Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 02 nov 2015 15:46

Ik ben echt he-le-maal klaar met Canyon en ga mijn order annuleren. Niet het feit dat ik ook alleen maar standaard mails ontvang en niet pro actief wordt geinformeerd. Niet het feit dat het al veel te lang duurt. Het feit dat ze nu ook nog beginnen te liegen zorgt er voor dat ik ga annuleren.

Volgens de Nederlandse afdeling staat mijn fiets klaar. Al een hele tijd. Maar versturen kunnen ze niet (raar). Afgelopen week weer niets ontvangen, maar wie weet deze week wel.
Ik heb zojuist met het hoofdkantoor contact gezocht en daar is niets over bekend. Ze kunnen helemaal niet zeggen of een fiets klaar staat. Niemand kan wat zeggen.
Ik word zo aan het lijntje gehouden, ze bekijken het maar.
Train ze!

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 02 nov 2015 17:55

Dan ben ik wel benieuwd wat dan je tweede keus wordt
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1132
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 02 nov 2015 18:44

Wiliertoerist schreef:Zo oogt ie wel lekker klein.... :D
Yep, een van de weinige momenten dat het niet zo opvalt dat het een 'klimrek' is (3xl)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

nlbrandy
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2015 10:02

nlbrandy 02 nov 2015 22:06

evers schreef:Ik ben echt he-le-maal klaar met Canyon en ga mijn order annuleren. Niet het feit dat ik ook alleen maar standaard mails ontvang en niet pro actief wordt geinformeerd. Niet het feit dat het al veel te lang duurt. Het feit dat ze nu ook nog beginnen te liegen zorgt er voor dat ik ga annuleren.

Volgens de Nederlandse afdeling staat mijn fiets klaar. Al een hele tijd. Maar versturen kunnen ze niet (raar). Afgelopen week weer niets ontvangen, maar wie weet deze week wel.
Ik heb zojuist met het hoofdkantoor contact gezocht en daar is niets over bekend. Ze kunnen helemaal niet zeggen of een fiets klaar staat. Niemand kan wat zeggen.
Ik word zo aan het lijntje gehouden, ze bekijken het maar.
Zojuist hetzelfde gedaan. Als ik zo met klanten om ga kan ik per direct inpakken. Geloof absoluut dat het top fietsen zijn, echter de behandeling staat me zo tegen dat ik een ander merk ga zoeken.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 03 nov 2015 11:58

10 klachten is een probleem, 100 is een ramp en 10.000 is statistiek. Je hebt er niets aan om te annuleren. Ze zijn niet voor niets zo succesvol. Boosheid is de gifbeker die jezelf drinkt schreef iemand

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6171
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 nov 2015 12:16

Met boosheid schiet je zelf niets op, en dus is dat alleen maar frustrerend zonder dat het je wat brengt, dat is waar.

Voor Canyon is dit natuurlijk slechte publiciteit, en dat is niet goed. Echter zal het aantal annuleringen wel mee vallen in vergelijking met het totaal aantal bestellingen (mensen willen toch graag hun fiets, veelal). En raken ze de geannuleerde fietsen nog wel kwijt ook.

Dus met annuleren, heb je Canyon niet direct mee. Maar ik denk dat dat ook niet de reden is van bovenstaanden. Ik snap heel goed dat als je alles overziet en dan voor jezelf vindt dat de handelswijze onacceptabel is, en dat je een beter gevoel hebt bij het afbestellen en een alternatief opzoeken.. dan moet je dat doen. Net als in een project, moet je kunnen besluiten de stekker eruit te trekken ondanks alle reeds gemaakte kosten/moeite, als blijkt dat het eindresultaat niet voldoende brengt. iets doorzetten omdat je er al moeite ingestoken hebt, is in deze een slechte raadgever. En daarom geeft ik nlbrandy en evers helemaal gelijk in hun persoonlijke actie. Zij zullen zich er zelf beter bij voelen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

POC
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2015 13:17
Locatie: Amerongen

POC 03 nov 2015 23:23

Moet het nu altijd over die levertijden gaan? Al dat geklaag, alsof de wereld vergaat. Fiets komt er niet sneller door hoor.

Ik lees liever informatieve dingen op het forum waar iedereen wat aan heeft. Beantwoord vragen van forumleden die vragen hebben over Canyon die niet gaan over levertijden, of post plaatjes van je fiets. Maakt topic toch een stuk leuker!

