Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Title EDIT: 1200/1300 Euro welke mtb?

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 27 mei 2010 01:13

ik heb op het oog

Canyon
Bulls
Red Bull

welk merk is nog interessant om es naar te kijken voor ronde de 1000 Euro?


EDIT: het budget is naar 1200/1300 verhoogd omdat ik rond de 1000,- niet op een bulls copperhead willen blijven steken die objectief gezien wel echt de beste specs levert voor dat geld.

ik heb altijd een zwak voor cannondale gehad, ben voor canyon ook niet ongevoelig..
wie vult het lijstje aan:

cannondale trail sl hs33 1199,- (hoe is die verende voorvork?)
canyon alu grand canyon al 7.0 1299,-
..

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 mei 2010 01:16

Nieuw of 2e hands? Wellicht ook Cube, meestal veel value for money.
What makes the boat go faster?

jwlb
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 jan 2010 21:20

jwlb 27 mei 2010 01:55

Red Bull wordt als fiets altijd erg goed getest. Echter heb je dan geen LBS voor het onderhoud. Zelfde geld voor Canyon. Kan je dus goed doen als je verstand van zaken hebt.

Anders is Bulls altijd zeer scherp geprijsd. Frame niet top, maar wel goed. Wel een hele goede afmontage.
Bulls Desert Falcon 1 - Shimano Ultegra
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 27 mei 2010 13:47

Ik stond net voor dezelfde keuze en het is de Bulls Copperhead 3 geworden. Voor mij was afmontage belangrijker dan frame omdat ik nu eenmaal een beginner ben maar wel het verschil voel tussen goed en beter schakelen en daar ook erg kritisch in ben. Daarom viel Cube voor mij af omdat die toch ietsje minder afgemonteerd waren. Ik ben ook naar Focus gaan kijken en als ik nu maar 900 Euro had willen uitgeven (Copperhead 2 vs Black Forest) dan was het de Focus geworden. Het zijn details dus.
Tenslotte heb ik (als dame) ook even op de Aminga (=damesversie van de Copperhead 3) gezeten maar die as echt te kort en een maatje groter zou me een veel te rechte zit geven.

Red Bull (AL-200 Factory) stond bij mij op de 2de plaats maar het kopen bij de LBS heeft bij mij de doorslag gegeven. Andere mogelijkheid bij Roseversand is de Rose Count Solo 1.
In tegenstelling tot het uitkiezen van mijn racefiets ben ik nu heel rationeel te werk gegaan, beste afmontage voor 1000E op een redelijk frame. Uitstraling was minder belangrijk maar was wel een reden om niet voor X-Trail te gaan. Vraag me niet waarom ik dan liever op een Red Bull of Bulls rij :)

Canyon stond ook op mijn lijstje (Grand Canyon 6.0), frame is vast wat beter dan de Bulls maar wederom iets mindere afmontage. Tenslotte Trek, veel meer frame voor je geld maar dan moet je dus een veel mindere afmontage voor lief nemen of toch 200 Euro extra uitgeven.

Als het goed is staat de fiets zaterdag klaar voor een testritje maar dan ben ik al onderweg naar B voor 90km op de racer door de Vlaamse Ardennen. Laat nu de koopavond van de FM ook op mijn vaste fietsavond zijn, dus hopelijk volgend weekend. Het is trouwens de grijze geworden, zwart en wit waren al uitverkocht.

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 27 mei 2010 20:12

bedankt voor de reacties (zeker bibske, lekker uitgebreid)

ik blijf zelf toch een beetje aan de bulls copperhead hangen, goede afmontage en het frame heeft geslepen lasnaden.
trek is eigenlijk afgevallen. qua frame vraag ik me af of ze echt veel beter zijn.
ze willen het je in ieder geval doen geloven. de afmontage, meestal mix, is echt ondermaats. voor mijn gevoel leunen ze veel te zeer op de overigens goede merknaam
cube is me te mainstream (tsja sorry, evengoed goeie fietsen).
canyon, red bull en focus moet ik nog eens goed naar kijken maar ik ben alleen enigszins verbaasd over canyon en red bull.
die lijken voor 1000,- echt niet meer spec te leveren en dat terwijl de tussenhandel wordt overgeslagen. volgens mij stopt hier iemand zijn zakken goeg vol.

