Het ging erover dat iemand met een oortje in wil doen alsof hij prof is en daar ben ik op ingegaan. Uw antwoord heeft met dat thema niets te maken.lexert schreef:nou, om eens iets geks te noemen: het is gewoon gevaarlijk? je moet het lekker zelf weten maar met een oortje in rijden is gewoon gevaarlijk, simpel zat. je bent je minder bewust van je omgeving en reageert minder snel op gevaar. ik denk dat ze in Frankrijk een hele goeie reden hebben om dit te verbieden, zouden ze in NL ook moeten doen.gede schreef:Ik ben geen prof, doe wel competitie en fiets zo'n 10 tot 15 u per week. Vaak zijn daar duurtrainingen bij en dan vind ik het best wel vermakelijk om op de achtergrond wat radiomuziek te hebben. Nu moet jij me is vertellen waarom ik dan 'niet normaal' doe en wat dat met prof-zijn te maken heeft...geertjeb schreef:Ik vind het gewoon geen gezicht. Laatst reed ik een toertocht in Roermond, stond er zo'n wielervereniging in vol ornaat en ja hoor allemaal een oortje :S (je bent geen prof, je wordt geen prof, doe effe normaal, ik vond het lachwekkend). Als ik fiets wil ik al mijn zintuigen gebruiken om van alles te genieten wat met het fietsen te maken heeft dus ook de geluiden die daar bij horen. Ook om in staat te zijn gevaar tijdig te kunnen signaleren.
Verder wil ik dat hele gedoe over gevaarlijk nuanceren. Ik zet ze niet zo hard en hoor alle verkeer aankomen. Ik hoor nog steeds veel meer uit de omgeving dan dat ik in een afgesloten auto zo zitten, dus je moet niet zo overdrijven. Ik heb naar schatting de afgelopen 5 jaren zo'n 40.000 km gedaan met oortjes en kan me niet herinneren dat ik mezelf of anderen door dit gegeven in gevaar heb gebracht. Dat sluit uiteraard niets uit naar de toekomst toe, maar zoals gezegd, ik hoor veel meer dan dat ik in een auto zit en dat is naar mijn mening doorslaggevend.