Of open een speciaal levertijd topic ;)

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 03 nov 2015 23:34

Ik ben van plan om de nieuwe Ultimate te bestellen, maar ik ben wel blij om al deze negatieve ervaringen te lezen.
Als ze mij op voorhand zeggen dat ik drie maanden moet wachten, heb ik er geen probleem mee, maar als ze zeggen twee weken en het duurt dan twee maanden, dan zou mij dat ook enorm storen.
Ja, het zijn goede fietsen, maar ze mogen van mij gerust ook al deze negatieve ervaringen delen.
Ik zou simpelweg willen dat deze negatieve verhalen gewoonweg niet nodig waren.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 04 nov 2015 08:47

apollo schreef:Ik ben van plan om de nieuwe Ultimate te bestellen...............
Begin er dan al aan, echt.
Prijzen gaan niet meer zakken.

Laat het dan nog duren tot pakweg februari, dan heb je hem toch al bij de start vh seizoen
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 nov 2015 08:50

Een fiets is om op te fietsen. Als die er niet is omdat er niet geleverd wordt, is dan onderdeel van je ervaring met Canyon fietsen. Dus prima om hier te delen. Als we alleen maar mogen juichen over Canyon dan stel ik voor dat we een speciaal juichtopic openen. Dan kunnen hier mensen hun werkelijke ervaring (inclusief levering) met Canyon kwijt.

Ik heb van het voorjaar mijn fiets gekregen en daar ging de levering ook knullig qua communicatie. En een paar weken te laat. Bij een paar maanden zou ik m afbestellen. Het zijn goede fietsen maar er zijn meer leveranciers die goede fietsen leveren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 04 nov 2015 12:37

Vandaag een persoonlijk bericht ontvangen van de CEO van Canyon. Zijn er meer?
Ik snap ook wel dat dit van de marketingafdeling komt maar ik vind het toch een goede actie.
Er is gewoon van alles fout gegaan en ik zou haast willen zeggen: kan gebeuren. Mijn sympathie blijven ze houden.
Ik rijd zelf inmiddels een maand of twee op mijn eerste Ultimate en het is het wachten echt meer dan waard.


PERSOONLIJKE BRIEF VAN DE HEER ROMAN ARNOLD

Beste vriend van Canyon,

Ik schrijf je om mijn persoonlijke excuses aan te bieden voor de vertraging van je order en het gebrek aan ondersteuning die je van ons ontvangt. Het niveau waarop Canyon momenteel presteert kan niet verder weg liggen van onze hoge standaarden die wijzelf als bedrijf en als gepassioneerde fietsers nastreven. Naast het produceren van de beste fietsen ter wereld is ons doel ook het bieden van uitstekende ondersteuning aan onze klanten. Het laatste van deze twee doelen wordt momenteel verre van gehaald en ik zie het als mijn plicht je een uitleg te geven over de problemen die wij momenteel ondervinden.

In 2013 zijn we gestart met twee grootschalige projecten om aan de wereldwijd toenemende vraag naar Canyon fietsen te kunnen voldoen. Dit omhelsde de constructie van de gloednieuwe Canyon.Factory en de opwaardering naar een uitgebreide en volledig op maat gemaakte IT-infrastructuur voor ons hele bedrijf. Deze gezamelijke doelstellingen hadden als doel om jou als klant flexibeler, sneller en in het geheel fundamenteel beter van dienst te kunnen zijn. Ons doel is om een nieuwe standaard te zetten in onze eigen industrie en daarbuiten. Nu eindelijk, na meer dan twee jaar intensief plannen, testen, implementeren en bouwen is onze nieuwe IT-infrastructuur live gegaan en zijn we begonnen met de productie in onze nieuwe Canyon.Factory.

Veranderingen op deze schaal brengen vaak kinderziektes met zich mee. Desalniettemin, de transitie is niet verlopen zoals ik had gehoopt. Als gevolg is jouw order mogelijk een van de vele orders die getroffen is. Ondertussen doen wij ons uiterste best de voornaamste uitdaging het hoofd te bieden: de migratie van onze productie naar een nieuwe fabriek die volledig compatibel is met een nieuwe IT-infrastructuur. Het spijt mij voor de misinformatie die je ontvangen hebt met betrekking tot je order. Met succes hebben we de initiële fouten geïdentificeerd. Op dit moment werken onze mensen dag en nacht om dit recht te trekken. Mede daarom ben ik vol vertrouwen dat je binnen nu en twee weken een accurate orderbevestiging van ons ontvangt.

Het feit dat juist de veranderingen die bedoeld waren om je ervaring met Canyon te verbeteren nu het tegenovergestelde doen, is iets wat mij persoonlijk zeer raakt. En hoewel we verwachten dat de situatie ingrijpend gaat verbeteren, kan het nog vier tot zes weken duren alvorens alles terug op een normaal niveau zal zijn.