thx

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 27 mei 2010 20:21

Veel value Xtrails http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... 3godMCosnw
Goed degelijk merk, voor referenties kijk maar even bij de buren http://www.mountainbike.nl/forum/index.php
What makes the boat go faster?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2832
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 mei 2010 21:26

Bij de copperhead krijg je idd veel voor weinig. Een vriend van me heeft er ook één gekocht en is er heel tevreden over.
Zelf zou ik hem nooit kopen omdat ik hem gewoon niet mooi vind. In fiets is vorige maand (of twee maanden geleden) nog een test voorbij gekomen.
Daar stond bv bij dat de bulls een stoere achterbrug heeft. Persooniljk vind ik hem gewoon dik en lelijk. Neemt niet weg dat het een prima fiets is met mooi afgemonteerde onderdelen.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 28 mei 2010 11:15

ikweetutnietmeer schreef:bedankt voor de reacties (zeker bibske, lekker uitgebreid)


En dat was nog de beknopte versie ;)

Bij Canyon kan je de fietsen trouwens testen maar dan moet je wel 20 Euro betalen die je terugkrijgt als je besluit de fiets te bestellen. Je mag dan wel 2u de fiets meenemen en krijgt een GPS mee met een rondje in de buurt uitgestippeld. Bevalt de fiets niet dan heb je in ieder geval even lekker kunnen fietsen.

Veel plezier met uitzoeken!!

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 02 jun 2010 19:13

En natuurlijk de Sensa Merano XT. Ook een geweldige fiets natuurlijk. Op mp staat er zelfs een 2ehands aangeboden van vorig jaar.

vacaro
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 mei 2010 16:28

vacaro 06 jun 2010 08:40

Heb zelf de Thompson R7000alu besteld, heb alleen probleem met levertijd, werd mij beloofd 2weken, ondertussen 4 weken verder en vrijdag melding gehad dat het nog 2weken gaat duren vermits er problemen zijn met het lakken van de frames.
Wacht nog even af, maar fiets leek mij voor de prijsstelling in orde met afmontage.
Sora895€, Tiagra 995€, 105 1290€ allen trippel.
Ik heb zelf nog 10% gehad op prijs, maar das natuurlijk afhankelijk van FM.

Zie voor specs maar eens op site http://www.thompson.beThompson R7000
Ik heb de groen/zwart/witte versie besteld.
MTB on my Scott, road on my Thompson! Scott replaced by a Koga Miyata!
Vanaf het moment dat ik kon praten, moest ik luisteren!

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 06 jun 2010 16:06

Vacaro schreef:Heb zelf de Thompson R7000alu besteld, heb alleen probleem met levertijd, werd mij beloofd 2weken, ondertussen 4 weken verder en vrijdag melding gehad dat het nog 2weken gaat duren vermits er problemen zijn met het lakken van de frames.
Wacht nog even af, maar fiets leek mij voor de prijsstelling in orde met afmontage.
Sora895€, Tiagra 995€, 105 1290€ allen trippel.
Ik heb zelf nog 10% gehad op prijs, maar das natuurlijk afhankelijk van FM.

Zie voor specs maar eens op site http://www.thompson.beThompson R7000
Ik heb de groen/zwart/witte versie besteld.


het gaat hier over een mtb en niet over een wegfiets
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

mimarron
Forum-lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 dec 2009 09:21
Locatie: Randstad

mimarron 08 jun 2010 09:51

Zelf afgelopen vrijdag een X Trail mud5 aangeschaft en moet zeggen ben zeer tevreden over
goede service aardige mensen ( geen door douwers)
fiets volledig xt 2010 afgemonteerd
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )

Plaats reactie