Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Patrickvanv
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33

Patrickvanv 19 nov 2015 09:58

Van mij mogen ze m'n fiets ook wel versturen zonder betaallink,
Dan praten we nergens meer over

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 19 nov 2015 10:05

Patrickvanv schreef:Van mij mogen ze m'n fiets ook wel versturen zonder betaallink,
Dan praten we nergens meer over
Uit ervaring, het betaalverzoek volgt echt wel :lol:
(per brief zelfs)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 19 nov 2015 10:10

bobkat19 schreef:

Maar wat betreft het niet kunnen monteren van een voorderailleur, dan moet je zelf toch echt wat beter kijken, in plaats van de schuld bij Canyon te leggen.
.
2,5 maand had heel acceptabel kunnen zijn als het vooraf bekend was, dat is niet zozeer het punt, wel dat 5 werkdagen de opgave was. Zou uiteraard een andere fiets gekocht hebben met de kennis van nu.....
Zou ik uiteraard gedaan hebben maar heb hem gewoon vanuit de express bike lijst besteld....
Als je geen inzicht hebt in hoe het is gebeurt, oordeel dan ook niet direct....

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 19 nov 2015 11:43

Ivanhoo schreef:Sinterklaas is weer in het land! Vandaag is mijn Canyon Ultimate CF SL 9.0 2016 onverwachts gearriveerd. Het was een verassing aangezien ik nog geen verzendbevestiging had ontvangen.

Super gave fiets en niks op aan te merken. Strak in de lak, netjes afgewerkt en het blijft apart, mooi verpakt in een doos en binnen een mum van tijd heb je 'm rijklaar! Foto's volgen dit weekend!

Per saldo zo'n 2 weken na de oorspronkelijk geplande levertijd (week 44). Valt nog mee.....
Hulde dat er zo te lezen qua uitlevering van fietsen weer een beetje schot in de zaak zit.

Na het lezen van deze post, even nagevraagd bij Canyon, wat blijkt, de mijne komt er VANDAAG aan :lol:
Ik heb dus ook geen verzendbevestiging gekregen, maar via de chat kun je een tracking code krijgen.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 19 nov 2015 11:59

Ik lees een inhaal slag en korte bochten om de opgedane achterstand in te halen.

Dat is positief nieuws en hopelijk als straks de bulk naleveringen voorbij is, is het nieuwe systeem en de nieuwe fabriek op volle kracht om op tijd en op afspraak te gaan leveren :like:

Er komen een hoop mooie foto's aan dus :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 nov 2015 12:29

bert01 schreef:
bobkat19 schreef:

Maar wat betreft het niet kunnen monteren van een voorderailleur, dan moet je zelf toch echt wat beter kijken, in plaats van de schuld bij Canyon te leggen.
.
2,5 maand had heel acceptabel kunnen zijn als het vooraf bekend was, dat is niet zozeer het punt, wel dat 5 werkdagen de opgave was. Zou uiteraard een andere fiets gekocht hebben met de kennis van nu.....
Zou ik uiteraard gedaan hebben maar heb hem gewoon vanuit de express bike lijst besteld....
Als je geen inzicht hebt in hoe het is gebeurt, oordeel dan ook niet direct....
volgens mij oordeelt @bobkat19 helemaal niet, hij geeft alleen aan dat wat technisch onderzoek vooraf misschien jouw probleem had kunnen voorkomen. Van het feit dat je een express bike had besteld waren we volgens mij nog niet op de hoogte (maar ik kan het mis hebben..)

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 19 nov 2015 16:34

MarkVeenstra schreef: De vergelijking met de Ultimate is volgens mij wel wat kort door de bocht. Er zit verschil in chainstay lengte, in wielbasis en in reach. De Endurace is gemaakt voor wat jij en Pedaleur de Charme schrijven. Hoger balhoofd, kortere bovenbuis, zit tikje meer rechtop. De Ultimate is in de basis sportiever. Tikje lager balhoofd, grotere reach, dus diepere en gestrektere zit, stijvere constructie rond balhoofd, kortere chainstaylengte en tikje langere wielbasis.
Al deze 'tikjes' bij elkaar zijn bij een Endurace/Ultimate zeker te merken in een gelijke maat.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 nov 2015 17:23

Voila de kogel is door de kerk.
Ben vandaag in Koblenz geweest en de Ultimate CF SLX 9.0 in stealth - asphalt grey is besteld.
En nu maar wachten ...
De Garmin mounts waren intussen wel weer uitverkocht :(

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 19 nov 2015 19:51

Past die garmin mount wel op het H36 stuur? Ik dacht dat die alleen voor de H11 was.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 19 nov 2015 20:03

apollo schreef:Voila de kogel is door de kerk.
Ben vandaag in Koblenz geweest en de Ultimate CF SLX 9.0 in stealth - asphalt grey is besteld.
En nu maar wachten ...
De Garmin mounts waren intussen wel weer uitverkocht :(
Welke versies van de CF SL en CF SLX staan er in koblenz ?
Ik ga volgende week misschien eens langs.

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 19 nov 2015 20:14

Vandaag is dus eindelijk mijn Canyon geleverd.
Bij deze de eerste vlug genomen foto's.
Het afschuwelijk plastic ding (why???) hangt nog achter de cassette :-)

Heel blij, maar er is een grote maar, hij is wellicht in de fabriek gevallen.
- Krassen op de achterbrug
- Derailleurhanger is geplooid

Voor dat laatste, gelukkig had ik al direct één bijbesteld dus kan ik deze relatief snel vervangen.
De krassen zou ik de fiets voor kunnen laten omruilen, maar geen zin om te wachten op een nieuwe.
Ik moet nog compensatie afspreken met Canyon.
Vraag me af wat ze me zullen aanbieden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 19 nov 2015 20:29

Ik veronderstel dat je dit even bij jouw servicepunt moet melden en dat zij er voor zullen zorgen dat je een nieuw frame of nieuwe fiets krijgt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zullen er hier wel genoeg zijn die jou met dit probleem kunnen helpen.
Dit is trouwens de reden waarom ik mijn fiets zelf wil gaan afhalen. Samen met de reden, dat je dan pas hoeft te betalen.

Plaats reactie