Alvast bedankt voor je voortdurende geduld, begrip en steun namens iedere medewerker van Canyon en van mijzelf in het bijzonder.

Hoogachtend,
Roman Arnold
Founder & CEO, Canyon Bicycles GmbH

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 04 nov 2015 13:07

Idem. Ik vind het ook een mooi initiatief. Enja zo'n overgang van fabriek én ERP pakket brengt veel met zich mee, waarvan veel dat je vooraf niet kunt inschatten. Ik ben hier blijkbaar ook de enige niet die dat beseft.

De mensen die gefrustreerd rondlopen dat hun fiets niet binnenkomt zouden zich beter gewoon wat minder opjagen en gewoon geduld opbrengen. Wie nog een andere fiets heeft, blijf gewoon nog wat op deze rond rijden ... het wordt toch slecht weer :D En binnen hier en enkele weken of tja, maanden misschien, zal het des te leuker zijn je nieuwe fiets te ontvangen. Ik zie er in elk geval erg naar uit !

Hier ook aant wachten op mijn eerste Canyon ... Een Ultimate 9.0 SL :o :o :o
jonglins schreef:Vandaag een persoonlijk bericht ontvangen van de CEO van Canyon. Zijn er meer?
Ik snap ook wel dat dit van de marketingafdeling komt maar ik vind het toch een goede actie.
Er is gewoon van alles fout gegaan en ik zou haast willen zeggen: kan gebeuren. Mijn sympathie blijven ze houden.
Ik rijd zelf inmiddels een maand of twee op mijn eerste Ultimate en het is het wachten echt meer dan waard.


PERSOONLIJKE BRIEF VAN DE HEER ROMAN ARNOLD

Beste vriend van Canyon,

Ik schrijf je om mijn persoonlijke excuses aan te bieden voor de vertraging van je order en het gebrek aan ondersteuning die je van ons ontvangt. Het niveau waarop Canyon momenteel presteert kan niet verder weg liggen van onze hoge standaarden die wijzelf als bedrijf en als gepassioneerde fietsers nastreven. Naast het produceren van de beste fietsen ter wereld is ons doel ook het bieden van uitstekende ondersteuning aan onze klanten. Het laatste van deze twee doelen wordt momenteel verre van gehaald en ik zie het als mijn plicht je een uitleg te geven over de problemen die wij momenteel ondervinden.

In 2013 zijn we gestart met twee grootschalige projecten om aan de wereldwijd toenemende vraag naar Canyon fietsen te kunnen voldoen. Dit omhelsde de constructie van de gloednieuwe Canyon.Factory en de opwaardering naar een uitgebreide en volledig op maat gemaakte IT-infrastructuur voor ons hele bedrijf. Deze gezamelijke doelstellingen hadden als doel om jou als klant flexibeler, sneller en in het geheel fundamenteel beter van dienst te kunnen zijn. Ons doel is om een nieuwe standaard te zetten in onze eigen industrie en daarbuiten. Nu eindelijk, na meer dan twee jaar intensief plannen, testen, implementeren en bouwen is onze nieuwe IT-infrastructuur live gegaan en zijn we begonnen met de productie in onze nieuwe Canyon.Factory.

Veranderingen op deze schaal brengen vaak kinderziektes met zich mee. Desalniettemin, de transitie is niet verlopen zoals ik had gehoopt. Als gevolg is jouw order mogelijk een van de vele orders die getroffen is. Ondertussen doen wij ons uiterste best de voornaamste uitdaging het hoofd te bieden: de migratie van onze productie naar een nieuwe fabriek die volledig compatibel is met een nieuwe IT-infrastructuur. Het spijt mij voor de misinformatie die je ontvangen hebt met betrekking tot je order. Met succes hebben we de initiële fouten geïdentificeerd. Op dit moment werken onze mensen dag en nacht om dit recht te trekken. Mede daarom ben ik vol vertrouwen dat je binnen nu en twee weken een accurate orderbevestiging van ons ontvangt.

Het feit dat juist de veranderingen die bedoeld waren om je ervaring met Canyon te verbeteren nu het tegenovergestelde doen, is iets wat mij persoonlijk zeer raakt. En hoewel we verwachten dat de situatie ingrijpend gaat verbeteren, kan het nog vier tot zes weken duren alvorens alles terug op een normaal niveau zal zijn.

Alvast bedankt voor je voortdurende geduld, begrip en steun namens iedere medewerker van Canyon en van mijzelf in het bijzonder.

Hoogachtend,
Roman Arnold
Founder & CEO, Canyon Bicycles GmbH

Plaats reactie