Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Begonnen disscussie geheel verwijderen

hellokitty
Forum-lid

hellokitty 25 mei 2010 20:21

Hallo,

Kunnen jullie een begonnen discussie geheel verwijderen ook van google. Dus dat hij niet meer in de zoekfunktie omhoog komt...?

Graag wil ik dat van al mijn begonnen discussies.

Groeten Frank
Piet68

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 25 mei 2010 20:25

Dit is de eerste discussie die je begint..als je dat niet wil waarom begin je dan...
:winkthumb:

maarten_e
Forum-lid

maarten_e 25 mei 2010 20:33

Ik denk dat dit een ander account is van iemand.
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03

foosho
Forum-lid

foosho 25 mei 2010 20:37

De cache van google is vrij harsh. Dus nee, als je ze verwijdert zijn ze voorlopig niet 'echt' weg.

Ik weet niet over welke discussies het gaat, maar aan 'nuttige discussies' hebben andere mensen later nog wat natuurlijk..

Maar om je vraag te beantwoorden: ja, als je de beginpost verwijdert is hij weg van het forum.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2010 22:03

Stuur ff een pb met wat meer toelichting aub.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 07 jul 2010 22:43

Wel, zo raar is dit nou ook weer niet. Vrij actueel thema: privacy en zoekmachines! Misschien heeft TS wel de nodige prive-gegevens vermeld, of zaken die door bekenden van hem tot zijn persoontje kan worden herleid? Volgens mij worden heel oude berichten sowieso niet meer geindexeerd. Zie bijv. een deel van dit bericht van forumlid IF2004: Link
't is van een post uit 2005. Google is dus niet zo 'achterlijk' om alles in haar cache beschikbaar te houden.... Maar dat was de vraag niet echt, tenzij TS lang genoeg wil wachten.

Voor verwijderen uit Google is wel een mogelijkheid. E.e.a. is hier heel duidelijk omschreven:
Een pagina of site verwijderen uit de zoekresultaten van Google
Hierover is overigens niet zo lang geleden nog een bijzonder interessante rechtszaak geweest waarbij iemand door de rechter in het ongelijk werd gesteld en gesommeerd werd om bepaalde informatie overal op internet te verwijderen, en dus ook uit de zoekresultaten van Google.

Misschien speelt bij TS ook wel zoiets? LOL

Jep, deze kwestie: http://rechtennieuws.nl/29431/het-cache ... oogle.html

foosho
Forum-lid

foosho 08 jul 2010 14:35

Jan W.F. schreef:Wel, zo raar is dit nou ook weer niet. Vrij actueel thema: privacy en zoekmachines! Misschien heeft TS wel de nodige prive-gegevens vermeld, of zaken die door bekenden van hem tot zijn persoontje kan worden herleid?
Privacy is zeker een issue, als je kijkt hoe vaak er al ontslagen vallen wegens een twitter/facebook berichtje :rolleye:
Google is dus niet zo 'achterlijk' om alles in haar cache beschikbaar te houden.
Uiteraard niet. Langzaam aan verdwijnt het, maar dat kan best ff duren.

rielplayer
Forum-lid

Gebruikersavatar rielplayer 08 jul 2010 14:42

als je een reactie plaatst op een openbaar forum, vind ik dat je forumpost eigendom is van de community. Het zomaar kunnen verwijderen van posts, en het ontwrichten of verwijderen van een discussie, vind ik niet passen bij een forum.

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 08 jul 2010 14:55

vaag topic...

je hebt neem ik aan de afgelopen jaren niet onder een steen geleefd? dan weet je ook dat tegenwoordig alles wat je op het internet post altijd wel weer terug te vinden is.

Als het verwijderd wordt van het forum kan het best nog enige tijd in de cache van google blijven staan, dus dan is het alsnog te achterhalen..

maar ben het ook met bovenstaande eens, op het moment als je begin posts gaat verwijderen krijg je hele scheve discussies, discussie met antwoorden waar geen vraagstelling bij staat.

vind dat je hier zelf ook beter over na had moeten denken, weet niet wat voor gegevens je gepost hebt, maar je moet ook niet direct denken dat nu al je gegevens bij een of andere vage roemeen op zijn bureau ligt :)
Afbeelding

Plaats reactie