Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tinkov stop in 2017

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 dec 2015 21:59

Wel jammer vind ik zelf.
Is natuurlijk een te rijke Rus, maar wel prettig gestoord, met goede ideeën voor het het wielrennen.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 12 dec 2015 22:13

Neem dan, als jer toch een topic over start, er in ieder geval een linkje bij op naar wat uitgebreidere informatie, zoals op de Sporza-site

knukkel
Forum-lid

Gebruikersavatar knukkel 13 dec 2015 12:13

Kleurrijk is hij zeker, en in zekere zin wel jammer dat hij stopt.
Aan de andere kant vraag ik me af of het voor de aantrekkelijkheid van de sport wel zo goed zou zijn als ze het business model zouden veranderen zoals hij wil. Het hele circus met tv gelden e.d. heeft het voetbal wat mij betreft ook geen goed gedaan. De verschillen tussen de top en de middenmoot zijn daar veel te groot geworden, haast onoverbrugbaar.
De romanticus in me zegt dat het wielrennen niet commercieel uitgebuit moet worden. De kneuterigheid, laagdrempeligheid, benaderbaarheid en het feit dat de verschillen tussen de ploegen nog relatief klein zijn maken het juist mooi nu.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 13 dec 2015 13:07

knukkel schreef: De romanticus in me zegt dat het wielrennen niet commercieel uitgebuit moet worden.
De realiteit is juist dat het wielrennen altijd al commercieel uitgebuit is. Maar dan bijv. door de organisaties eromheen, zoals de ASO. De ploegen en de renners krijgen, in vergelijking hiermee, peanuts. Dat maakt de structuur van het profwielrennen en de ploegen kwetsbaar. Zie maar de paniek die toeslaat als een hoofdsponsor van een ploeg zich terugtrekt.
Ik denk dat Tinkov in de kern best goede ideeën heeft over de vorm van het wielrennen.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 15 dec 2015 10:06

Wat Tinkov ook zegt, en daar heeft hij wel een punt, dat hij zich als een Don Quichot voelde, die in z'n eentje moest vechten tegen een ASO of UCI zonder dat hij daarin steun kreeg van andere team-eigenaren.

Hij trekt zich nu terug, terwijl hij eigenlijk, althans zo lees ik tussen de regels door, best wil blijven, mits er voor teams meer aan te verdienen valt, of in ieder geval een eerlijkere verdeling van de inkomsten. En dat is een kwalijke zaak, want hij heeft daar wel een punt, welke sponsor wil instappen als er uiteindelijk alleen maar geld bij moet? Het is toch vreemd dat een sport die steeds populairder wordt, steeds meer moeite moet doen om sponsoren te vinden.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 dec 2015 11:13

mao schreef:Wel jammer vind ik zelf.
Is natuurlijk een te rijke Rus, maar wel prettig gestoord, met goede ideeën voor het het wielrennen.
Het personeel van de ploeg denkt wel anders over dat prettig gestoord. Hij schijnt zich regelmatig zo te gedragen als je van een Rus met veel geld kan verwachten volgens de vooroordelen (die misschien geen vooroordelen zijn).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie