Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Gezocht: Polar WIND Speed Sensor

PatrickSchoenmakers
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2013 11:56

PatrickSchoenmakers 12 aug 2015 16:16

Hoi allen,
Niet geschoten is altijd mis. Na in 2 eerdere operaties de batterijen van zowel mijn Polar speed als cadans sensoren succesvol vervangen te hebben, lijkt een nieuwe operatie van de speed sensor niet te werken. Voor de kenners: de batterij is vervangen / sensor wordt herkend door de CS500 / eenmaal aan het rijden geen data (tips hoe dit op te lossen, of wat ik nog kan controleren zijn ook welkom).

Vraag is dan ook of iemand toevallig van systeem is overgestapt en daarmee eventueel een Speed sensor in de kast heeft liggen die enkel stof vangt? De batterij mag leeg zijn. Graag zou ik deze sensor overnemen voor een redelijke prijs. Tips waar eventueel een Speed sensor kan worden aangeschaft, goedkoper dan €39,95 bij de bekende webshops zijn ook van harte welkom.

Ik hoor het graag,
Patrick

(WIND sensor zoals voor Polar CS500, Polar CS600)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 12 aug 2015 22:10

Volgens mij heb ik nog wel zo'n ding.

PatrickSchoenmakers
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2013 11:56

PatrickSchoenmakers 14 aug 2015 17:19

PB verstuurd

PatrickSchoenmakers
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2013 11:56

PatrickSchoenmakers 09 okt 2015 22:23

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Iemand toevallig nog een sensor tegengekomen de afgelopen maanden / polar fietscomputer vervangen voor ant+ materiaal?

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 11 okt 2015 21:23

Probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de reedsensor.
Eenvoudig te controleren door handmatig te overbruggen en zo te pulsen.
Betreft een mini smd reed sensor en deze zijn te bestellen bij Conrad.
Bij het vervangen van de batterijen heb ik deze gelijktijdig mee vervangen, omdat bij één sensor de reedschakelaar bleef plakken en die dingen bijna niks kosten.
Is wel een beetje gepriegel maar wel goed te doen als je een beetje ervaring,en goed gereedschap hebt

Plaats reactie