Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1273
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 11 nov 2015 20:02

Alle Vlaamse kranten stond vol met het feit dat het exact 1 jaar geleden was dat Nys nog gewonnen had, vandaar de nogal grote fixatie op de persoon Nys.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 11 nov 2015 21:13

ilcobra schreef:Dat Sven Nys voor Michel Wuyts een soort van god is, is wel bekend. Maar de verering van vandaag sloeg echt werkelijk alles. Het is een uur lang alleen maar over Sven Nys gegaan. Of hij nu in beeld was of niet. Zelfs z'n velen slippertjes werden bijna met een lofzang begroet. Echt bizar. Gelukkig was Nys achteraf zelf wel realistisch over zijn fouten.
Ik heb me daar absoluut niet aan gestoord.
Bovendien kan de verafgoding van Sven Nys door zijn staat van dienst nooit ver genoeg gaan.
Omdat hij ook nog eens op dezelfde dag jarig is als Eddy Merckx zou je bijna in horoscoopachtig gedoe gaan geloven.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 nov 2015 22:02

En Joientje Verscheuren? Als die nu eens wat beter de bochten kon rijden of minder tegen de paaltjes aan rijden die zou toch wel enkele crossen kunnen winnen. Vandaag zo ongeveer 12 keer een achterstand(door onbeholpen sturen) van enkele meters moeten dichten. Om over vallen in de sporen of blubber nog maar te zwijgen.Maar het komt nog wel.(Ik word supporter)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 11 nov 2015 22:08

Mij stoort het wel (en niet enkel dat) Ik ben het zat om steeds weer over die hoge technisiteit te hebben daar waar hij de ene na de andere technische fout maakte. Een beetje realiteitszin is hier wel op zijn plaats.Maar die heeft Wuyts niet, nooit gehad. :dislike:

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 11 nov 2015 22:40

ottorongo schreef:En Joientje Verscheuren? Als die nu eens wat beter de bochten kon rijden of minder tegen de paaltjes aan rijden die zou toch wel enkele crossen kunnen winnen. Vandaag zo ongeveer 12 keer een achterstand(door onbeholpen sturen) van enkele meters moeten dichten. Om over vallen in de sporen of blubber nog maar te zwijgen.Maar het komt nog wel.(Ik word supporter)
Ik veronderstel dat je het hebt over Jolien Verschueren. Die heeft al een paar crossen gewonnen waaronder de Koppenberg vorige week. En Gavere zal haar ook wel liggen.

Wuyts is mijn vriend niet maar vond hem vandaag niet slecht en was zeker niet eenzijdig positief over Nys z’n stuurmanskunsten vandaag.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 12 nov 2015 07:54

Afbeelding
Fietsmagazine;
Vandaag werd Lars Boom gespot bij de wekelijkse cross training in Alphen (NBr). Foto is van fotograaf John Kuysters via brabantcycling. Wat is es opvallend? Dat hij op een Crux rijdt met Campagnolo -en disc brakes. Of en hoe dit nu mechansche dan wel hydraulische remmen weten wij ook (nog) niet. Maar mocht het 100 % Campa zijn dan...
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1273
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 12 nov 2015 14:59

Hij heeft zijn fiets gisteren op twitter gepost en daar zie je dat het met kabel is.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 12 nov 2015 15:39

Dan heb je het over deze foto:
Afbeelding
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 12 nov 2015 23:24

Het viel mij ook wel op. Nys rijdt oké door het zand, Meeusen rijdt 2x zo hard. Wuyts praat alleen over de passage van Nys. Meeusen reed elke keer trouwens goed door het zand. Herygers ziet wel alles, echt knap.
Dat Nys zo technisch is klopt dan wel weer. Sinds ik het veldrijden volg (2012), maakt Nys foutjes, in Niel wat meer, soms wat minder. Maar Nys heeft dan wel die ene passage door het zand of op een schuine kant die perfect is, waar hij 5 seconden pakt.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5706
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 nov 2015 08:33

de passage door het zand is ook afhankelijk van de bandenkeuze en bandendruk. Wat de foutjes betreft: Nys was misschien wat "te" gemotiveerd waardoor je risico's gaat nemen, de eerste uitschuiver was daar duidelijk een voorbeeld van.
Hoewel Nys geweldig presteert op zijn leeftijd zal de lenigheid ook wel wat weg zijn + op de grens van zijn fysieke mogelijkheden moeten fietsen.
Ik denk dat op technisch gebied enkel meeusen hem evenaart.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 nov 2015 08:42

Boom's engels is er trouwens in/bij Astana ook niet echt op vooruit gegaan:

Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4764
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 nov 2015 20:09

fiedoo schreef:............
Hoewel Nys geweldig presteert op zijn leeftijd zal de lenigheid ook wel wat weg zijn + op de grens van zijn fysieke mogelijkheden moeten fietsen.
Ik denk dat op technisch gebied enkel meeusen hem evenaart.
De Nys van vandaag is niet meer die van vijf, tien of vijftien jaar geleden. Conditioneel zit het dit jaar wel weer erg goed, al zitten er geen echt grote versnellingen meer op.
Zijn lenigheid is er inderdaad op achteruitgegaan. Dat zie je gewoon al als hij op de fiets springt. Ook zijn technisch meesterschap is niet meer wat het geweest is, ik denk dat Meeusen hem op dit vlak reeds gepasseerd is, zeker wat het jumpen betreft. (Tom sprong vorig jaar in Waregem als enige over een hoogte van 75 cm !)
Natuurlijk blijft Nys als atleet bewonderenswaardig presteren op z'n leeftijd en hij lijkt nog steeds graag te doen als ik hem hier bijna dagelijks zie passeren.

Plaats reactie