Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 okt 2015 14:14

Jans schreef:...maar wat is de toegevoegde waarde van de cijfers achter de komma?
Wat is überhaupt de toegevoegde waarde van al die getallen (afstand, snelheid, gemiddelde etc. etc.)? En 0,7 km fietsen is ook fietsen, toch? :mrgreen: Als je maar fijn gefietst hebt, dat is waar het om gaat. En ja, zelf bezondig ik mij ook (een beetje ?) aan dat 'getallenfetisjisme' :oops: .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 okt 2015 14:28

@Le Grimpeur Nu het verslag nog even schrijven? (Ik neem aan dat het al een eind gevorderd is)
Toen manlief gisteren naar boven ging zei ik hem nog: let op of je Grimpeur niet ziet daar boven. Mijn voorgevoel was dus goed. (Hij heeft wel opgelet, maar je niet gezien.)
Prachtige dag gisteren, vandaag even minder.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 12 okt 2015 15:51

Maandag fietsdag voor mij, voorspellingen wat betreft het weer, kan niet beter eigenlijk zo met een blauwe lucht en een zonnetje.
Vorige week konden de benen nog in het kort, vanmorgen toen ik vertrok was het net boven nul, dus maar wat winterkleren uit de lade gehaald, geen overbodige luxe want de temperatuur kwam niet boven de 8 graden.

Met de MTB van Apeldoorn naar de Posbank en daar wat rond gereden, uit en thuis 85 km

https://www.strava.com/activities/411494874/overview

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 13 okt 2015 15:31

Heerlijk fietsweer vandaag, tenminste, als je de wind even uitzet en de temperatuur nog een paar graden hoger zou liggen. Echter mag dat de pret allemaal niet drukken, vrije dag van arbeid en even niks te doen voor studie, dus er op uit.
Rondje Boskoop-Bodegraven-Woerden-Zegveld-Meije-Ter Aar-Woubrugge-Koudekerk ad Rijn-Hazerswoude Dorp en dan weer terug naar het Zoetermeerse, heerlijk. 75km verder was ik een blij man. (op die frisheid en wind na dan..)
#HoeMoeilijkKanHetZijn

i-mac

i-mac 13 okt 2015 15:57

Deze morgen van Brugge naar Gent gefietst langs het kanaal. Ik moest even langs bij mijn zoon die ginder op kot zit, maar zijn portefeuille thuis had laten liggen. Een leuke gelegenheid om eens de Arteveldestede aan te doen met de koersfiets. Na een korte stop bij mijn zoon dezelfde weg naar huis genomen. Het was fris, en de wind kwam gans de tijd van de zijkant, maar al bij al een aangename rit. Bij thuiskomst netjes 105 km op de teller. En dat aan 27.5km/u gemiddeld.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 okt 2015 16:39

Ik heb vandaag maar 45 km gefietst het was zo koud. Toen ik langs een tankstation kwam gaf de thermometer daar maar 2 graden aan. Ik was echt door en door koud toen ik thuis aankwam. Ook heb ik ontzettend last vab mijn gewrichten door de kou mijn knieën, enkels en handen vooral de fingers doen ontzettend pijn. Kan nu ondanks dat ik in de warme kamer zit mijn handen en fingers amper nog bewegen.
Denk dat ik maar naar een warm land ga emigreren. :mrgreen::)
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 okt 2015 16:47

Handen en voeten onder de koude kraan. NIET onder de warme kraan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 13 okt 2015 17:38

Wilde ook een stuk gaan fietsen. Maar mijn nek, schouder en rug zitten helemaal vast. Dacht misschien helpt het een beetje.

Maar... Kan niet achterom kijken. Man, haha, dat is levensgevaarlijk op een fiets ;-). Zeker in de stad.

Klein stukje gedaan en maar naar huis. Even afwachten tot het weer los gaat zitten. Denk een spiertje verrekt of zo.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 okt 2015 19:03

Bredalp schreef:Wilde ook een stuk gaan fietsen. Maar mijn nek, schouder en rug zitten helemaal vast. Dacht misschien helpt het een beetje.

Maar... Kan niet achterom kijken. Man, haha, dat is levensgevaarlijk op een fiets ;-). Zeker in de stad.

Klein stukje gedaan en maar naar huis. Even afwachten tot het weer los gaat zitten. Denk een spiertje verrekt of zo.
Dit had ik ook een keer is met autorijden ook niet echt handig. :mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 okt 2015 19:05

Zorro schreef:Handen en voeten onder de koude kraan. NIET onder de warme kraan.
Helpt dit dan? ? Maar nu is het te laat mijn knieën zijn nog stijf en stram. Kijken hoe het morgen gaat.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 okt 2015 19:21

Helpt bij koude handen en voeten. Geen idee met gewrichten.

Man, als het nu januari/februari zou zijn dan was het echt steenkoud. Ik hoop toch ech op weer eens een winter met goede vorst en een pak sneeuw. Niets mooier dan met die dikke banden lekker ploegen door een mooi en sereen winter landschap.
Zeker nu met mijn dikke 29er banden moet dat een genot zijn. Liefst geen wind, redelijke sneeuwval en zoiets van -5 tot -10. Als je dan door bossen rijdt.....die stilte, rust en ongerepte sneeuwpaden :mrgreen:

De kleding en schoenen heb ik dus kom maar op.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 13 okt 2015 19:27

Zorro schreef:Helpt bij koude handen en voeten. Geen idee met gewrichten.

Man, als het nu januari/februari zou zijn dan was het echt steenkoud. Ik hoop toch ech op weer eens een winter met goede vorst en een pak sneeuw. Niets mooier dan met die dikke banden lekker ploegen door een mooi en sereen winter landschap.
Zeker nu met mijn dikke 29er banden moet dat een genot zijn. Liefst geen wind, redelijke sneeuwval en zoiets van -5 tot -10. Als je dan door bossen rijdt.....die stilte, rust en ongerepte sneeuwpaden :mrgreen:

De kleding en schoenen heb ik dus kom maar op.
Haha ben benieuwd hoelaat ik dan op mn werk kom met 25 mm bandjes :roll:
Specialized Diverge Axs

Plaats reactie