Ik ben van plan de komende maanden het winterse weer te trotseren op mijn Specialized Allez Comp C2 Smartweld.
Momenteel zijn de standaard Specialized Espoir 700x25c banden met BlackBelt bescherming gemonteerd. Ik vraag mij af of er voor racefietsen ook zoiets als een "regenband" bestaat die beter is opgewassen tegen winterse condities.
Bestaat iets dergelijks en zijn er banden die jullie me aanraden ?
Regenbanden ??
Schwalbe heeft zelfs spijkerbanden. Bolt voor geen meter. Uitglijden kan niet meer, omvallen wel 
Omwille van de reden hierboven aangehaald : de beste "fiets-regenband" is in theorie een vrij smalle slick ("snijdt" door de waterfilm en er kunnen geen steentjes of glassplinters in het profiel komen vast te zitten) met een lekbeschermingslaag.
En als je ermee wilt mountainbiken : neem een band met ver uiteenstaande noppen. Die voert eventuele modder het best af.
Omwille van de reden hierboven aangehaald : de beste "fiets-regenband" is in theorie een vrij smalle slick ("snijdt" door de waterfilm en er kunnen geen steentjes of glassplinters in het profiel komen vast te zitten) met een lekbeschermingslaag.
En als je ermee wilt mountainbiken : neem een band met ver uiteenstaande noppen. Die voert eventuele modder het best af.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral