Alles over vakanties op én met de fiets

meivakantie Mallorca

gamiel
Forum-lid

gamiel 23 nov 2015 00:00

Wij overwegen een meivakantie op Mallorca, voor familie en fiets (neem ik zelf mee). Iemand tips voor wat betreft standplaats, hotel, do's/don'ts?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

bert01
Forum-lid

bert01 23 nov 2015 00:41

De gehele 'bergkam' is het mooiste om te fietsen, de oostzijde is weinig te beleven voor de wielrenner. Een keer palma en herhaaldelijk omgeving sa-pobla, dat laatste is mij aanzienlijk beter bevallen als wielrenner. Gaat er nog niet wielrennende familie mee dan is palma te overwegen maar kies dan wel een locatie waar je makkelijk de stad uit komt

joopi
Forum-lid

joopi 23 nov 2015 14:25

Inderdaad niet te ver naar het oosten gaan zitten, want het mooiste fietsen is in de bergen aan de westkant. Pollenca/Alcudia in het noorden en Santa Ponca/Peguera in het zuidwesten vind ik de beste plekken voor hotels met stranden waar kinderen/moeder-de-vrouw zich kunnen vermaken. Duidelijk beter dan Playa Palma/El Arenal ten oosten van Palma, dat is massatoerisme van het ergste soort met veel Duitse bierstubes e.d. en bovendien moet je dan voor de mooie ritjes steeds weer om of door Palma fietsen.

Plaats reactie