Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 okt 2015 00:38

ik zou de geometrietabel van de Aeroad eens naast die van je huidige fiets leggen (mits dat de juiste maat is)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6108
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 okt 2015 08:41

Wat Monsieurpinot zegt.
En als je je al eens goed op een fiets hebt laten zetten, dan hoef je met je nieuwe fiets toch alleen maar je afstelling gelijk te maken? Heb je niet weer een bike fitter voor nodig.

Het kan natuurlijk dat je nu prima zit, maar het idee hebt dat een cm. dieper ook wel zou kunnen, of iets korter/langer. Dat kan je dan meenemen als je de geometrie tabellen vergelijkt. Over het algemeen kan je in ieder geval stellen dat de Aeroad een echte racer is, dus niet te grote balhoofd en dus van nature een diepe zit kan geven.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

millen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2012 08:43

millen 29 okt 2015 08:53

+1
tomtom schreef:Kunnen jullie wat anders doen dan mekkeren over besteltijden en de opvolging daarvan? Misschien zinniger en leuker om over hun fantastische producten te praten en/of je fiets te laten zien!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 29 okt 2015 10:29

En wat als je je Canyon wel wil showen, maar het niet gaat omdat je fiets maar niet wordt geleverd en ze ook niet aan kunnen geven wanneer dat wel wordt gedaan? Hier nog zo'n geval namelijk :-)

#orderkwijt #Geenfactuursturen #Nietleveren #nietwetenwanneerteleveren
Train ze!

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 29 okt 2015 11:22

Zo te horen wordt mijn Aeroad SLX in maatje XL geld waard... ;)

Levering per direct!

nlbrandy
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2015 10:02

nlbrandy 29 okt 2015 12:33

tomtom schreef:Kunnen jullie wat anders doen dan mekkeren over besteltijden en de opvolging daarvan? Misschien zinniger en leuker om over hun fantastische producten te praten en/of je fiets te laten zien!
Ik wil ook graag mijn fiets showen, kom alleen niet verder dan een screenshot van de website daar ik al ruim 2 maanden aan het wachten ben :roll:

De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
#eenkeerennooitweer

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5584
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 okt 2015 12:51

Welkom hier en bedankt voor je positieve bijdrage!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 29 okt 2015 13:16

# ?? Lijkt mij enkel noodzakelijk bij Instagram mannen. :dislike:

Dit is helaas een bekend probleem bij Canyon en hopelijk wordt dat beter als zowel het nieuwe ERP systeem als mede de nieuwe fabriek op volle toeren draaien. ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6108
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 okt 2015 13:27

nlbrandy schreef:....

De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
Nou ben ik wel benieuwd, inhoudelijk, naar het hele verhaal.
Dat de levertijden lang zijn, en dat ze de informatievoorziening over die levertijden matig op orde hebben is een oud en alom bekend probleem (maakt het geen excuus overigens). Dat reacties per mail wat op zich laten wachten is ronduit niet netjes, maar is volgens mij met name van de afgelopen paar weken ivm hun verhuizing + systeem verandering.

Maar wat hebben ze gedaan dat je als schofterig ervaren hebt. Ze hebben je toch niet lopen uitschelden aan de telefoon of per e-mail?

Overigens vind ik 2 maanden wachttijd nog niet eens zo gek, voor een 2016 model die je dus in weze in de pre-order periode besteld. Dat is simpelweg wat anders dan in - zeg - januari een fiets in de winkel aanwijzen en meenemen. Wil je op dit moment het nieuwe modelletje van een random ander merk heb je ook bij de fietsenmaker te maken met levertijden. En ook daar staan fabrieken niet afgetopt vol met de compleet te verkopen aantallen fietsen.
Wat wel het "canyon" probleem is (weet niet of dat in jouw geval ook zo is), is dat ze zeggen " verwachte levering week X" maar vervolgens wordt die week keer op keer uitgesteld al dan niet met matig verzorgde informatie update naar de klant. Normaliter dealt een fietsenmaker daarmee, maar bij Canyon mag je dat als klant zelf 100% ervaren (met als winst dat je minder betaald omdat je die FM niet als tussenpartij hebt).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 29 okt 2015 15:03

Net terug van m level. Vernislaagje over de cf sl gespoten. Jammer genoeg onderste lager kaput geslagen van balhoofd. Wordt dus bestellingetje bij service center. Intussen enkele fotootjes in afwachting ...AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2296
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 29 okt 2015 15:20

Pas op met de wall mount, mijn Pianchi Pista heeft allemaal kleine krasjes op de punten waar de fiets hangt. Ik heb er nu een doek tussen liggen ;)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 okt 2015 16:14

nlbrandy schreef:
tomtom schreef:Kunnen jullie wat anders doen dan mekkeren over besteltijden en de opvolging daarvan? Misschien zinniger en leuker om over hun fantastische producten te praten en/of je fiets te laten zien!
Ik wil ook graag mijn fiets showen, kom alleen niet verder dan een screenshot van de website daar ik al ruim 2 maanden aan het wachten ben :roll:

De manier waarop ze met vragen, klachten etc omgaan is ronduit schofterig te noemen.
#eenkeerennooitweer
weest gerust, je kunt je fiets zo afbestellen hoor (is iemand anders weer blij omdat ie wellicht eerder in het proces komt)

Plaats reactie