aeroad vervangen voor een simpele Selle Italia SLS van een andere fiets... Wat een verademing voor mij.. Niet mijn zadel zo'n Arione ;)

Nu wachten op de aangepast zadelklemmen van Canyon zodat er een 7*9mm rail in kan :)

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 18 dec 2015 09:59

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 18 dec 2015 10:23

Het Rapha Sram vrouwenteam durft inderdaad wat kleur te gebruiken. Niet verkeerd. :like:

Afbeelding

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 18 dec 2015 10:43

Die hun fietsen zijn uiteraard wel al klaar.
Wij zullen nog maar even wachten op die van ons :x

Plaats reactie